Skip navigation

1/125sek, f5, ISO 200, blitz

Ute blåser det nordavind fra alle kanter og snøen laver ned. Jeg hadde slett ikke tenkt å være særlig mye ute i dag, men man er ikke bestandig herre over situasjonen. Hele ettermiddagen og langt utover kvelden måtte jeg være ute i snøføyka. Etter hvert så jeg vel nesten ut som en liten snømann. Jeg følte meg i hvert fall som en!

Du verden så godt det var å komme inn i varmen igjen. En god kopp sjokolande og en kosepus i fanget bidro heldigvis raskt til å tine meg opp igjen. Mens jeg satt der i sofakroken kom jeg på disse bildene av de søte bengal-kattungene. Ja, for det er to av dem. De to øverste bildene er av (N) Ingøy’s Tir N’a Noir, og det nederste er av hennes bror (eller søster?) Final Count Down.

(Klikk gjerne på bildene for å se dem i større format.)

1/125sek, f5, ISO 200, blitz

1/125sek, f5.3, ISO 200, blitz

Innstillinger:    1/125 sek, f 5, ISO 200, blitz, (Nikon D3, Nikkor 18-200mm)

12 Comments

  1. Fiiiine pusen! ❤

    • Dicte:
      Ja er den ikke søøøøt! Det var nesten så jeg hadde lyst til å ta den med meg hjem fra utstillingen. 😉

  2. Fantastisk uttrykk i bilde nr. 2!

    • Ithil:
      Det var nettopp dette uttrykket jeg husket.
      Pusen som lå i fanget mitt fikk meg nemlig til å le da hun gjespet og nærmest ble et speilbilde av akkurat dette uttrykket. Jeg hadde slett ikke tenkt å legge ut flere bilder fra katteutstillingen, men måtte bare slenge med disse også. 😉

  3. Enig med Ithil, uttrykket på katten i bilde no 2 er fantasdtisk 🙂

    • Ivar:
      Jeg hadde flaks som fikk knipset akkurat i rette øyeblikk. 😀
      Her gjesper hun selvsagt, men katter er faktisk veldig uttrykksfulle ellers også… og det samme gjelder nok hunder. Vi som er lykkelige eiere ser det veldig godt.

  4. Disse bengal-kattene ser jammen meg litt gal ut 😉 Du er så flink til å fange de gode uttrykkene! For meg er vanligvis alle katter like, men ikke her inne hos deg 🙂

  5. Tante Grønn:
    Tir N’a Noir ser unektelig ikke helt riktig navlet ut her nei. *ler*

    Jeg ble faktisk veldig glad for denne tilbakemeldingen. Det er nemlig personligheten og særpreget jeg hele tiden forsøker å få fram i kattebildene. At du ser ulikhetene setter jeg derfor stor pris på.

    For øvrig har en eller annen en gang sagt:

    «For noen blinde sjeler virker alle katter like. Men for en katteelsker har hver enkelt katt fra tidenes morgen vært fullstendig og fantastisk unik.»

    Vedkommende hadde nok helt rett. 😉

  6. Er det kattene til Fantomet? kjempefine utrykk i disse kattebildene, vår katt bare ligger å sover og spiser tørrfor.

    • Morten:
      Ja kanskje det. 😉
      Det er ikke mye fart i kattene mine heller nå om dagen. De gir helt klart uttrykk for at kulde og snø slett ikke er noe å trakte etter! Nei, da er det tydeligvis mye bedre å slange seg i nærheten av ovnen og bare besøke matfatet i ny og ne… og tigge om godis.

  7. Veldig flotte bilder, og for noen stilige uttrykk du har fanget. Hehe, på bilde nr to så ser han ut til å «gjøre seg til» for fotografen. Men kanskje han var arg på deg. 🙂

    Psst:
    Det ligger en liten oppmerksomhet til deg inne hos meg og venter. Her kan du finne den: http://www.bildebloggen.com/om/award

    • Rune:
      Sååå kjempehyggelig, varmende og inspirerende!! Tusen, tusen takk Rune. Batteriene mine fikk seg en superlading akkurat nå! 😀
      Jeg skulle så gjerne ha lagt inn en takk til deg under den siden, men fant ikke noen kommentarmuligheter.

      Glemmer helt pusebildene midt oppi det hele *ler glad til deg*.
      Jeg håper virkelig ikke den lille jenta var sint på meg. Tror heller hun var litt sliten etter å ha vist seg fram i all sin skjønnhet på dommerbordet. Slikt tar på en liten dame vet du. Derfor var hun nok bare klar for en liten høneblund. Morsom var hun uansett. 😉


Legg igjen en kommentar

