Skip navigation

Blue tit.

 

 

18 Comments

  1. Fine farger

  2. Hei, var den på besøk på foringsplassen din? Finfine bilder. Følger fortsatt med, jeg, selv om jeg ikke alltid kommenterer.🙂

  3. Einar:
    Jeg lagde en foringsplass til fuglene for ca en uke siden, og måtte forte meg og ta noen bilder dem mens høstløvet fremdeles hang på trærne. Og godt var det, for nå er det snart ikke noe «bakgrunnsfarge» igjen der borte. Av de fuglene som besøker matfatet, er det nok blåmeisen som ligger mitt hjerte nærmest. Nå gleder jeg meg til noen av «vinterfuglene» også kommer på besøk.

  4. Liljefot:
    Så hyggelig at du stikker innom!😀
    Jo da, disse blåmeisene er hyppige gjester i matfatet på foringsplassen min, og jeg må innrømme at jeg er veldig svak for disse herlige små fjærballene.
    Ønsker deg en riktig fin helg.. for snart er den her!

  5. Se her ja. Nå har du begynt og fått organisert hundremeterskogen din. Flotte bilder der bilder nr 2 utmerker seg, og der er jo bakgrunn perfekt. Toppers!🙂

  6. Flotte bilder, så nå er det bare å finne frem vinterklærne, teltet, soveposen og termosen for ett langvarig opphold i hundremeterskogen for knall bilder som du kan dele med oss som ikke har en slik hundremeterskog😉 Knall serie, liker no2 og 4 best.

  7. Selsius:
    Foreløpig har jeg ikke omorgansiert foringsplassen. Ting tar litt tid for meg vet du. Enn så lenge forsøker jeg derfor å ta bildene der bakgrunnen er rimelig grei. Jeg liker veldig godt bilde nr 2. Den lille tassen ser så morsom ut og tror visst selv at han er tøffere enn toget! Artige fugler dette her.😉

  8. Ivar:
    Det er nok bilde 2 som fenger mest hos meg også. Den posituren forteller så mye om hvor tøffe disse små fjærballene egentlig er. De ser så søte og uskyldige ut, men kan være noen skikkelige hissigpropper rundt matfatet.. og kanskje ellers også for alt jeg vet.
    Jeg skal ut å kjøpe en god varmedress i dag. Termos har jeg, men telt og sovepose tror jeg at jeg står over. Sååå langvarige opphold tar jeg ikke sikte på. Trenger egentlig ikke termosen heller, for den lokale kaffebaren ligger bare ca 100 meter unna.. og der har de farlig mye godt.😉

  9. Kjempefine bilder! Du er heldig som har muligheten til å ha en sånn foringsplass i nærheten av deg. :o)

  10. Nydelig og blåmeisen er en favoritt hos oss også! Vi er enig med selisus og nok svakest for bilde nummer to, med både posituren hans og bakgrunnen som begrunnelse.
    Hvor mørkt er det inne i hundremeterskogen nå?
    Du fotograferer uten blitz?
    Skjønt med en lokal kaffebar noen meter unna er det kanskje ikke de dype skoger vi snakker om..
    GOD HELG😀

  11. Corvus:
    Ja, jeg er heldig som har dette lille skogholtet nesten rett utenfor døra, og jeg vet å sette pris på det.🙂
    Glad du liker bildene Corvus!

  12. Framed and Shot:
    Ut ifra hvilket bilde jeg liker best, så burde jeg ha satt nr 2 øverst. Denne gangen sorterte jeg dem imidlertid etter fargen.
    Hundremeterskogen er ikke store greiene og ligger klemt inn mellom bebyggelsen. Tror jeg kan sammenligne den med en fotballplass i strørrelse. Det var derfor jeg ble så overrasket over mangfoldet der inne.
    Den plassen jeg har valgt som foringsplass har direkte lys et par ganger om dagen, først ved 11-tiden om formiddagen og så ved 14-tiden igjen. Dermed er det gjerne i dette tidsrommet jeg fotograferer. Mens solen flytter på seg er det enkelte andre greiner som blir opplyst og som jeg kan fokusere på. Blitz har jeg ikke brukt. Tar nemlig ikke sjansen på at fuglene skal bli skremt.
    I dag hadde jeg for resten mange lynvisitter av ekorn, og tror jeg fikk et par ganske bra bilder. Skal bli spennende å laste opp.

    God helg til dere også😀

  13. Du er så god på fuglebilder! Jeg gaper i beundring. Haka setter seg nesten fast i tastaturet, her…
    Nydelige farger og skarphet. Jeg liker så godt måten du bruker bakgrunnen på i bildene dine. Som Selsius virker det som om du bruker denne så bevisst.
    Av alle disse nydelige bildene, var det nest siste som traff meg best. En litt uvanlig positur som framhever de nydelige fargene i fjærpryden til fjærballen🙂

  14. Ståle:
    Jeg synes det er veldig morsomt å ta bilder av fugler, og har etter hvert fått litt trening. Nå har jeg ikke tatt særlig mange bilder av småfugler tidligere, men prinsippet blir jo nesten det samme. Disse er bare enda kjappere enn de større fuglene jeg er vant med fra Østensjøvannet… og dermed også en litt større utfordring. Setter derfor stor pris på at du liker bildene Ståle!😀
    Jeg er litt opphengt i dette med bakgrunner. Synes nemlig de betyr veldig mye for selve motivet. Blir den for rotete eller har feil farger, føler jeg at den ødelegger for selve motivet. Du verden så mange bilder jeg har slettet av den grunn!! Men er det noe helt spesielt med motivet, sparer jeg selvsagt på det uansett hvordan bakgrunnen måtte være.😉

  15. fantastisk flotte!
    til å være en lykkelig amatør kan du snart kutte ut amatørstemplet synes jeg!🙂

    Blåmeisen er herlig!!!
    Varmedress høres ut som en glimrende ide! Jeg gleder meg til vi får barfrost, det blir det mye flotte bilder av også!

  16. Mette:
    Tusen, tusen takk for tilliten, Mette…. men jeg kommer nok til å forbli en lykkelig amatør i mange år til!😀

    Jeg har i grunnen ikke tatt særlig mange barfrostbilder. Det ble noen ganske få for et par år siden en dag da rimfrosten virkelig dannet lange pigger på det meste. Nå som jeg har fått meg macro kan jo rimfrosten bli et flott motiv. Det kan for resten istappene også være. Så ja.. barfrosttiden skal kanskje jeg også glede meg litt til.. men ikke si det til noen!😉

  17. Åh så vakre! De er jo nesten like fine som undulaten min i fargene.😀 Nydelige små fjjærballer.🙂

  18. Lothiane:
    Jeg hadde også en undulat før i verden. Den het Thomas, kunne snakke en hel masse og ble 12 år gammel. Som liten var den nesten hvit med bare litt gult på vingene, og jeg valgte den nettopp på grunn av de spesielle og delikate fargene. Etter hvert kalte jeg ham på spøk for «katta i sekken», for det tok ikke lange stunden før han var skarpt gul og grønn. Må ha vært bare dunungen når jeg fikk ham! En riktig trivelig tass var han uansett.. og som han selv sa: «Så god, så god, så god». Han etterapet telefonen også, så lyden i den måtte jeg stadig forandre *ler*.

    Kanskje det er på grunn av Thomas at jeg er så glad i å observere og fotografere fuglene. Nå kan jeg slett ikke ha noen undulat hjemme. Kattene mine gjør nemlig kort prosess på enhver liten fjærball som kommer for nær.


Legg igjen en kommentar

