Skip navigation

Nature is weeping.

20 Comments

  1. Du er flink med makro:)

  2. Tusen takk Joakim.. og jeg er veeeeldig glad i den. 😉
    Lurer imidlertid på om jeg skal sette tele’n på kameraet i dag og besøke Østensjøvannet i dette finværet?

    Kos deg i dagen du også!!

  3. Kjempe bra!
    Nei, de forsvant ikke. Må bare godkjenne dem først 😉

  4. Du nevnte i et svar til en dame at når man fotograferer så ser man ting med andre øyne. Jeg er hjertens enig med deg i det! Jeg er også en «lykkelig amatør» med kameraet, og har lang vei å gå når jeg ser dine presentasjoner. Men, det at jeg ser ting nå, som jeg ikke hadde øyne for før, er det ingen tvil om!

    Jeg var forresten på Kleivstua igår, men det regnet litt for mye til å ta fotturen videre. Men jeg gleder meg til neste gang!

    Takk for tipset! 🙂

  5. Deilig melankoli i høststemningen. Nydelige og triste bilder 🙂

  6. Jeg ble litt inspirert av de flotte høstbildene dine at jeg tok en tur ut i skogen i dag. Men det var helt andre ting jeg endte opp med å ta bilde av.

    Jeg liker veldig godt det øverste bilde.

  7. Henriette:
    Jeg var nok litt for kjapp første gangen. Andre gangen oppdaget jeg teksten rett over «godkjenn-boksen». Men, lurer på om jeg skrev en litt feil link i den første. Den andre vet jeg er riktig. Uansett finner du jo innlegget her inne ;-).
    Et morsomt initiativ du har tatt.. og tusen takk for det!!

  8. Mette:
    Vet du, jeg tror det viktigste er at vi har evnen til å SE. Alt det andre kommer av seg selv med mye trening. Har du for resten tatt kameraet med til Frognerparken og virkelig sett på skulpturene rundt Monolitten? Hvis ikke burde du gjøre det! De blir nesten som levende. Fikk nesten gåsehud jeg.. selv om jeg har sett dem utallige ganger før.
    Så synd med været da!! Krysser fingrene for at det blir strålende neste gang.
    Jeg har en blogg på VG-nett, og der er det en – som etter å ha sett et lengere innlegg fra utsikten – har lyst til å ta en liten «blogg-tur» dit. Hvis det blir noe av kan jeg jo tipse deg. 😉

  9. Ståle:
    Jeg er godt fornøyd med stemningen i det øverste bildet. Det er liksom slik jeg føler det på grå høstdager… at verken jeg eller naturen ønsker å gi slipp på «sensommeren».

  10. Morten:
    Så spennende!!
    Jeg må ile over til deg for å se om du har fått tid til å legge ut noe av det du fant. 😀
    Det er noe eget ved stemningen i det første bildet. Vi må gi tapt for årstidenes gang både naturen og jeg.

  11. Ja det er jo veldig og den gråter for tiden også! På tide og kutte ut mener nå jeg. Og når det gjør det, kommer frosten som vi kan ta bilder av, det kan bli gøy. Fine makrobilder!

    Fortsatt god søndag!

  12. Selsius:
    Ikke sant.. nå får det være nok med regn for en laaaaang stund!
    Hadde tekt meg til Drammen for å fotografere moskusender i dag, men så heldigvis skyene i det fjerne og fikk ombestemt meg før jeg kom for langt.
    Har slett ikke lyst på noe frost enda, men det blir sikkert morsomt med rimet og iskrystallene når de kommer. Det er nemlig noe jeg ikke har tatt macro av tidligere.

  13. Wow:)
    Fine bilder, liker spesielt det øverste… Det kunne jeg gjerne hatt på veggen!

  14. Smultron:
    Takk skal du ha! Det øverste er unektelig min favoritt også. Men jeg synes du burde henge opp det siste løvbildet ditt i stedet. Det er nemlig rålekkert!!

  15. Så fine bilder du har! Jeg er selv glad i å ta bilder, spesielt i naturen. Det er alltid noe nytt å se, eller en ny måte å se noe kjent på. Skal stikke innom deg igjen. 🙂

    Har fotoblogg selv: http://femfemti2.wordpress.com

  16. Lothiane:
    Jeg liker også aller best å ta bilder fra naturen, og har nok en forkjærlighet for å komme nært innpå motivene. Derfor er det som oftest enten macro eller tele jeg bruker.
    Tror aldri det blir kjedelig å fotografere ute i naturen. Som du sier, så oppdager man nesten alltid noe nytt. Spesielt med fulger og dyr er det ekstra spennende.
    Glad du liker bildene mine, og jeg gleder meg til å besøke deg om litt. 🙂

  17. Flotte makro bilder gitt, liker spesielt den første, effetken med regn er flott, selv om det kanskje ikke er like flott å stå der å ta bildet i regnet..

    Skulle egentlig kommentert i går, men nettsurfing med mobiltlf som modem er ikke heeelt det samme som bredbånd(fikk gjort litt av det som jeg skulle da for jobben iallefall).

  18. Ivar:
    Forstår deg så godt! Blir ikke helt det samme uten bredbåndet, nei. Det minner meg på at internetinnstillingene har falt ut på min mobil. Må huske å få fikset det i dag.
    Glad du liker bildet. Ikke spesielt trivelig å fotografere i regn, men hva gjør man da.. når abstinensen setter inn etter dager uten sol. 😉

  19. Fantastisk nydelig! Jeg elsker lysmengden, den er virkelig flott! Du har noen utrolige bilder her. Jeg synes du er veldig flink til å velge riktig lysmengde, og motivene er superbe! Rett og seltt nydelige, en fryd for øyet! 😀

  20. Nuztorad:
    Du verden.. så hyggelig sagt av deg.. tusen takk!!
    Jeg er relativt fersk som hobbyfotograf. Dermed er en slik tilbakemelding veeeeldig motiverende for meg.
    Over alt finner jeg flotte motiver, men det er langt fra alle jeg klarer å fange slik jeg ønsker.
    Synes det er aller morsomst å fotografere dyr og fugler, og å komme nært innpå motivene. Derfor er jeg også spesielt glad i macrofotograferingen.
    Igjen.. tusen, tusen takk skal du ha! 😀


Legg igjen en kommentar

