Skip navigation

Sphynx

I desember arrangerte katteklubben jeg er medlem av (Adelkatten) en utstilling som til nå sannsynligvis har vært Norges største. Mer enn 600 katter ble stilt ut hver dag.

Selvsagt benyttet jeg anledningen og tok mange bilder. I første omgang velger jeg å vise dere et par av de litt mer spesielle rasene, nemlig Sphynx på bildet over og Devon rex på bildet under. Selv foretrekker jeg katter med litt mer pels, men jeg kan så absolutt se sjarmen i disse også.

Devon rex

Må ta med denne herlige tassen også, en Orientalsk korthår som ble forstyrret i formiddagshvilen sin og tittet forfjamset opp av kurven sin.

Orientalsk korthår

14 Comments

  1. heiii!
    Ble det bloggtreff på deg i dag?
    Jeg måtte kaste inn håndkleet, det nytter ikke å gape over for mye!

    Hva skjer med vgb-bloggen din?

  2. Tante Blå:
    Visst ble det bloggtreff, og vi koste oss like mye som tidligere. Er fremdeles stinn av all den gode maten de har der ute. Toget hjem ble innstilt, men vi kom oss til slutt til Asker og derfra gikk det heldigvis greit.

    Vet ikke riktig hva som skjer med vgb-bloggen jeg. Hørte i dag at flere ikke kan finne den i det hele tatt. Selv har jeg ingen problemer med akkurat det. Har imidlertid mistet flere innlegg (bl a NIB-innlegg.. sukk), og avventer at VGB ordner opp i dette. Vet at Argus har vært i kontakt med dem. Ellers har jeg ikke overskudd til å gå inn dit før denne «omorganiseringen» har landet.

  3. Flotte skarpe bilder av noen rare katter med flotte utrykksfulle ansikt… men som du liker jeg katter med mer hår.

  4. Ivar:
    Semilanghårskattene er nok tingen for meg. Så er jeg selvsagt veldig glad i alle «huskattene» også. Det kommer bilder etter hvert.

    Men så er det artig å ta bilder av disse andre også da😉

  5. Skarpe fine bilder av noen flotte katter! Jeg liker både korthårete og langhårete. Søsteren min hadde tidligere en Cornish Rex og den hadde rosa hud med hvit småkrøllete pels.
    Selv har jeg langhåret perser av tabbytypen. Her er bilde av han:
    http://mittfotoalbum.wordpress.com/2009/01/26/persian-cat/

  6. Anne-Sophie:
    Jeg liker egentlig alle typer katter, men må innrømme at jeg foretrekker semilanghårsvariantene. Det er derfor jeg har endt opp med både Skogkatt, Birma og Ragdoll.😉

    Disse hårløse og de med veldig kort pels har så absolutt sin helt egen sjarm. Dessuten er det faktisk overraskende godt å ta på den nesten semskede huden.

    For øvrig hadde det blitt utrolig kjedelig dersom vi alle skulle like de samme variantene. Mangfoldet hadde jo blitt borte da.

  7. Huff, syns den første og hårløse katten så ganske skummel ut. Du har fanget det overlegne katteblikket skikkelig godt. Jeg liker også katter med mer hår bedre, men må vel innrømme at jeg er mer en hundeperson.

  8. Tante Grønn:
    Jeg synes også at Sphynxen både ser overlegen og litt skummel ut, men den var slett ikke det. I virkeligheten er den en riktig så trivelig pus.
    Så er det vel ofte slik at man enten er hunde- eller kattemenneske. Skjønt, flere av mine kattebekjente har faktisk hunder også. Det hadde blitt litt vel mye for mitt vedkommende. Tror jeg holder med til de semilanghårede jeg😉

  9. Hehehe, katten på det nederste bildet ser riktig fornærmet ut ;D Fine, skarpe bilder🙂

  10. Ithil:
    Jeg har en hel serie av den katten, fra den våkner i «hulen» sin, mens den titter opp og til den sitter helt våken og følger med på hva som skjer. Dette bildet er sånn ca midt i serien. Synes den er så herlig her med «flapse-ørene». Det ser jo nesten ut som om den kan ta inn hele verden med de «parabolene».😉

  11. Disse kattene kunne sikkert fått en bi-rolle i en sci-fi film. De ser veldig ut som mars-boere. Men fine bilder da som alltid.

  12. Morten:
    *ler*
    Ja, sannsynligvis kunne de ha fått noen biroller der!

    Birmapusen min (hun du ser bilde av i «about») er for resten en liten filmstjerne. Hun var med på en NRK-innspilling for noen år siden. Et eller annet nordisk prosjekt… en ungdomsfilm.

  13. Fantastiske bilder av noen for meg grusomme vesener😉

  14. Graylady:
    Disse kattene krever nok en god del tilvenning for de fleste av oss, men når man lærer dem å kjenne så vinner de seg faktisk *ler*


Legg igjen en kommentar

