Skip navigation

Kvinand hann - f6, 1/2000, ISO 200

Kvinandas friske fraspark kunne kanskje kvalifisere til å være mitt F-innlegg i Petunias ABC-serie, men jeg velger å vise dere kjekkasen nå i stedet. Han er så morsom når han viser seg fram denne karen, at jeg bare må fyre løs når han holder på som værst.

Så får jeg i grunnen litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke også viser dere hunnen som han prøver å imponere på denne måten.  Den uretten skal jeg så visst gjøre god igjen om ikke så alt for lenge!

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Kvinand hann - f6.3, 1/2000, ISO 200

  

Kvinand hann - f6.3, 1/2000, ISO 200

 

Kvinand hann - f6.3, 1/2000, ISO 200

14 Comments

  1. Her var det mange morsomme bilder ja. En skikkelig festlig kar dette her. Flotte bilder i friske farger. Alt tyder på at våren er her.

    • Han er utrolig morsom, men når jeg nå ser på bildene tror jeg kanskje det er litt mange av dem *ler*. Bør nok ta bort noen med en gang.
      Våren har så visst kommet. Tror faktisk jeg benytter finværet til å ta en tur i botanisk hage i dag. Håper våren viser seg fram i all sin prakt der også. Må ta litt fri fra alle fuglene ved vannet innimellom.😉

      Ha en fin dag Bjørn-Erik!

      PS.. Sånn, nå ble det bedre🙂

  2. Morsomme og underholdende sprell.
    Flotte bilder.🙂

    • Kvinanda er virkelig vannets klov nå om dagen. Glad du liker bildene, og ha en fortsatt finfin uke🙂

  3. Ja de är för roliga! Jag har i helgen studerat tre hannar som runt en hona och det var många konster som utspelades. Härliga foton igen!!

    • Jeg kan tenke meg de forsøkte å overgå hverandre med kunstene sine. For et cirkus det må ha vært!😀

  4. For en morsom og lekker billedserie!
    Du storkoser deg om dagen, skjønner jeg.

    • Visst storkoser jeg meg Anne-Sophie, og siden de spår dårlig vær framover har jeg jo vært nødt til å benytte anledningen mens den byr seg vet du.😉
      Nå får jeg benytte gråværsdagene til å få redigert noe av det som har blitt liggende.
      Har faktisk tatt noen andre bilder også. Tro det eller ei *ler*.

  5. Knallfin serie! Utrolig hvordan han bukter seg og sparker fra🙂

    Tatt vekk bilder? Går det an da? hehe.. vil også se mange bilder av den.

    Ha en fin uke🙂

    • De er heftige disse gutta, og utrolig morsomme. Aller morsomst er det når de blir så ivrige at de glemmer å bruke bena som balanseror og tipper helt rundt. Ikke så tøffe lenger da gitt.😉

      Jeg hadde et par bilder til i det opprinnelige innlegget, men følte det ble litt i overkant.

      Så du må ha en flott uke du også Rune!

  6. Så morsomt!😀 Flotte bilder som alltid! Kvinanda er morsom! Og det har du virkelig fått fram her i disse bildene! Jeg er på en bloggrund før jeg tar køya.. Har vært fraværende på bloggen min den siste uka, så har mye å lese skjønner jeg. Begynner med dy nyeste innleggene.. Kommer tilbake ved eventuelle senere kommentarer. Ha en god påske!🙂

    • Du er ikke den eneste som henger etter med bloggrundene Viola!! Jeg har så visst myyyye å ta igjen! Det er så alt for mye som skal ordnes både her og der, og i periodene da overskuddet ikke er helt på topp pga ME’en blir det bare slik. Heldigvis kommer det bedre og roligere dager etter hvert.🙂

  7. Herlig! Nok en fabelaktig serie med sprakende farger, Inger Johanne! Også så morsomt. Si meg, lar damer seg imponere av slikt?
    Kanskje jeg skulle kjøpe meg en rød Ferrari og spinne fram og tilbake langs kaien her i Stavanger… Det er vel kanskje den menneskelige ekvivalenten😉

    • Vet du Ståle.. om du hadde cruiset langs kaien i en rød Ferrari så var det nok jentene som ville ha satt igang med slike krumspring *ler*.

      Kvinandjentene lar seg så visst imponere av guttene sine. De legger seg gjerne «klar» for ham, men da blir han plutselig ganske så kostbar og må for all del stelle fjærene sine. Etter noen slike runder ordner det seg som oftest likevel.😉


Legg igjen en kommentar

