Skip navigation

Jeg har en forkjærlighet for katter, og den norske naturkatten – Norsk Skogkatt – er en av mine favorittraser. Her skal dere få hilse på (N) Nordlibakken’s Frost. I mine øyne er han en utrolig vakker representant for rasen, og det vil ikke forundre meg om han vil gjøre det veldig godt på utstilliger. Da disse bilene ble tatt var han akkurat syv måneder gammel og veide allerede ca seks kilo. Litt av en kar med andre ord.

Frost hører hjemme i oppdrettet til en god venninne av meg, og de av dere som har lyst kan se flere bilder av både ham og de andre kattene hos (N) Josimo

 

 

 

12 Comments

  1. Nydelig! Minner meg litt om gaupa:)

  2. Frost er en riktig så fin katt han, fine bilder var det også🙂

    Det er grønnere gress i Norge enn det er her, kanskje fordi jeg ikke har vannet noe🙂

  3. Han er en vakker gutt, og jeg gleder meg til å se hvordan han gjør det på BURAKs utstilling om ikke så alt for lenge.

  4. Hei Ivar!
    Det skjedde noe rart her akkurat nå, så mitt svar under deg er egentlig til Smultron. Men pytt!

    Glad du liker både bildene og Frost. Han fortjener virkelig all den rosen han kan få.. så fin er han i hvert fall i mine øyne!

    Jasså, gresset er ikke riktig så grønt hos deg? Vi har ikke akkurat hatt behov for å vanne så mye her i sommer, rent bortsett fra i en liten uke eller to. Nå har det bare vært grått og trist i lange tider her i Oslo. Savner solen jeg!!

    Du inspirerte meg for øvrig med den avstanden til månen. Har noen bilder fra forrige måneformørkelse som jeg derfor tror jeg vil legge ut litt senere😉.

  5. Flotte bilder av katta i det grønne gresset. Grønnfargen gjør seg.

  6. Med den sølvtigrede pelsen tar han seg unektelig godt ut i gresset. Jeg er dessuten så fascinert av de ravgule øynene hans jeg. En heftig gutt dette her🙂

  7. Katten min er større enn din så! Den veier 7,5kg Veldig flott katt. Ser litt ut som en tiger.

  8. *ler*
    For det første er det ikke min katt, og for det andre må du huske at denne bare er 7 mnd gammel og at den skal fortsette å vokse til den er ca tre år gammel. Blir nok i hvert fall like stor som din.

    Jeg har en gammel skogkattjente med samme vekt som Frost, og et par Ragdolljenter som har en matchvekt på 6,5-7 kg (uten å være tykke på noen som helst måte). Er stolt av de store og flotte jentene våre.

    Burde se å få tatt noen bilder av dem også, men du vet hvordan det er med skomakerens barn. Har fine bilder av kattene til venner, men bare noen ganske få av mine egne puser.

    Oppdaget nettopp opptil flere skrivefeil i innlegget, så jeg må nok forte meg å redigere😉.

  9. fotoboksen, det er morsomt det at du ble inspirert, skal bli morsomt å se.

    Er ellers enig i det at katteøyne er facinerende… de er rett og slett kule… det er noe av det jeg liker mest med Henry (katten vår) også

  10. *Smiler til deg*
    Det ser ut som om vi er en hel gjeng med katte-elskere her inne. Har fem stykker jeg, men det er fordi jeg har hatt et lite oppdrett av Norsk Skogkatt og Ragdoll. Jeg sier «hatt» akkurat nå, for fotograferingen tar så mye tid at det nok blir lenge til neste kull. Tre av kattene begynner å bli godt voksne og vil nok ikke bli erstattet når den dagen kommer at de faller fra. Håper det blir leeeeeenge til! To puser kommer jeg nok imidlertid alltid til å ha😉.

    Månebildene finner du nå lenger opp.

  11. 🙂 Vel vi har bare en katt og en hund her vi da, og hunden begynner å bli gammel og lider av gikt, så han begynner å bli noe stiv… men forhåpentligvis holder han, og kattene dine, seg friske nok en god stund lenger som du sier…

  12. Ja, la oss virkelig håpe det blir lenge til. Orker ikke tanken på å miste noen av dem riktig enda. Vi hadde nemlig en sjette katt. For et par uker siden oppdaget jeg at hun hadde noen kuler, og det var selvsagt kreft. Jeg har ingen katter å miste, men heller ingen som skal være nødt til å lide for vår skyld. Dermed ble det til at hun fikk slippe med en gang… og sorgen her hjemme har vært bunnløs! Snart får vi urnen hennes hjem, og da skal hun få hvile på et vakkert sted som er en flott skogkatt verdig!


Legg igjen en kommentar

