Skip navigation

Man lærer noe nytt hver dag, og idag lærte jeg av Ivar at avstanden fra oss til månen er 384.403 km. Denne nye lærdommen inspirerte meg til å vise dere noen bilder fra den totale måneformørkelsen 16 august i år. Beklageligvis gikk jeg glipp av første del og toppen av formørkelsen.  Men pytt, det byr seg garantert flere anledninger i tiden som kommer. Her er i hvert fall noen bilder fra den siste fasen.

Kvaliteten på bildene kunne nok ha vært bedre. Men slik går det når man tar bildene med 500mm og håndholdt kamera! Hva i all verden tenkte jeg på da jeg ikke tok med stativet?!?

 

 

 

 

 

2 Comments

  1. Jeg vil nå si at dette er riktig så flotte bilder, hadde du noe å lene kameraet mot eller var det fullstendig håndholdt?

    Flott bildeserie iallefall som viser de forskjellige fasene av formørkelsen.

  2. Jeg forbannet meg selv for at jeg ikke tenkte på å ta stativet med ut. Kom plutselig på denne formørkelsen, skiftet optikk på kameraet og hastet ut. Det var nok grunnen.
    De første bildene er helt håndholdt. Flyttet meg imidlertid etter hvert slik at jeg kunne lene meg inntil en lyktestolpe. Det hjalp i hvert fall litt.
    Skal garantert ta med stativ ved neste korsvei!


Legg igjen en kommentar

