Skip navigation

An automn rose to you all.

16 Comments

  1. Å tusen takk.

  2. Why, thank you…
    En veldig fin rose var det og, flott farge med en fin DOF. Og vannet er jo prikken over i’en.

  3. Morten:
    Gleden er på min side Morten.
    Jeg er så takknemlig for alle de hyggelige tilbakemeldingene dere har gitt meg at jeg følte det riktig å gi dere en rose. 🙂

  4. Ivar:
    The pleasure is all mine!
    En stor takk for at dere har tatt så godt imot meg her inne. 😀

  5. Heisann, nyyyydelige bilder 😀

    Hva slags kamera bruker du? Antar at du har mange objekter/linser i tillegg også. Har lyst til å lære meg litt om fotografering. Er du profesjonell?

  6. Hei på deg Karolina:
    Fri og bevare.. nei, jeg er på langt nær profesjonell. Har hatt fotografering som hobby i drøye to år nå etter at jeg beklageligvis ble uføretrygdet. Det har imidlertid etter hvert nesten blitt en altoppslukende hobby, og jeg storkoser meg med den.

    Jeg begynte i det små med en liten Ixus. Deretter tok jeg motet til meg og begynte å bruke en Fuji FinePix superzoom jeg hadde kjøpt tidligere, men følte var alt for proff for meg. Fant ut at dette var utrolig morsomt og anskaffet ganske raskt et Sony a100 speilrefleksapparat.
    Ved en ren tilfeldighet fikk jeg kjøpt et Nikon D3-apparat ved påsketider i år.. og du verden for et kamera det er!!! Foreløpig har jeg på langt nær klart å lære meg alle mulighetene det har innebygget. Tar ett skritt av gangen jeg.
    Sony-utstyret byttet jeg inn i blant annet den macro’en jeg brukte da jeg tok dette bildet.. en Sigma 180mm. Ellers bruker jeg en Nikkor 18-200mm som «normaloptikk» og en Tamron 200-500mm når jeg driver med telefotografering. Jeg burde kanskje ha satt bedre optikk på kameraet mitt, men dette holder i lange baner for mitt bruk!

    Synes absolutt du burde gå videre med planene dine. Om du så bare får halvparten av den gleden jeg har av fotograferingen, så vil du likevel få STOR glede av den.. garantert!

    Du ser alt rundt deg med litt andre øyne når du har kameraet med ut, du lærer en hel masse om både det du tar bilder av og om fotografering generelt og du vil sannsynligvis også treffe en hel rekke hyggelige mennesker. Det er i hvert fall mine erfaringer.

    Lykke til videre på veien Karolina 😛

  7. Tusen takk for svar 🙂 Jeg merker at jeg driver og går meg litt vill i foto-jungelen, fordi hver eneste test jeg leser på, sier at dèt kameraet er bra, og dèt er bra, men de ender ALLTID med å bruke ordet `men` i nesten hver eneste setning, og da tenker jeg som så at: «Nei, jeg tror jeg lar det være, jeg… Jeg tror jeg skal vente til det kommer et _enda_ bedre kamera enn dem som allerede er på markedet for lengst.

    Jeg tror jeg skal vente til prisene går enda lenger ned…» Og sånn holder jeg på i det vide og det brede 😦 *sukk*

    Men det er vel bare å hoppe i det, og lære seg ting underveis, tenker jeg 😉

    Tusen takk for svar, ihvertfall. Kanskje jeg endelig finner et kamera til slutt som jeg virkelig kan bli fornøyd med… hehe..

    😉

  8. Så flotte bilder du tar! Rosen var helt nydelig! Lykke til videre! 🙂

  9. Karolina:
    Jet synes ikke du skal bekymre deg så mye over kameraet slik til å begynne med.. så lenge du velger et speilreflekskamera. Hvorfor ikke sjekke bruktmarkedet også? (Foto.no – FotoVideo.no osv) Etter hvert som det kommer nye modeller er det nemlig mange som hele tiden vil ha det nyeste, og selger sine eldre men likevel ganske nye apparater. Velger du en av de «store» (Nikon, Canon osv) vil du også ha bedre mulighet til å kjøpe brukt optikk.
    Hopp i det du. Hovedsaken er jo å lære seg hvordan alle innstillingene henger sammen… og å trene.. masse! Etter hvert vil du helt sikkert finne ut hvilket apparat som vil passe aller best til ditt bruk.
    Disse testene kan, som du sier, være ganske så forvirrende.. men jeg lurer på hvor mange av journalistene som egentlig har testet utstyret selv!?!

    Igjen.. lykke til og stå på 🙂

  10. Tanja:
    Tusen takk skal du ha Tanja! 🙂
    Endelig ser det ut til å bli et strålende vær ute. Riktignok har mesteparten av løvet utenfor vinduene mine blåst av i løpet av natten, men jeg er sikker på at jeg vil finne flere høstlige motiver når jeg tar kameraet med ut litt senere. Lurer på om ikke jeg skal besøke fuglene ved Østensjøvannet i dag..

    Ønsker deg også en finfin dag!

  11. Tusen takk! Lekker rose, lekkert bilde 🙂

  12. Hjertelig takk 🙂 Og for en nydelig rose det var!

  13. Britt Åse:
    Bare hyggelig! Gleden er helt og holdent på min side. Er veldig takknemlig for at dere har tatt så godt imot meg her inne 😀

  14. Ståle:
    .. og du er en av dem som fortjener den aller mest Ståle!
    Sender en stor og oppriktig takk til deg 😛

  15. Jo takk for det, du fortjener en selv også. Fin rosebilde.:)

  16. Selsius:
    Du er nå snill da.. tusen takk 😀


Legg igjen en kommentar

