Skip navigation

Da S*Amun Ra’s Printzess Ma Thea ble født for snart 3 1/2 år siden, var hun en sjeldenhet. Hun var den første Ragdoll av sitt slag registert som kattunge i Sverige, og hun var den aller første ragdollen av denne typen i Norge. Det som gjorde henne spesiell var kombinasjonen av nye farger og nytt mønster for denne katterasen.. blåskilpaddetabbymasket.

Hun er kanskje ikke den flotteste rent typemessig, men hun har gitt oss noen praktfulle små ragdollunger av meget høy kvalitet. Det vi imidlertid setter aller mest pris på.. og som er det viktigste for oss.. er at hun er en virkelig eiegod pus som vi er utrolig glad i!

25 Comments

  1. Å, så nydelig hun er!

    Blåskilpaddetabbymasket var rett og slett bare et kjempekult ord.😀

  2. Lise:
    Ja, hun er nydelig og vi er selvsagt veldig stolte av henne og veeeldig glad i henne🙂

  3. Veldig pen pus. Vakre øyne. Blåskilpaddetabbymasket var det første jeg tenkte da jeg så bildet.🙂 Selv her jeg en katt som heter Svein. Han er vel ikke så pen, men han er tøff!

  4. Buster:
    Jeg kan tenke meg at blåskilpaddetabbymasket slo ned i deg som lyn fra klar himmel *ler*. Ordet er jo nesten umulig å få stotret seg gjennom. Lurer på hvem som har funnet på det håpløse ordet!!
    Kanskje Thea og Svein hadde vært det perfekte par. Hun trenger nok en tøff mann, og han vil sikkert sette pris på en lekker, blond, langbent og slank dame.😉

  5. Veldig kule øyne, aner ikke mye om forskjellige katteraser, men hun er iallefall flott og fin å se på🙂

  6. Heisann!

  7. Fantastiske øyne!! SÅ blå!

  8. Beautiful cat, marvelous eyes

  9. Ivar:
    Ragdoll skal ha blå øyne akkurat som Hellig Birma og flere andre «maskede» katter (les masket som siamese).. jo dypere blå farge jo bedre. Theas øyne er nok det vi kaller middels blå.
    En Ragdoll skal ellers være en stor og kraftig kat. Thea er stor nok, men kraftig kan ingen beskylde henne for å være. Ofte kaller jeg henne «ormen lange» fordi hun er så lang og smal og slank *ler*. Men vakker er hun uansett.. og snill og elskelig og..!!😀

  10. Hei på deg Nisselue😀
    Så hyggelig at du fant meg her også! Har for resten etter hvert oppdaget at flere fra VGB-familien har etablert seg med blogg her inne. Kanskje det er fler enn meg som frykter reklamen de har «truet med»!!

  11. Framed and Shot:
    Da jeg i sin tid begynte med oppdrett av katter, ville jeg slett ikke ha noen hvite.. pga hårene som ville synes så godt på alle møblene mine. Derfor anskaffet jeg en nesten helt sort Norsk Skogkatt. Ragdollen erobret imidlertid ganske raskt hjertet mitt, og nå har jeg tre av dem. Slik kan det gå *ler*. Øynene til ragdollen er så vakre.. man kan nesten drukne i dem!

  12. BoB:
    This is one of my Ragdolls. When born, she was quite special… the first bluetortietabby ragdollkitten registered in Sweeden, and 12 weeks later the first cat of her kind in Norway. She might not be among the best regarding the Ragdoll standard, but never mind! Thea has all the same given us some beautiful and top quality kittens. What is most important to us though, is that she is a kind and lovable cat… and of course we love her a lot!!

  13. Buster! Er det du som har rappet Svein?? Min pus som het Svein ble en dag plutselig bare borte! :o/

  14. Oi, den var utrolig flott. Veldig flott fotografert også.

  15. Fine pusekatten🙂 Skal hilse fra Daxán😉

  16. Stormel:
    Hmmm?
    Kanskje Svein foretrakk servicen hjemme hos Buster framfor den han fikk hos deg? Katter er sleipe på den måten. De forlanger et godt kjøkken, og det kravet må man selvsagt etterkomme. Mine blir gretne som bare fy hvis jeg ikke serverer kokt sei på lørdager. Tror de har en innebygd klokke. Går aldri an å lure dem på det området gitt!!😉

  17. Selsius:
    Thea er vakker.. selv om hun ikke riktig holder den fastsatte standarden for Ragdoll. De helt nye «typene» gjør ofte ikke det. Derfor gjelder det å mixe gammel og ny type på riktig måte. Siden generasjonene går fort i katteverdenen, har vi nå klart å avle fram riktig så flotte og rasetypiske ragdoller de nye fargene og mønstrene.

    Jeg liker slike portretter der kattene sitter litt mørkt og ser mot et vindu. Synes blikket og øyenfargene kommer så godt fram da. Og da mener jeg på en naturlig og riktig måte. Ellers er det faktisk ikke så enkelt å få fram den riktige øyenfargen på disse pusene.

  18. Ståle:
    Takk skal du ha! Thea blir smigret av alle de pene ordene hun får av dere…. og gi Daxán en god kos fra oss!😀

  19. Stormel: Svein er en meget eksentrisk og gammel katt. Han er ikke kjælen, han biter og drikker vann kun i badekaret. Ikke er han pen heller. Koldbrannspraglete er det nærmeste jeg kommer en beskrivelse. For å være ærlig så kan jeg ikke fordra katten. Men kone og barn er jo vilt begeistret for den kresne kjøteren. Barna hadde våte øyer, og kona ville knapt snakke med meg den gangen jeg foreslo kattikål til middag. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg sporenstreks kjørt og levert han på døra di.

  20. Buster:
    Der fikk han svar på tiltale ja😉

  21. En katt er en katt, men ikke denne katten. Utrolig blikk, skulle trodd den var huskatten til gode, gamle Paul Newman.

  22. Geir:
    Godt hun ikke har sett Paul Newman, for ellers hadde hun garantert fått primadonnanykker… fri og bevare oss for det!!

    Spøk til side. Denne katterasen har generelt noen helt utrolig vakre øyne. På katter med Theas farge (blå/creme), er det vanskelig å få fram den helt dype blåfargen. Med de som er brune er det enklere. Skal se om jeg etter hvert får tatt et bilde av øynene til «Ellen»-pusen vår slik at dere får se en katt med virkelig dyp blå øyne.

  23. Buster:
    Ok, for dine barns skyld skal dere få lov til å beholde Svein. Jeg har nemlig ordnet meg en ny pus! Skal hente en stripete liten sak i kveld.😀

  24. «nemlig» var feil ord…»forøvrig» passer bedre!😉

  25. Stormel:
    Så spennende å få en ny pus!! Gratulerer en hel masse😀


Legg igjen en kommentar

