Skip navigation

Skulptur - f13, 1/100, ISO 640

Hvor mange ganger jeg har gått gjennom den lille parken ved siden av Rådhuset i Oslo aner jeg ikke. Mange er det i hvert fall! Men det var først sist gang jeg gikk gjennom der at jeg la merke til denne flotte skulpturen av en tørst ung mann.

Det er nesten ufattelig at jeg kan være så blind for det som står der rett foran nesa!!

Anne-Sophie har også fotografert denne skulpruen, og kan fortelle at den er laget av Per Palle Storm. Se hennes bilde her.

(Før markøren over bildet for EXIF-info, og klikk for å se det i større format.)

12 Comments

  1. Den skulpturen er fantastisk flott!
    Nydelig bilde du har tatt av ham. Jeg var der tidligere i vinter og tok blant annet dette:
    http://ordinaryoslo.blogspot.com/2008/11/det-er-hp-for-den-som-hrer-til-blant.html
    Da sto det en stor glassbit fastfrosset i drikkeskålen hans.

    • Ja, kan du fatte at jeg ikke har lagt merke til den tidligere?!?!

      Så morsomt at du også har fotografert den. Jeg måtte skynde meg å oppdatere både med kunstnerens navn og linke opp til ditt innlegg.🙂

  2. Hei🙂 Nei, den kan ikke jeg huske å ha sett før heller…:/ Skal prøve å se etter den neste gang jeg går forbi der… Den er jo veldig flott!

    • Den er virkelig flott Viola, og du verden så godt å høre at det ikke bare er meg som er nesten blind for omgivelsene!😉

  3. Nå skulle det vel bli litt vann i skålen hans igjen etter at solen har varmet opp isen litt :o) Flott bilde! Mange flotte skulpturer der ute, det er bare å se dem, og ikke minst huske hvor man ser hva.

    • Ja heldigvis smelter det masse om dagen! Det burde dermed være håp for denne stakkaren også. Skjønt.. litt vann hadde han i skålen sin, og det ser ut til at han har drukket litt av det også.😉

      Jeg tror oppriktig vi ser verden med litt andre øyne når vi har kameraet med. På en måte blir man mer oppmerksom på alt som er i nærheten. Tidligere har jeg sannsynligvis bare stresset avgårde på vei fra ett sted til et annet uten å ense noe særlig i det hele tatt. Nesten skummelt er det!

  4. Kjempeflott bilde, han ser noe tørst ut ja… stakkarn har sikkert knasket is hele vinteren😉

    • Han savner nok våren han også Ivar.. naken som han har sittet der hele vinteren!
      Flott skulptur da🙂

  5. Er det mulig!! Har heller ikke lagt merke til den..(litt flaut da..)
    Må se etter den karen neste gang jeg går fra båten(Bor på Nesodden..)..
    Veldig fint bilde du har tatt:-))
    Deilig dag & Klem Randi

    • Er det ikke ganske utrolig Randi!?!
      Skulpturen står til og med som et senterpunkt i parken!!
      Akkurat det er for resten kanskje årsaken til at vi ikke har lagt merke til den, for som meg går vel antagelig du også på gangveien enten på den ene eller den andre siden. Vi får trøste oss med det.😉

      Ønsker deg også en strålende dag😀

  6. Veldig livaktig, denne. Men det så unektelig litt kaldt ut å sitte så lettkledd og drikke med snøhauger rundt seg. Ikke rart han var blågrønn.
    Virkelig flotte detaljer som du har fått fram på en forunderlig nydelig måte.

    • Uff.. nå føler jeg meg nesten slem!! Jeg skulle selvsagt ha gitt denne stakkaren jakken min! Men det var kanskje for sent, så blåfrossen som han allerede var blitt.

      Selv føler jeg at dybdeskarpheten kunne vært noe bedre her, men det holder i hvert fall til å få fram en del av detaljene.

      Uansett synes jeg dette er en virkelig flott skulptur.. en liten skatt.


Legg igjen en kommentar

