Skip navigation

Scilla - f16, 1/200, ISO 200

I finværet vi har hatt de siste dagene smelter snøen som om den skulle få betalt for det. Uomtvistelig er våren iferd med å fester grepet. Du verden så deilig det er å se at omgivelsene igjen begynner å få farge, og på tenkelige og utenkelige steder titter blomstene fram. Hvilken lykke!

PS.. Jeg har faktisk tatt noe annet en fuglebilder i det siste, men ikke mange.😉

 

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Scilla - f16, 1/160, ISO 200

18 Comments

  1. Scilla og steinheller = barndomsminner!

    Nydelige bilder. Særlig det nederste grep tak i meg.

    • Jeg er også svak for det siste bildet. Blomstene presset seg opp sammen med små gresstuster mellom brosteinene bak Munch-museet. En fryd for øyet var det!

  2. Så deilig å se spirende blomster! Herlig!🙂

    • Ikke sant Carpe! Disse står på baksiden av Munch-museet. Tok en tur i botanisk hage i går formiddag.
      Det var flusst med krokus og scilla der, men ellers ikke så veldig mye. Men deilig var det der uansett.🙂

  3. Ja, ja, jaaaaaaaaaa…. Nå har vi ventet så eviglenge i vinterkulda! Dette er bare fantastisk deilig for kropp og sjel. Vakre stemningsbilder!!!

    Ha ei riktig så god påske🙂

    • Er det ikke deilig Lene! Nå titter hestehoven fram over alt, påskeliljene står i full knopp og til og med tulipanene har kommet langt!

      Bare finværet kommer tilbake skal jeg ta en tur ut til Hovedøya eller Gressholmen. Der pleier alt å være veldig tidlig ute, så det skulle ikke forundre meg om blåveisen allerede har tittet fram der. Skal bli spennende. For ingen ting er vel som blåveisen.

      Ha en riktig god påske du også Lene🙂

  4. Scillan! Så full av vår!

    • De er nesten selve våren Gärdsmygen, men kan ikke riktig måle seg med blåveisen. Jakten på den begynner bare finværet kommer tilbake!

  5. Her var du gitt!
    Du hvor jeg har lett etter bloggen din…
    Kommer du til å fortsette på denne urlen, eller kommer du inn på vgb igjen etter en stund?

    Klemmer fra Ture og Nunzio

    • Visst er jeg her Nunzio, og her kommer jeg nok til å bli værende.
      Jeg var så positiv og hadde slik tro på omleggingen inne på VGB, men ble veeeeldig skuffet. Nå ser det også ut til at NIB-opplegget går heden. Om jeg kommer tilbake dit får bare tiden vise. Bloggen skal uansett få bli liggende en stund til.

      Det smakte veldig godt med en klem Nunzen.. og til og med en fra Ture da!! Det var jammen ikke værst.

      Sender dere gode klemmer så det holder sammen med ønsker om en skikkelig fin påske!🙂

  6. Ja det er godt det går den veien nå.🙂
    Bilde nr 2 er et hakk bedre en det første. Flott bruk av dybdeskarphet. Fogen i brosteinene lager flott dybde.

    • Jeg foretrekker også bilde nr 2. Det er, som du også sier, linjene og dybden som gjør susen her.
      At blomstene klarer å finne grobunn og plass nok til å vokse opp klemt mellom brosteiner og stein/vegg er ganske utrolig i mine øyne. Det er jammen ikke mange millimetrene som skal til for at de klarer det. For å vise måtte jeg ta med det første bildet også.🙂

  7. Deilig og høre at vannet sildrer og snøen blir borte🙂 Gleder meg til det begynner å spire her også. Nydelige bilder!

    • Jeg har på følelsen at gnisten inni meg vokser seg sterkere og sterkere etter hvert som snøen forsvinnerer. Sakte men sikkert våkner jeg etter vinterens dvaleperiode jeg også *ler*.

      Har ikke våren klart å feste grepet hos deg enda? Utenfor her jeg bor stor både påskelilene og tulipanene i knopp. Visst ligger det fremdeles snø både her og der, men fortsetter den å smelte i samme farten som nå vil den forsvinne i løpet av kort tid.

      Er ikke lei meg for det gitt!!

  8. Ja, er det ikke rart hvordan de får kraft til å kjempe seg frem på de mest uventede stedene?… Vakker blomst det der, flott bilde!🙂

    • Scillaen er en vakker liten blomst. På det forrige landstedet vårt dannet de et helt blått teppe på deler av gressplenen. Vi hadde rett og slett ikke hjerte til å klippe der før de var avblomstret!

      Mest forundret ble jeg kanskje for et par år siden da en kjempestor solsikke hadde klart å slå rot og vokse opp i en liten sprekk inntil veggen på kjøpesenteret vårt.. omgitt av asfalt på alle kanter. Den virkelig lyste opp mot alt det grå. Men selvsagt var det noen som måtte «plukke» den da den var på sitt vakreste.

  9. Du verden så deilig! Nydelig skarpe farger og artig miljø de har funnet hjemmet sitt i. Jeg koser meg virkelig her jeg sitter og beundrer bildeseriene dine🙂

    • Tusen takk igjen Ståle!😀
      Det er så utrolig deilig å se litt farger igjen.. og flere kommer det sikkert på løpende bånd nå.

      Jeg var en tur innom botanisk hage den dagen jeg tok disse bildene. Visst var det nydelige vårblomster der også, men ingen sto så fint til som disse.


Legg igjen en kommentar

