Skip navigation

Utallige ganger har jeg vært i Frognerparken og sett på skulpturene til Gustav Vigeland. Det var imidlertid ikke før jeg tok kameraet med at jeg virkelig dem.  De ble nesten levende for meg.  Så mange uttrykk, så mange detaljer.. og alt hugget i granitt!!

En bloggvenn sa en gang til meg at vi som fotograferer må ha et tredje øye. Etter at jeg denne dagen på en måte kom «under huden» på disse skulpturene, begynte jeg faktisk å tro han har rett. 

Bildene viser noen hele og ellers utsnitt av skulpturer som omkranser Monolitten.

              

8 Comments

  1. Fantastisk IJ! Du vet hva jeg synes om denne tolkningen din av Vigeland! Kjempebilder!
    Takk for gjensynet, nå ble jeg glad:)

  2. Til Smultron:
    Jeg har ikke glemt hva du ønsket, vet du. Lurte på om jeg skulle nevne det i innlegget, men var ikke sikker på hva du ville synes om det. Har selvsagt ikke lagt ut alle fra NIB’en, men i hvert fall et lite utvalg.. og mest til deg ;).

  3. Har lagt en link til dette, så nå blir det lett å finne tilbake! Takk igjen:)))

  4. Smultron:
    Så hyggelig!!
    Kanskje det går an å lage en egen side for slike anbefalte innlegg? Skal jammen teste ut litt ;).

  5. Bare meg som er inne og nyter estetikken igjen… 😀 Trenger jevnlig dose 😀
    Ha en fin helg!

    • Så hyggelig Smultron!
      Ha en riktig fin helg du også 😀

      Nå har jeg fått meg en ny ekstern hardisk. Regner med å kopiere alle bildene mine over til den i løpet av ettermiddagen. Når det er gjort kommer det sikkert et eller annet nytt her inne. Det er i hvert fall planen 😉

  6. Du har så rett, vi må se litt ekstra for å oppfatte et hele. Nydelige bilder da:)

    • Både detaljer og helheten trer så mye tydligere fram når man er ute med kameraet. Det er nesten som om «motiv-radaren» går på høygir!
      Glad du liker bildene 🙂


Legg igjen en kommentar

