Skip navigation

Jordveps - f5, 1/250, ISO 800

Se hva som dukket opp mens snøen smeltet bort fra verandaen min. Selv om vepsen  (jeg tror det er en jordveps) var veldig død og av fjorårets modell, ga den meg i hvert fall en liten forsmak på macrosesongen som nå nærmer seg med raske skritt.

Er det for resten noen som kan fortelle meg hvordan jeg får fjernet den ene Bloggrollen jeg har nederst på siden? Uvisst av hvilken grunn ligger den der to ganger.

(Før markøren over bildet for EXIF-info, og klikk for å se det i større format.)

8 Comments

  1. Dyp søvn det der. Ønsker meg en macro som kunne fått nærbilde av slike hår den har på hodet + munn etc. Har sett mange flotte slike mikroskopiske motiv, og ønsker å gjøre dem enda bedre selv🙂

    • Sett macroen øverst på ønskelisten Svein, for det er så utrolig morsomt og spennende!!
      For mitt vedkommende har jeg blitt helt hekta.🙂

  2. Flott bilde av vepsen!

    Dette temaet har innebygget lenkeliste som standard. Du har klikket på legg til lenkeliste under widgets og derfor kommer den to ganger.

    • Jeg kunne nok ha fått dette bedre til med litt mer konsentrasjon. Dybdeskarpheten kunne jo unektelig ha vært bedre, men skitt au. Den lå der i skyggen, og jeg våget ikke å flytte den fram i lyset.

      Jeg hadde et annet tema tidligere, og der hadde jeg lenkelisten. Dermed fulgte den antagelig med automatisk. Skal prøve å slette lenkelisten og se hva som skjer. Håper ikke alt forsvinner!!

  3. La oss håpe at han ikke våkner til liv igjen🙂

    • Nei fri og bevare oss. For sikkerhets skyld kastet jeg ham ut over verandakanten.😉

  4. Makro er kult🙂

    Flott forsmak på sommerlige makroer… Synes kanskje at bakgrunnen er litt for lys (utblåst?) noe som også går litt utover vepsen… men det er min mening da😉

    • På mine skjermer har jeg snødetaljer over hele bakgrunnen, så utbrent er det ikke. Det har sikkert noe med skjermene våre og skjerminnstillingene å gjøre.
      Må imidlertid bare innrømme at mine ikke er kalibrerte.
      Så var ikke dette ment som et flott macro-bilde, men heller som et lite gledesutbrudd over at et insekt faktisk dukket opp av alt det hvite.😉


Legg igjen en kommentar

