Skip navigation

Toppdykker

Det er en ting jeg savner veldig her inne, nemlig at man kan klikke på bildet og så få se det i større format i et nytt vindu. Denne funksjonen var her tidligere og jeg har lagt merke til at den fremdeles virker inne hos Bridgehill. Derfor lurer jeg på om det er noen innstillinger jeg kan endre for å aktivere funksjonen igjen. Eventuelt lurer jeg på om det er mulig å øke skrivebredden i designet slik at bildene kan vises i større format direkte i bloggen. Fru toppdykker og jeg håper noen kan hjelpe.

Toppdykker

 

Toppdykker

Rune har i sin kommentar gitt en fyldig og god forklaring på hvordan jeg kunne løse problemet mitt.. og jeg har fått det til. Dermed kan dere nå klikke på bildene for å se dem i større format.

TUSEN TAKK RUNE!!!!

10 Comments

  1. Nå kan jo du det meste her, men jeg tar det fra starten av, ellers kjører jeg meg sikkert bort her, hehe.

    Så… Når du trykker for å legge til et bilde, så dukker det opp en ny boks hvor man velger bildet man skal ha i posten man lager.

    Etter valg og opplasting trykker du på ”Insert into post”. Og når det er gjort, trykker du på bildet en gang med musepekeren, da dukker et ikon opp med rød runding og et lite bilde opp. Trykk på det lille bildet som viser seg, da dukker en ny dialogboks opp.

    Her velger du i nedkant av boksen ”Link to image” og evt hvis du skal ha bildet plassert høyre, venstre eller senter trykker du for det.

    I overkant av dialogboksen ser du ”Advanced Settings” trykk der, der kan du evt endre på størrelsen på bildet hvis man ønsker det.

    I ”Border, Verticalspace og Horizontalspace” kan man hvis man får blå ramme rundt bildene sette inn et ett tall, hvis ikke blåfargen er ønsket da selvsagt, da får man svart tynn ramme. Men det er opp og ned etter type templates man bruker.

    Lengst nede i dialogboksen ser du ”Open link in a new window” huk av på den hvis du vil at bildet skal åpnes i nytt vindu, hvis ikke bare la den være. Er ikke sikkert det er hundre prosent likt på wordpress.com som på eget domene, men jeg antar at det er i nærheten🙂

    Håper jeg fikk fortalt ca forståelig, lykke til.

    • Tusen, tusen takk Rune!! Du er en engel😀
      Som du ser fikk jeg det til etter litt fumling. Dermed har jeg igjen muligheten til å vise bildene i stort og skal oppdatere innlegget om nettopp det. Forsøkte å sette størrelsen til «original» her i innlegget, men da forsvant halve bildet ut bak høyre kant av designet.

      Kos deg videre i helgen!

  2. Beklager. Jeg vet ikke helt hvordan du skal få til store bilder. Jeg henter alle mine bilder fra en ekstern bildebase. Dermed lenker jeg rett og slett opp til en større versjon av bildet på den serveren. Kanskje liggerdet en løsning inne i WP for lenking til større versjoner av bildet? Ivar bruker WP, og han har viderelenking til større utgaver av bildene. Kanskje han kan hjelpe. Ellers er brodern en god mann å spørre om slikt. Han elsker å finne ut av slike underfundigheter.
    Ellers må jeg få si at fru Toppdykker var et veldig sjarmerende Bustehue. Hun så veldig målbevisst ut der hun årvåkent følger med. Nydelige bilder. Du verden så godt det er å ha deg tilbake, Inger Johanne🙂

    • Og du verden så godt det er å være tilbake Ståle😀

      Rune ga meg en glitrende forklaring på hvordan dette gjøres, og som du ser så fikk jeg det til.. HURRA!!
      Jeg vurderte et øyeblikk om jeg skulle laste bildene opp til ekstern server, men fant ut at det ville bli enda mer jobb. Må passe på å gjøre alt så enkelt som mulig jeg vet du.

      Fru Toppdykker venter nok utålmodig på gemalen sin akkurat her. Tror hun har fremtidige slekter i tankene.. skjønt, hun tar gjerne til takke med en annen kjekk kar også.😉

      God klem

  3. Jeg benytter samme design som deg på fotoalbumet mitt og er ikke sikker på om dette desinet tillater større bilder. Men jeg så etter inne i adminområdet og der kan du registrere hvilken størrelse du vil at bildene skal ha. Klikk der det står `settings`. Klikk på `Media settings` så ser du at du skal kunne bestemme bredde og høyde på bildene.

    • Anne-Sophie:
      Jeg forsøkte å endre størrelsen på bildene under Media, men da blir de så store at de forsvinner ut under høyre side av designet. Men nå er alle sorger slukket. Rune har gitt en glitrende forklaring, og når jeg fikk det til så klarer sikker du det også.😉

      Synes mange av bildene gjør seg mye bedre når man får sett dem i større format, så jeg smiler fra øre til øre akkurat nå!

  4. Hei, aner ikke noe om det du spør om… men ville bare innom og si at Fru toppdykker var en lekker frue🙂

    • Ivar:
      Det spiller ingen rolle Ivar. Rune visste det meste om dette her, så nå er alt i orden.😀
      Toppdykkerne er blant favorittfuglene mine ved Østensjøvannet. Det er bare kvinand-hannen jeg synes er hakket morsommere. De oppsøker imidlertid bare vannet i en kort periode om våren og høsten på vei til andre hekkeplasser.
      Håper det dukker opp riktig mange av dem til våren og at jeg kan få noen fine bilder denne gangen. Sist vår var nemlig jakten relativt mislykket. Hvis ikke, får jeg konsentrere meg om toppdykkerne i stedet. De svikter aldri😉

  5. Hei, bare hyggelig, så flott at du fikk det til🙂

    Og i all forklaringen min i går glemte jeg å skryte av bildene dine, de er nydelige!🙂 Toppdykkern er både flott og morsom å observere.

  6. Rune:
    Tusen takk igjen Rune🙂

    Toppdykkerne er virkelig noen spektakulære fugler, og spesielt om våren når kurtisen pågår. På den tiden jakter de jo også på stor fisk. Du verden så spennende det er! Jeg gleder meg veldig til de dagene er her igjen.😀


Legg igjen en kommentar

