Skip navigation

Someone is lurking in there!

8 Comments

  1. Flott bilde av korsedderkopp/hjulspinneren, er ikke så mange av dem denne høsten, i 2007 var et mange. Fint utsnitt og skarphetsvalget var utradisjonelt med bare skarphet ytterst på beina, men det kan jo være bra, som her og gjør bildet mer spennende. Flott!

  2. Selsius:
    Det gjør ikke meg så mye at det ikke er så mange av disse rundt forbi! Sååå glad er jeg ikke i dem enda… men jeg er heldigvis ikke lenger redd for dem.
    Valgte bevisst å sette fokus på nettet denne gangen. Ønsket å få fram inntrykket av at edderkoppen lurer der bak og bare venter på at et intetanende insekt skal feste seg i nettet.

  3. enig med deg og Selsius her, ett uvanlig fokus punkt, men det fungerer veldig bra! fine gul farge var det på karen og.

  4. Ivar:
    Av og til er det morsomt å teste ut andre vinklinger og dermed prøve å få fram et annet budskap. Synes jeg klarte det ganske bra her med edderkoppen ute av fokus, men klar nok likevel på en måte.

    Fargen på disse korsedderkoppene varierer fra individ til individ. Denne er nok ikke like gyllen gulrød som den forrige jeg viste dere, men ligger ikke langt etter.

  5. Så lenge den ikke er sort, så tar jeg det med ro. Fine farger i bilde, hvor skarpheten sitter eller ikke blir litt smaksak. Jeg ser av kommentarene at flere liker det slik det er. Jeg tror jeg ville ha gått for litt bedre dybdeskarphet.

  6. Morten:
    Hadde det vært en sort enke som satt der, hadde jeg nok stukket halen mellom bena og stormet derifra.. vær trygg!!
    Det blir nok smak og behag dette med dybdeskarpheten. Dette er et av de bildene jeg tok da jeg forsøkte å få fram stemninger i stedet for et hovedmotiv i fokus. Derfor valgte jeg å la edderkoppen ligge «på lur» der inne😉.

  7. Jeg ble helt fascinert av dette bildet, av at du valgte fokus på nettet og ikke edderkoppen. Det ga et veldig spesielt bilde. Flotte farger og komposisjon. Et spennende og annerledes bilde.

  8. Ståle:
    Jeg tror kanskje det blir slik etter hvert at man ønsker å finne andre innfallsvinkler og få fram andre uttrykk og budskap i bildene. Sylskarpe artsbilder er unektelig flotte, men slike har jeg allerede en del av. Derfor ble det plutselig viktig dette å vise litt av edderkoppens «hverdag». Den sitter jo slik og venter på at en stakkar skal ende opp som et godt måltid i nettet.

    Det du skriver gjør meg glad, for det viser at dette er noe å arbeide videre med. Tusen takk!😛


Legg igjen en kommentar

