Skip navigation

Grågås i farta 1 - f6, 1/1000, ISO 200

Det er best å passe seg når denne bulldozeren er på vei tilbake for å vokte sin kjære!

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Grågås i farta 2 - f6, 1/1000, ISO 200

 

Grågås i farta 3 - f6, 1/1000, ISO 200

 

Grågås i farta 4 - f6, 1/1000, ISO 200

 

Grågås i farta 5 - f6, 1/1000, ISO 200

 

Grågås i farta 6 - f6, 1/1000, ISO 200

 

Grågås i farta 7 - f6, 1/1000, ISO 200

 

Grågås i farta 8 - f6.3, 1/1000, ISO 200

22 Comments

  1. Du snakker om å gå på vannet🙂 Rydd vei, her kommer jeg, hehe. Flotte action bilder her! Takk for kommetarer og hilsen. Ha en riktig fin dag ved Østensjøvannet, håper minnebrikken blir fylt opp med masse flotte bilder🙂

    • Ikke sant.. her gjelder det å skygge banen!
      Det skjer hele tiden noe ved vannet. Krysser fingrene for at jeg vil være på rett plass til rett tid. Hver gang jeg er der nede fyller jeg nesten brikken til randen, men jeg har heldigvis etter hvert blitt flink til ikke å spare på så alt for mange av dem.😉
      Kos deg i denne fine dagen du også Rune!

  2. Oj vilken fart och jag känner att jag ryggar tillbaks själv. Kanonbilder!

    • Jeg rygget nesten tilbake selv jeg, for han hadde kursen rett mot meg.. og kom fort!!
      Nå går turen ned til vannet igjen om et lite øyeblikk.. så får vi se hva dagen bringer av små episoder.

  3. Flotte action bilder. De ser jo skumle ut når de kommer mot deg i full fart og de er flotte å bruke som vakthunder! varsler alt! smått og stort.

    • Jeg kan levende tenke meg at de er noen supre vakthunder, og nåde den som gåsa ikke vil slippe inn på tomta! De er så visst ikke nådige!

  4. Ja, de vet å passe på familien sin, disse skapningene her.
    Veldig flotte bilder!🙂

    • Hos grågåsa overlates lite til tilfeldigheten, det skal være sikkert og visst.
      Glad du liker bildene mine Ida, tusen takk!

  5. Kjempemessig billedserie! Jeg er så glad for alle slike øyeblikk du deler med oss her på bloggen din. Blir spennende se hva du fanger i dag.

    • Jeg vet at jeg legger ut alt for mange fugler Anne-Sophie. Derfor er jeg veldig glad dere holder ut med dem. Det er bare det at de er så innmari artige å fotografere.

      Det ble slett ikke så fint vær som det så ut til tidligere i dag. Tvert imot ble det temmelig surt og kaldt og grått ved vannet. Men du verden så mange jeg likevel møtte som var på utkikk etter den svartryggerla jeg så forrig dagen. Den svinser fremdeles rundt der nede.

      I dag testet jeg ut noen nye innstillinger. Vet ikke hvor bra resultatet ble enda, men kanskje.. bare kanskje.. fikk jeg et blinkskudd!! Krysser fingrene og håper virkelig ikke jeg klarte å rote bort det knallmotivet!!

      • Holder ut!? Ler! Tror det er flere enn jeg som fryder seg over dem.

        • Så hyggelig!!
          Det klarnet jo opp igjen etterhvert så dermed ble det enda en tur ned til vannet. Skal bli spennende å se resultatet litt senere😉

  6. Knallbra. Og nr 5 er jo nærmest bibelhistorien på nytt….

    • På Østensjøvannet er det mye bibelhistorie! Spesielt sothønene og sivhønene er nemlig eksperter i å gå på vannet… men grågåsa er ikke borte en heller.😉

  7. Her var det virkelig fart og brus i, og med fjøra. 🙂

    • Det er mye fart ved Østensjøvannet nå om dagen, og mere blir det etter hvert som sommergjestene vender tilbake.

      Jeg vet ikke om noe sted det er så morsomt å fotografere akkurat nå på våren som der nede. Hele tiden skjer det noe blant fuglene, og vi som fotograferer har det utrolig hyggelig sammen.
      Nå venter vi bare på at all isen skal smelte og at toppdykkerne også kommer.. med sin helt spesielle kurtisedans og fiskingen som de holder på med. Du kan tro det er spennende når de kommer opp med store abbor!!

  8. Dette var bare en kanllfin og morsom bilde serie… virkelig flott!

    • Flaks at jeg satt der jeg gjorde.
      Gåsa hadde akkurat jaget en rival opp på land på den andre siden av dammen og kom fossende tilbake rett mot meg. Da måtte jeg selvsagt benytte anledningen.
      Synes det er så artig med de endene som måtte skygge banen.😉

  9. Snakk om å tøffe seg ;D I det siste bildet ser det ut som om en eventuell replikk kunne vært: «Ååååå, jadaaaa! Who’s da boss?»

    • De fleste av gutta på vannet er tøffere enn toget nå mens hormonene bobler, og de må jo vise sin kjære hvem som er den aller tøffeste! Ingen tvil om «who’s da boss» her. *ler*

      Forskjellige fuglearter har ulike måter å vise seg fram på. I mine øyne er nok kvinanda den morsomste. Håper det kommer riktig mange av dem etter hvert slik at det kan bli et heidundrende skuespill! Foreløpig er det nemlig bare 3-4 hanner og noen få hunner som har ankommet.

  10. Flotte bilder ! Intet annet er å forvente fra deg😀 Har nå endelig oppretett en blogg jeg også, noe jeg har vurdert kjempelenge. Håper jeg får noen kommentarer etter hvert jeg også😀 Vi sees snart ved vannet.😀

    • Så flott!!
      Jeg er sikker på at du kommer til å få mange kommentarer etter hvert. Men du må sende meg linken, for «naturmotiv» er ikke linket opp til til siden din! Har lyst til å legge link til deg her inne vet du!

      Vi hadde flaks som sto der akkurat når gåsa kom fossende mot oss! Får se hva det blir av sothønene etter hvert også.😉


Legg igjen en kommentar

