Skip navigation

Nå har også ekornet oppdaget hvor jeg har foringsplassen min i Hundremeterskogen. Riktignok avla han bare en lynvisitt, men jeg håper han kommer riktig ofte tilbake til matfatet.

Rett bortenfor der jeg har foringsplassen, har to karer sitt lille «fristed». De har ofte sittet der og tittet på både fugler og ekorn. Fuglene har ikke fått navn, men ekornet kaller de Erik. Dermed får vel jeg også bruke det navnet. Nå er det i hvert fall to ekorn i skogen, så om dette er Erik eller hans make skal være usagt. Foreløpig ser jeg nemlig ikke forskjell på hann- og hunnekorn. Hvis noen av dere klarer det, hadde jeg satt pris på å få noen tips om det også.

8 Comments

  1. Kjempsøt det ekornet da. Jeg driver bare å mater mus for tiden…… skal ut å skjekke de nyinnkjøpte fellene nå.

  2. Morten:
    Jeg bør vel også sjekke fellene jeg har satt opp ute på hytta og eventuelt lade dem igjen. Det er jammen ikke like trivelig å ha mus på besøk som det er at Erik stikker innom.😉

  3. Det var da koselig at Erik kunne vise seg frem, slik at vi kunne faa se han og. Ser ut som han er veldig opptatt av noe🙂

  4. Ivar:
    Jeg ble veldig glad for denne lynvisitten. Det betyr jo at han kanskje titter bortom litt oftere. Hadde snudd meg bort et lite øyeblikk, og da jeg snudde meg tilbake igjen satt han der. Kanskje han ble like overrasket som det jeg ble.. og sikkert litt utrygg på denne halvgamle tanten som plutselig rørte på seg.😉

  5. Søt liten fyr – også med eget navn!!

    (vi får ikke melding via bloglines om at du oppdaterer, irriterende! må kanskje prøve å legge deg inn på nytt? )

  6. Framed and Shot:
    Morsomt at tassen har fått navn! Sammen med Erik la jeg ut en tøff liten blåmeis på VG-bloggen min. Den fikk navnet Bjørn. Så heretter vil vel alle små tøffe blåmeiser ha det navnet.😉

    Det kan jo hende at jeg må gjøre noe for at dere skal få beskjed om oppdateringer. Hva jeg eventuelt skal gjøre aner jeg imidlertid ikke. Er mildt sagt dum mht slike datagreier. Hadde derfor satt veldig stor pris på nyttige tips!

  7. Du verden for et årvåent blikk Erik hadde. Og så årvåken fotografen må ha vært for å «fange» Erik i rette øyeblikk. Veldig veldig bra🙂

  8. Ståle:
    Du kan tro jeg hadde det gøy ved foringsplassen i dag. Erik kom på besøk igjen og igjen, og jeg tror jeg fikk en god del bra bilder av ham! Foreløpig har jeg ikke lastet dem opp, men av det jeg så på kameraskjermen er det nok noen hvor han er enda mer årvåken enn på dette. Du verden som jeg gleder meg til å se dem i stort. Får imidlertid ikke tid til det før i morgen kveld… hvis jeg ikke skal ta natten til hjelp da, men det får heller være.
    Takk skal du ha Ståle😀


Legg igjen en kommentar

