Hopp over navigasjon

Daglige arkiver: mars 15th, 2009

Grågås - f9, 1/800, ISO 200

Når jeg fotograferer fuglene, liker jeg også å ta noen «tett på»-bilder. På den måten får jeg sett detaljer som kan være ganske spesielle.

Har dere for eksempel sett hvordan en grågås ser ut i munnen?

Akkurat denne grågås-hannen er litt spesiell. I underkant av nebbet har han nemlig en kul som jeg ikke vet hva er. Håper virkelig ikke det er en kreftsvulst! Uansett hva det måtte være ser han ellers frisk og sunn ut, og han er nidkjær i tjenesten når det kommer til å passe på sin utkårede. Derfor var nettopp han en egnet kandidat når jeg ville se nærmere på nebb og munn.

Denne gangen vil jeg absolutt anbefale at dere klikker på bildene for å se dem i større format.

Grågås - f10, 1/800, ISO 200

 

Grågås - f9, 1/800, ISO 200

 

Grågås - f6.3, 1/1000, ISO 200

 

Grågås - f6.3, 1/1000, ISO 200

Ganske fascinerende, ikke sant!

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.