Skip navigation

Elefant - f10, 1/800, ISO 200

Den dagen jeg fotograferte hos Cirkus Arnardo var det også et filmteam tilstede. De rigget opp en stor grønn skjerm, og foran denne skulle en av elefantene gå litt raskt. Denne sjansen kunne jeg selvsagt ikke la gå ifra meg. I redigeringen av filmen byttes skjermen ut med NRK-huset. Dermed vil det framstå som om elefanten løper løpsk foran det.

Siden det er første april i dag burde jeg kanskje ha lagt ut en aprilspøk.  I stedet viser jeg dere dette eksempelet på  hvordan vi intetanende kan bli lurt hver eneste dag.

Jeg må innrømme at jeg ikke har sittet så mye foran skjermen i det siste. Om filmsnutten har blitt vist enda, vet jeg derfor ikke.  Hvis ikke.. følg med.😉

Elefant f9, 1/800, ISO 200

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

16 Comments

  1. He he! Det var ett gott skratt han bjöd på elefanten!

    • Kan hende han ler av meg Gärdsmygen, for jeg ble nemlig lurt skikkelig i dag😉

  2. Elefanten er grunnen til at jeg vil på safarie i Afrika.
    Finnes det noe vakrere enn lydene fra en elefant?? Den dype «brummingen» SKAL jeg høre i virkeligheten en gang….🙂

    Ikveld har jegvært på Redd Dyra og jobbet, men det er stille nå før påske:-)

    God klem til deg, og ser frem til flere av bildene fra Circus Arnardo:-)

    • Ikke sant Ilmy! Den som kunne dratt på safari til Afrika du! Får spare kroner og håpe ME’en holder seg i sjakk, så … hvem vet?!?
      Jeg er så fascinert av snabelen. Den er så utrolig følsom. Tok dermed en hel masse bilder av den *ler*.
      Med tid og stunder kommer det kanskje flere bilder fra Cirkus Arnardo. La ut noen ganske få andre under innlegget som heter ABC-C.😉

      God klem i kvelden til deg også. Har vært ved Østensjøvannet fra 1030 til 1830 i dag, så er ganske sliten og har en «lett» rødme i ansiktet nå. Blir nok natta på meg snart!

  3. arti! dette var vel lørdagen? og utendørs? jeg var der dagen før som fotoassistent, og vi satte opp en hvit bakgrunn inne i teltet. bildene kommer i neste utgave av gratismagasinet massiv.

    • Da skal jeg jammen se etter det magasinet! Så morsomt da!!

      Jeg tok disse bildene på torsdag den 19de.. premieredagen.

      Den er jo så herlig denne elefanten. Du skulle sett hvor interessert den var i alt som lå inne i «lysbilen» filmteamet hadde med seg. Hver gang den passerte stakk den forsiktig snabelen sin inn for å sjekke hva som var der, men var flink og tok ingen ting… bare kjente.🙂

      • ok, jeg var der sist fredag den 27., og da sa de at noen andre skulle komme dagen etter. den minste elefanten var veldig nysgjerrig på alt ustyret ja, og det var ikke alltid han dyrepasseren passa så godt på.🙂 men det gikk helt fint.

        • Det er nok mange som benytter anledningen når elefantene først er i byen vet du! De er jo bare helt topp.
          Jeg er bare en ivrig hobbyfotograf jeg skjønner du, og da måtte jeg jo benytte anledningen når den bød seg på denne måten.
          Ha en strålende dag i finværet. For meg blir det ut på tur med kameraet igjen om ikke så alt for lenge.😉

  4. Så flotte bilder av han🙂 Ja, det er mye juks på tv.. Har ikke sett klippet heller.

    • Jeg hadde flaks at dette filmteamet kom slik at jeg kunne få et par gode bilder av elefanten. Inne på cirkus-området er det jo så mye forstyrrende rundt og i bakgrunen at dyrebildene sjelden blir bra.

      Teamet fortalte i hvilken sammenheng klippet skulle brukes, men jeg fikk det ikke helt med meg i all ståheien. Vi får bare vente og se.🙂

  5. Ååååh, elefaaaant! Jeg vil gjerne ha en elefant som kjæledyr, men det var det med plassmangel og penger til fôr…
    Fikk du klappe elefanten?😀

    • *ler*
      Det kreves nok en del for å kunne ha et slikt kjæledyr ja!!

      Visst fikk jeg klappe dette majestetiske dyret. Jeg var til og med inne hos begge elefantene i det oppvarmede teltet de kunne gå ut og inn av som de ville. I samme slengen fikk jeg hilse på dromedarene, lamaene, eselet og den lille raggete oksen.

      I det hele tatt ble jeg veldig godt tatt vare på enda det bare var timer igjen til premiereforstillingen her i Oslo.

  6. Elefanter er slike kule dyr… de kan vrike trege, men jammen kan de få opp farten når det gjelder. Fine bilder.

    • Enkelte kan nok la seg lure av denne store og tunge kroppen. Man må så visst ha respekt for dem, for blir de først sinte… jeg sier ikke mer. Denne var heldigvis blid som sola i Karlstad.🙂

  7. Han (eller kanskje det er en hun) så ut som han storkoste seg foran den grønne duken. Tror han visste at han skulle være med på lurendreierei, jeg. Skikkelig flott flir på det siste bildet😀

    • Det tror jeg også Ståle! Han så nemlig ut til å riktig storkose seg og syntes nok dette var artig. Dessuten vanket det mange gode bananer etter hver runde.😉

      Er faktisk ikke sikker på om dette er en gutt eller jente. Riktignok hadde den «ting og tang» mellom bakbena, men jeg aner jo ikke om jentene også har det hos elefantene.


Legg igjen en kommentar

