Hopp over navigasjon

Daglige arkiver: mars 27th, 2009

Kvinand - f6.3, 1/2000, ISO 450

Min D står for kvinandas dykk og dristige dåring av deilige damer.

Jeg morer meg ofte med å prøve å fange dykkendene i sekundet etter at de har satset , og akkurat når nebbet berører vannet. Målet er å fryse fuglen i svevet og få speilingen av hodet i vannet. Det er slett ikke enkelt. Som oftest blir resultatet slik som på det øverste bildet. For så vidt klarte jeg det på bildet under, men gutten satset ikke nok til at kroppen løftet seg over vannflaten denne gangen. Typisk.. ikke sant!?!

Ellers har kvinanda en utrolig morsom måte å vise seg fram på.  Hannen kaster hodet tilbake, vipper samtidig stjerten opp og piper. Det går ofte så heftig for seg at vannspruten står rundt ham. Gjett hvem som føler seg tøff da!! Men så hender det at han blir litt for ivrig i tjenesten og tipper helt rundt. Når det skjer ser han nesten flau ut og er slett ikke lenger mye til kar.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Kvinand - f6.3, 1/2000, ISO 1400

 

Kvinand - f6.3, 1/2000, ISO 720

 

Kvinand - f6.3, 1/2000, ISO 1600

 

Kvinand - f6.3, 1/2000, ISO 560

 

Kvinand - f6.3, 1/2000, ISO 1400

Jeg anbefaler at du besøker Petunia for å se flere innlegg i ABC-serien.

abc-i-ord-og-bilder

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.