Skip navigation

Til tross for at jeg advarte om at jeg slett ikke er god på slike ting, ble jeg likevel utfordret av Ståle til å ta et kreativt bilde av noe her hjemme.

Jeg vandret rundt her inne, tittet, vurderte og forkastet. Til slutt ga jeg opp og brygget meg i stedet en kopp te. Det sies at en god kopp te løser så mange problemer, og jammen løste den ikke mitt også.

Verken ideen eller bildet kan vel sies å være særlig kreative, men godkoppen min er i hvert fall det!

Neste problem er å utfordre noen. Jeg er jo ganske så ny i denne bloggverdenen og «kjenner» ikke mange som ikke allerede er utfordret. Våger meg imidlertid på disse:

Morten Pedersen   Terje Aalrust  og  Bridgehill

 

16 Comments

  1. Jeg syns det var et kreativt bilde jeg:) En søt kopp:)

  2. Joakim:
    Du er snill du!
    Dette er godkoppen min som har en tykk, rar og forundret pus malt nedi. Både teen og koppen får meg i godt humør🙂

  3. Utrolig fint bilde! Du er jammen flink å ta bilder. Jeg tror aldri jeg hadde fått til å ta et så godt bilde av en kopp. Ikke at jeg har en så søt kopp å ta bilde av heller … Kanskje jeg skal ønske meg en til jul. Forresten, jeg fikk en fin kopp til jul i fjor, kanskje jeg skal forsøke meg på å se om jeg får til et koppe-bilde i morgen. Takk for inspirasjon. Det er lov å herme litt og la seg inspirere, – ikke sant?

  4. Lise:
    Næmmen.. så morsomt at du ble inspirert til å ta bilde av din egen kopp! Visst er det lov til å herme *ler*.

    Meningen her var jo at vi liksom skulle være kreative. Ser at mange har helt utrolige evner til både å se og fotografere helt dagligdagse ting på en flott og spennende måte. Jeg klarer det bare ikke.. har forsøkt mange ganger *snufs og hulk*.

    Får nok heller holde meg til saker og ting jeg ser i naturen jeg. Der finner jeg nemlig mye som er spennende… og som jeg liker å ta bilder av.

    Kreativt eller ikke.. jeg er glad du liker både bildet og godkoppen min😀

  5. Jeg skal se hva jeg kan få til av bilde, men jeg er ikke fan av kjedebrev så den blir ikke sendt videre……sorry!

    Fint tekoppbilde, det er yndlingsmerke mitt også..:-)

  6. Morten:
    Da skal jeg huske det til en senere anledning Morten. Virkelig sporty av deg at du likevel vil prøve å få til et bilde!
    Om ikke mitt akkurat er kreativt, så viser det i hvert fall noe jeg er glad i😉

  7. En kreativ og fin løsning på oppfordringen du fikk. En kjent te logo det der, siden jeg konsumerer mye grønn te fra samme produsent.

  8. Selsius:
    Må le.. for det er den grønne teen jeg også foretrekker fra denne produsenten. Posen her inneholder grønn te blandet med litt Jasmine. Ellers er det nok sterk og god sort te det går mest i.. drukket på engelsk vis med både melk og sukker. Jeg er egentlig ganske kresen, for jeg setter høye krav både til teen og koppen den skal drikkes av. Av en eller annen grunn smaker det ikke like godt hvis jeg får den servert i en tykk og tung kopp eller i en kopp med feil fasong. Dermed er det denne tynne kosekoppen eller tynne porselenskopper som gjelder. Vi mennesker er noen rare dyr😉 .
    Jeg er ikke så helt enig med deg i at dette er særlig kreativt.. det er vel heller et nærmest siste utvei-bilde *ler*.

  9. Takk for invitasjonen og takk for mange fine kommentarer på bloggen min. Jeg har det veldig travel for tiden og vil nok ikke få tatt noe godt bilde nå. Jeg holder utfordringen ubesvart en liten stund så får vi se hva jeg kan komme opp med.

  10. Terje:
    Dette er slett ingen ting å takke for! Du fortjener fine kommentarer til flotte bildene dine, og slike utfordringer er ikke alltid så morsomme å få. Jeg har blitt utfordret enda en gang *sukk*, men er som du veldig opptatt med et helt annet prosjekt akkurat nå. Derfor må nok jeg også se tiden litt an.
    Lykke til med dine prosjekter.. jeg jobber jevnt og trutt med mitt😛

  11. En glitrende løsning av oppgaven, spør du meg. Trivelig og vakkert bilde. Og meg traff du faktisk bedre enn du kan ane. Jeg har så lenge jeg kan huske hatt en forkjærlighet for tekrus. Når jeg finner et jeg liker, blir det som oftest med meg hje, Og er jeg på et nytt sted, er det veldig sjelden at ikke et krus er med hjem derfra. Så nå nærmer jeg meg vel et par hundre tekrus i alskens farger, former, størrelser og materialer. Deilige tekrus😀

  12. Ståle:
    Jeg har også en forkjærlighet for krus, men etterhvert klart å begrense meg til bare å kjøpe «kvalitetskrus» med fine kattemotiver på. Det begynte nemlig å ta litt overhånd.. for å si det mildt. Er svak for vakre tekanner også jeg da!
    Vi får ha en liten sammensvergelse vi krus- og te-elskere og påstå at dette bildet mitt faktisk er å regne som kreativt *ler*.

  13. Jeg gav opp hele kopp-prosjektet. Hadde jeg ikke sett bildet ditt, så ville jeg hevdet at det var umulig å ta gode koppe-bilder. Men kanskje det var koppen min det var noe galt med? Ja, det tror jeg jammen meg at jeg skal konkludere med.

  14. Lise:
    Det var helt sikkert koppen det var noe «galt» med.😉 Denne er ganske «grunn» og ellers vid i åpningen.. og så jukset jeg litt med å legge en bok under ett av bordbena slik at jeg fikk en litt bedre vinkel å jobbe ut ifra.
    Har du en slik egnet kopp kunne du jo gjøre et nytt og tappert forsøk. Jeg er nemlig sikker på at du får det til du også!

  15. Da er utfordringen besvart! Det tok noen måneder, men bedre sent enn aldri! Mitt motiv er inspirert av ditt for å bøte på den lange ventetiden!
    http://terjeaalrust.blogspot.com/2008/11/crumbles-and-coffee.html

  16. Terje:
    Du verden for noen herlige bilder!!

    Og du.. tusen takk for at du tok utfordringen. 😉


Legg igjen en kommentar

