Skip navigation

Dråper

Fotoutfordringer kan innebære en form for stress på oss som har ME, og det er ikke av det gode. Akkurat denne fra Maria Mytterist er imidlertid så lite krevende at jeg blir med. Ellers advarer jeg dere alle.. det er lite sannsynlig at jeg for ettertiden tar særlig mange andre utfordringer.

Oppgaven består i å vise dere det sjette bildet i den sjette mappen min. Riktignok har jeg lagret bilder på flere ulike steder og maskiner, men velger å begrense meg til denne maskinen som jeg jobber mest på.

Bildet ble tatt sommeren 2007 ute på hytta, rett etter en liten regnskur.

Jeg utfordrer Smultron til å vise oss sitt sjette bilde i sin sjette mappe.

8 Comments

    • Maria Mytterist
    • Posted 3 februar 2009 at 10:42 am
    • Permalink
    • Svar

    Så bra at utfordringen var overkommelig! Og sånt et vakkert bilde – nå fikk jeg enda mer sommerlengt🙂

  1. Maria:
    Det var med litt angst og beven at jeg åpnet den sjette mappen. Jeg visste jo at det var en stund siden jeg hadde tatt de bildene, men for en gangs skyld hadde jeg flaks. Dersom denne utfordringen forlangte det åttende bildet er jeg ikke sikker på om jeg hadde deltatt *ler*… for man skal jo ikke jukse heller!!

  2. Kjære deg, der var du jo🙂
    Har vært på utkikk i disse omleggingstider, men ting er sannelig ikke lett ! Sukkkkk…

    Vi er en stor gjeng vgbere som har «flyttet til Sverige» og Aftonbladets blogg, mens vi ser an utviklingen på «nye» vgb. Aftonbladet har samme plattform som «gamle vgb» og det var deilig å komme til et sted man kunne kjenne seg igjen , og ikke minst finne hverandre🙂 Hint, hint… heheheh..

    Og vet du hva? Dompapen har kommet til foringsplassen min :))

    Sender deg en god klem i tirsdagen og håper du har det bra !

  3. Hei på deg😀
    Ja her er jeg, men dette er som du ser ikke VG-bloggen min. Jeg gjør som deg.. avventer til omleggingen har landet. Aftonbladet.. hmm?!? Skal sjekke ut og se hva jeg gjør.

    Jeg er misunnelig!! Dompapen har ikke vist seg her enda. Ingen andre spennende fugler heller. Men jeg koser meg med den gamle gjengen av kjøttmeis, blåmeis, spettmeis, trekryper, fuglekonger og flaggspetter. Hvem vet, kanksje dukker dompapen opp hos meg også om ikke så alt for lenge.

    Hopper over til Aftonbladet og ser om jeg finner deg der😉

  4. Nydelig bilde! Jeg fascineres alltid av dråper:)

    Og selvsagt tar jeg utfordringen din!

  5. Smultron:
    Jeg var heldig med denne. Har jo bilder både på vg’s fotoalbum og på den stasjonære maskinen min, men valgte altså sjette bilde i sjette mappe på denne maskinen. Skal bli spennende å se hva du finner i mappen din😀

  6. Dette falt jeg for. Utrolig runde dråper – særlig den største av dem. Syns utsnittet gjorde bildet så levende. Og fargene var jo sprakende nydelige i tillegg til de små delikate detaljene helt ved roten av bladet. Små spindeltynne tråder som bidro til en skjørhet som virkelig løftet helheten. Lekkert!

    • Ståle:
      Jeg var heldig med dette bildet. Ikke bare dette for resten. Det ligger faktisk en del fine dråpebilder i den sjette mappen min. Hadde helt glemt dem jeg. Jeg får nok ta noen dypdykk i de ferdigredigerte mappene mine også.. sånn når jeg er ferdig med å redigere og slette unna i alle de ikke påbegynte mappene mener jeg. Heretter skal jeg bli myyyyyyyye flinkere til å slette før jeg laster bildene opp på maskinen! Det er jeg nødt til dersom jeg ikke skal drukne i dem *ler*.
      Så skal jeg selvsagt etter nøye vurdering dele ut denne prisen til noen jeg virkelig synes fortjener den. Har et par i tankene allerede.😉


Legg igjen en kommentar

