Skip navigation

kanadagås

Som en flittig maur forsøker jeg å få redigert bilder fra gamle mapper og slettet unna de jeg ikke skal spare på. I går redigerte jeg blant annet disse bildene og fikk så lyst til å vise dem til dere. Kanadagåsungene er her i underkant av ett døgn gamle. Jeg har sikkert sagt tidligere at de minner meg så veldig om kattunger i væremåte… spise, leke, slåss og sove.

Den skal tydeligvis tidlig krøkes som god krok skal bli.🙂

kanadagås

 

kanadagås

 

kanadagås

 

kanadagås

 

kanadagås

 

kanadagås

12 Comments

  1. Å! Helledussen! Fortsett gjerne med tilbakeblikk her på bloggen din.
    Disse var flotte! Har du tatt dem ved Østensjøvannet?

  2. Anne-Sophie:
    Er de ikke helt utrolig søte!! Jeg vet ikke om noen dununger som kan måle seg med disse småtassene til canadagåsa.

    Jo da, bildene er tatt ved Østensjøvannet. Både i 2007 og 2008 ble de første canadagåskullene klekket ut den 9 mai. Dermed bør vi nok være på plass med kameraet ved de tider i år også😉.

  3. Åh, disse var ufattelig søte! Hvor nært kan du komme disse myke fjærdottene uten at Mor Canadagås begynner å bli vanskelig?
    Herlige bilder igjen!

  4. Tante Grønn:
    Ved Østensjøvannet kan du nesten komme så nær fuglene som du vil. Jeg føler imidlertid at man i hvert fall bør holde seg på et par meters hold for ikke å stresse foreldrene. På den annen side skjer det ganske ofte at disse ungene omtrent napper i skoene dine.

    Det er vel helst når ungene er nyklekket at foreldrene passer på som mest. Da er ikke far canadagås nådig mot de andre fuglene, og freser til oss mennesker hvis han synes vi kommer for nær.

    Veldig viktig at foreldre passer på at barna deres ikke blir for ivrige i sitt møte med fulgene. Fatter rett og slett ikke at voksne mennesker lar barna sine løpe etter og «terrorisere» de stakkars fuglene!!

  5. Ååååå, jeg tror jeg dør litt av søthetsoverdose! Veldig fine og fantastisk skarpe bilder🙂

  6. Utrolig små og søte de var da. Hehe, de sovner fort etter mat og lek ser det ut til. Flotte og søte bilder! :o)

  7. DEttge var da noen søte små… skulle ønske jeg hadde like bilde i de game mappene mine og🙂

  8. Ithi:
    Det er lov å «dø» litt av disse fjærballene her. Jeg gjør det selv jeg, og får liksom ikke nok av dem i den perioden de er dununger. Antar jeg nesten vil bli rotfast ved Østensjøvannet på den tiden i år også.😉

  9. Rune:
    Ikke sant! Akkurat som kattunger *ler*

  10. Ivar:
    Visst er det trivelig med slike bilder. Problemet er vel at jeg har så alt for mange av dem. Har veldig vondt for å begrense meg. Nå sletter jeg imidlertid med hard hånd. Denne mappen inneholdt 193 bilder. Nå ligger det bare 34 der. Fortjener nesten en medalje for slikt.😉

  11. Åååå så søte. Jeg falt pladask for den siste krabaten som legger seg til å sove. Du har jo fanga hele sekvensen fra vilter leik til drømmeland. Deilig. Og for noen farger, da. Sukk…

    • Ståle:
      Det er ikke langt mellom lek og søvn hos disse fjærballene, i hvert fall ikke mens de er så små.

      Vi fotograferer mye ved vannet om ettermiddagene og kveldene på våren. Da er lyset så flott og fargene blir slik som dette. Jeg kunne sikkert på en eller annen måte ha endret dem til «dagslysfarger» i PS, men jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skulle ha gjort det.. og for resten så ville jeg ikke ha gjort det heller *ler*.

      Jeg gleder meg en hel masse til fuglene vender tilbake til vannet og til slike små nok en gang ser dagens lys. I den perioden bor jeg nesten der nede.🙂


Legg igjen en kommentar

