Skip navigation

Det var rett etter påske i år, nærmere bestemt den 27 mars, at dette vakre eventyret utspilte seg ved Østensjøvannet. Svaneparet hadde nettopp blitt ringmerket, og det var helt tydelig at de følte behov for å vaske av seg fremmende lukter og på en måte bekrefte sin kjærlighet overfor hverandre. Først måtte luktene vekk.

 

 

Han så ømt på sin kjære som for å spørre: «Skal vi?» Hun samtykket nok, for like etter satte de igang med en fantastisk synkronsvømming.

 

 

Her er de utrolig nok to!

 

 

 

 

Igjen bekrefter de sin kjærlighet med ømme blikk.

 

Hun bøyer yndefullt hodet, og det blir klart for meg hva som kommer til å skje.

 

 

 

 

 

Dermed ble etterslekten sikret.

 

Men eventyret var slett ikke slutt med dette.  Neste kapittel kommer i morgen.

10 Comments

  1. Wow, for en flott bilde serie! Veldig fine klare bilder av disse to… De har nok sett synkron svømming på tv, for dette var skummelt synkront.

    Bra!

  2. Ivar:
    Du kan tro det var en opplevelse å være tilstede mens dette pågikk Ivar! Verken før eller siden har jeg sett maken.

    Det eneste som manglet denne dagen var å kunne dele opplevelsen med noen andre. Vanligvis er vi jo flere som fotograferer ved Østensjøvannet, men akkurat denne dagen var jeg alene. På den annen side så er jeg jo også alene om disse bildene da ;).

    Glad du liker dem. Håper du også vil like fortsettelsen som kommer i løpet av morgendagen.

  3. Hei! Jeg elsker bildene dine! Det må ha vært en utrolig opplevelse å være vitne til! Jeg skal hvertfall ha med meg del 2 i morgen!

  4. Charlotte:
    Dette var veeeldig hyggelig sagt av deg.. og jeg må innrømme at jeg er både stolt og glad 🙂

    Denne episoden er så visst ikke noen hverdagskost. Den var vakker, betagende, øm, varm og spennende på samme tid. Av og til var det nesten så jeg mistet pusten av «skuespillet» de framførte.

    Kjempekos at du vil se Del II også. Regner med at den kommer i løpet av tidlig kveld 😉

    Enn så lenge ønsker jeg deg en flott uke.. og tusen takk!

  5. Kjempefin serie. Svaner er vakre fugler, ser så fredfylte ut. Du har gjort en umerket god jobb med disse bildene, helt topp.:)

  6. Jeg burde kanskje ha begrenset meg litt, men føler at jeg må ta med så mange for at dere skal få det rette inntrykket og stemningen slik den var der og da.
    Svanene er unektelig majestetiske og vakre. Har tatt utallige bilder av dem. Ikke mange av de «faste» ved vannet gjør det.. merkelig nok. Men kanskje har de mer enn nok fra før av. De har jo holdt på mye lenger enn det jeg har.
    Svanene er imidlertid ikke alltid like fredfylte. Har flere eksempler på det, og kanskje jeg en vakker dag viser dere noen av dem også.
    Tusen takk for den flotte tilbakemeldingen Selsius!

  7. Utrolig kul serie!! Kjempebra! :o)

  8. Corvus:
    Dette var som et eventyr Corvus! Tror alltid jeg kommer til å huske episoden som om den skjedde i går! Er nok derfor jeg føler så sterkt for å dele den med dere ;-).
    Virker ikke som om det er vanlig her inne med slike lange serier, men pytt!
    Også av den grunn er jeg veldig glad for den positive tilbakemeldingen. Tusen takk!

  9. Nydelig serie; og så mange krem-motiv da! Gratulerer!

  10. Jeg føler selv at jeg var utrolig heldig som fikk ta del i dette skuespillet!
    Før det hele begynte var jeg litt sur på meg selv fordi jeg ikke fikk med selve ringmerkingen, men jeg fikk jammen et plaster på såret gjennom dette!
    Tusen takk Magne 🙂


Legg igjen en kommentar

