Skip navigation

For some it’s fun.. for others it’s food.

13 Comments

  1. Hei på deg Hanne!
    Supre bilder 😉

  2. Oi, du verden… Dette var veldig stilig!

  3. Så rett så rett, flott tittel og flotte bilder / makro var det og… Bra sett!

  4. Fine bilder begge to. Skarp og fin den flua på makrobildet. Tar du utsnitt av bildene du legger ut?

  5. Eller rettere sagt, er bildene du legger ut et utsnitt av originalen? 😉

  6. Monica:
    Takk skal du ha Monica.. og takk for en hyggelig lunsj i dag også 😀

  7. Jan Ivar:
    Egentlig så jeg ikke insektet før etter at jeg hadde tatt det øverste bildet, og da måtte jeg jo gå litt nærmere også.
    Det jeg primært skulle fotografere i duskregnet den dagen var dråper. Kunne imidlertid ikke gå forbi dette motivet. 😉
    Forholdene var mildt sagt ikke optimale. Derfor er heller ikke dybdeskarpheten på insektet slik jeg kunne ønske. Pytt, pytt.. you can’t win them all!

  8. Ivar:
    Man oppdager så mangt når man har knipset et bilde. Da jeg forstørret det første på kameraskjermen oppdaget jeg insektet og måtte se om jeg fikk dybdeskarphet nok på det… og det gikk.. i hvert fall såder.

  9. Selsius:
    Det kommer litt an på hva jeg holder på med av motiver om jeg klipper til eller ikke, og om jeg bruker fullformat eller DX. Blir mer cropping når jeg bruker fullformatet. Det øverste er stort sett slik jeg knipset det. På det nederste har jeg croppet litt mer. Prøver bestandig å komponere bildet mest mulig før jeg tar det. Ikke alltid like lett når jeg fotograferer fugler. Da går jo alt litt fort for seg. Plasserer imidlertid ofte fokuspunktet litt ned og litt til en av sidene. Har funnet ut at det er hensiktsmessig med tanke på få bedre komposisjon i bildet senere. På den annen side hender det da også at jeg kutter vinger eller stjert av fuglen, men litt svinn må man jo regne med. Lenge leve den digitale verden!! 😀

  10. Hei, mye fine bilder her 🙂
    Og jeg får heller ikke opp egne innlegg i Surf emner, men det tror jeg er et bevisst oppsett… Du vet jo hva du har i din blogg 🙂

    Og du, hvordan får du på de rammene på bildene ?
    Jeg får til en slags rammer i Elements, men det blir liksom ikke i kanten av bildet…

    Ha en fin kveld.

  11. Stilige bilder og deilig tittel!
    Det første bildet hadde noen fabelaktige farger. Så avstemt mellom gjerde og bakgrunn – og så den flotte kontrasten med eplet. Veldig veldig bra!

  12. Femice:
    For en lettelse. Jeg har jo ikke behov for å se mine egne innlegg, men lurte på om ingen andre så dem heller. Da kan jeg ta alt med knusende ro igjen! 😀
    Jeg synes det er lettest å gjøre det i PaintShopPro. Der er det nemlig bare å «add border», velge bredde og farge og klikke ok. Mye enklere enn i PS, ikke sant!! Fumlet et par ganger der med å «open new» og sette størrelsen til bildet + det antall pixler høyere og bredere jeg ønsket kanten skulle være, velge bakgrunnsfarge og midtstillet bildet oppå dette. Tungvint å måtte gjenta dette tre ganger. Jeg bruker jo tre kanter på mine. Først en tynn sort, så en tynn hvit og til slutt en bredere sort.

    Ha en riktig fin kveld du også Femice. Jeg jobber som en helt med å redigere «etterslepet» 😉

  13. Ståle:
    Var antagelig heldig det var så overskyet. Det demper jo fargene betraktelig. Ellers kunne antagelig kontrasten mellom fargen på gjerdet og en solopplyst grønn plen ha bli temmelig grell. Av og til stemmer det bare ;-).


Legg igjen en kommentar

