Skip navigation

Due - f6.3, 1/400, ISO 500

De var så utrolig søte disse duene der de dusjet i smeltevannet som dryppet ned fra taket rett utenfor den stengte Euronics-butikken på Lambertseter. Etter tur la de seg ned der dråpene sprutet som mest og virkelig koste seg. Det blir kanskje litt mange bilder denne gangen, men jeg synes herr og fru Due  fortjener å bli vist fram begge to.. sammen.

(Før markøren over bilden for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Due - f7.1, 1/400, ISO 800

 

Due - f4.5, 1/400, ISO 500

 

Due - f5, 1/400, ISO 500

 

Due - f3.5, 1/800, ISO 500

 

Due - f4, 1/800, ISO 500

 

Due - f3.5, 1/800, ISO 320

 

Due - f3.5, 1/800, ISO 320

 

Due - f3.5, 1/800, ISO 320

22 Comments

    • mette kristiansen
    • Posted 12 mars 2009 at 1:50 pm
    • Permalink
    • Svar

    utrolig flotte bilder ! kjempefin side du har. Havnet på den rent tilfeldig i dag når jeg kjedet meg litt på jobb. hilsen Mette.

    • Tusen takk skal du ha Mette!
      Stikk gjerne innom igjen senere en gang hvis du trenger litt tidsfordriv. 😉

  1. Disse var flotte! En skikkelig morsom serie 😀 Skjønner godt at du tok med alle disse bildene. Det blir jo en herlig liten historie. Liker spesielt bilde nr 5 der det ser ut som om duen helst vil være en påfulg 😉

    • Jeg kunne jo ikke la være å fotografere disse fjærballene. Og du verden som de holdt på.. i lange tider. Vann har vært en mangelvare nå i vinter, så det føltes nok deilig å få vasket seg skikkelig.

      I egne og fruens øyne er sikkert denne karen den flotteste fuglen på jord. Denne dagen var han i hvert fall kanskje den reneste. 😉

  2. Flott serie. Enig med Tante Grønn at nr 5 er et spenstig foto. Typisk puss av halefjær hos fugler, men har selv aldri sett det hos duer.

    • Så hyggelig at du liker badefuglene mine.
      Det var ikke bare halefjærene som fikk seg en puss den dagen. Tror ikke en eneste fjær slapp unna vårstellet.
      Når du sier det så er det faktisk første gang jeg har lagt merke til en slik stjertpuss hos duene, men antar det bare er en ren tilfeldighet for oss begge.

  3. Herlig morgendusj serie 🙂 Fint at du tok med alle bildene i serien, da ble det en helhet av det. Duene er langt flottere enn hva man «ser» dem som til vanlig. Bra fanget! 🙂

    • Jeg vet jeg har lagt ut mange duebilder i det siste, men måtte vise dere dette søte paret også mens bildene fremdeles er «ferske». Egentlig var jeg på jakt etter små detaljer, så jeg hadde macroen på apparatet. Kan brukes til så mangt den optikken. 😉

      For øvrig kunne denne serien godt ha vært mye lengre. Som vanlig tok jeg nemlig alt for mange bilder. *ler*

  4. Så fine bilder! Skjønner godt at du postet alle sammen.
    Her var det virkelig hygiene for alle penga!
    Ha ei fin helg!

    • Dette var nok første anledningen de hadde til å få seg et godt bad etter vinteren. Jeg har sett dem «bade» i snøen, men det blir sikkert ikke det samme.
      Ingen ting som en god vårrengjøring.

      Ønsker deg også en finfin helg Heidi!

  5. Flott og artig serie du har fanget her.
    Dagen blir ikke den samme uten morgendusj 😉

    • Du har så rett, dagen blir slett ikke den samme uten!

      Det virkelig artige ved denne episoden var at folk vandret til og fra butikkene bare et par skrittlengder fra der disse to hold på. De virket alt for opptatt av å dusje enn å være redd for oss mennesker.
      Etter at jeg begynte å fotografere samlet det seg for resten en hel gruppe nysgjerrige bak meg. Dermed hadde duene en bra gjeng publikummere til forestillingen sin også. 😉

  6. Jeg elsker serien, spesielt «påfugl»-bildet 😀 Mange morsomme blinkskudd 😀 Hvor langt fra fuglene stod du?

    • Så hyggelig!!
      Det varierte litt hvor langt unna jeg sto. På det nærmeste var det vel et par meter. Likevel klarte folk å passere mellom meg og fuglene på vei til butikken. Disse to var dermed kun opptatt av seg selv og sitt… for å si det mildt. 🙂

  7. Dette var en flott serie synes jeg og, ganske så morsomt at du fikk knipset de samme poseringene hos begge to 🙂

    • Fru Due var nok litt mer forsiktig enn sin make med å strekke vingene sine opp i været, men ellers kunne de nesten stille opp i en synkronbadekonkurranse ;).

      Dette er også hovedgrunnen til at jeg ville vise dere bildene samtidig.

  8. Nå er jeg sent ute her.. det mesteer visst sagt. Liker også billedserien og synes det gir liv til historien at du tar med så mange. Favoritten min er nr.4 ovenfra. Duen ser ut som den hopper.

    • Her er det aldri for sent for noen ting Anne-Sophie. Egentlig er dette akkurat i rett tid, for nå skal jeg snart begynne på ABC-B-innlegget.
      På sett og vis hopper vel duen på det fjerde bildet. Han flakset i hvert fall så mye at han gjorde et lite byks. 😉

      Det blir nok en hel rekke bilder i neste innlegg også. *ler litt oppgitt av meg selv*

  9. Her liker jeg meg. Fugler i urbant landskap 🙂

    Jeg er ikke så glad i rene «her er en fugl»-bilder, «se så skarpt og flott og fint det ble.» Dette er noe annet, en situasjon, en historie.

    • Jeg er helt enig med deg. Visst er det greit med fine «artsbilder/glansbilder», men jeg foretrekker så absolutt at det skjer noe mer.
      Jeg vil imidlertid ha artbilder også. Første gangen jeg fotograferer en fugl eller et dyr, sikrer jeg meg derfor slike. Når det er gjort begynner jakten på det som er mer spennende. Da blir artsbilder av underordnet betydning.

      Dette dueparet var veldig morsomme. Bildene kan ikke på noen måte fortelle hele historien. Du skulle bare sett hvordan de holdt på!

  10. Hehe… disse var morsomme! Du er litt av en fotograf! 🙂 Jeg legger deg til på bloggen min 🙂 …jeg får jo aldri lagt meg! Er så artig å se..

    • Så du er medlem av Lakenskrekkens venner du også? *ler* Vanligvis rangler jeg oppe til langt på natt jeg også.
      Kjempehyggelig at du legger meg til, men jeg kan slett ikke garantere slike morsomme historier i innleggene. Hva som dukker opp her inne avhenger nemlig av hva jeg har sett på de små turene mine.
      Tusen takk 😀


Legg igjen en kommentar

