Skip navigation

Frukt - f16, 1/50, ISO 200

Denne uken blir det bare et enkelt bilde fra meg.. av litt FRUKT.  Det er kanskje ikke så mye å skryte av, men hvis jeg kaller bildet FIZZING FRUIT har jeg i hvert fall løst ukens oppgave på to språk. 😉

Så må jeg jo fortelle at det selvsagt er FARRIS i glasset.

Jeg anbefaler at du stikker innom Petunia og ser flere innlegg i ABC-serien der.

 

(Før markøren over bildet for EXIF-info, og klikk for å se det i større format.)

abc-i-ord-og-bilder

54 Comments

  1. Delikat bilde ;D

    • Takk skal du ha Ithil, og frukten smakte godt selv etter et besøk i farrisglasset. 😉

  2. Det er ingen som krever at man skal gjøre det så avansert! Dette er jo en kjempe løsning og et skikkelig stilig foto!
    Holder plenty!

    • Flott Petunia.. og enda bedre var det at jeg omsider klarte å linke opp riktig. Hadde nesten angst jeg 😉

  3. Det synes jeg var betagende vakkert.
    Fristende.

    • Så hyggelig!
      Det var faktisk ganske artig å ta slike bilder. Kommer nok til å forsøke meg på ulike varianter etter hvert.

  4. Skulle inte kalla detta för en enkel bild. En mycket vacker, läcker och läskande bild!

    • Det så leskende og fristende ut i virkeligheten også.. og smakte riktig så godt. Tenk hvor fristende det vil bli med bær i stedet for frukter. 😉
      Så var det for resten artig å se hvordan den halve druen fløt opp med kullsyreboblene, sank ned og fløt opp igjen.

  5. WOW! Dette var jo bare kjempestilig! 😉

    • Tusen takk Turid!! 😀

  6. Nydelig bilde : )

    • Veldig glad du liker det Heidi 🙂

  7. Enig med Gärdsmygen over her, – det er da ingenting «enkelt» ved det bildet! 🙂
    Det så skikkelig velsmakende ut og boblene gav bildet en ekstra «piff»! 😉

    • Jeg skjenket meg et glass Farris og tenkte det ville smake godt med litt frukt oppi. Det slo meg at dette var et artig motiv, så før jeg slukket tørsten måtte jeg ta et bilde. Godt smakte det også.
      Tror ikke bildet ville blitt like spennende med bare vann. Kullsyreboblene bidrar utvilsomt med en fin stemning. 🙂

  8. Utruleg stilig og delikat bilde:0)
    To Fàr fekk du med og…
    God påske

    • God påske til deg også Line. 🙂
      Visst fikk jeg med meg to F’er på begge språk… Frukt og Farris og Fizzing Fruit. Er nesten litt stolt av meg selv, for du skulle bare visst hvor hjernedød jeg føler meg i kveld. *ler*

  9. En sunnere F skal man lete lenge etter. Flott bilde ble det 🙂

    • Ikke mange usunne kalorier her nei. 😉
      Skal prøve dette flere ganger med ulike godsaker i glasset. Morsomt var det!

  10. Ser läskande ut.Jättefint!Glad Påsk!

    • Tusen takk Carina.. og nyt resten av påsken du også!

  11. Du presentere noen bilder som har en utrolig høy kvalitet.
    Ikke bare det, men du ser detaljer de fleste går hus forbi.

    Jeg vet hva jeg ønsker meg til jul, en skikkelig makro og også en telelinse til min sølle D60.

    • Vet du, dette er utrolig hyggelig sagt av deg Tor. Tusen, tusen takk!!
      Når det kommer til dette med å se detaljer, føles det som om søkeradaren slår seg på hver gang jeg har kameraet med meg. Egentlig er det ganske snodig!

      Jeg hadde utrolig flaks som ved en ren tilfeldighet endte opp med D3en, og priser meg lykkelig!! Spesielt stor pris setter jeg på fullformatet og ISO-mulighetene kameraet byr på. Kunne bare drømme om slikt tidligere. Ellers var jeg faktisk veldig fornøyd med den Sonya100 jeg hadde tidligere også.. i hvert fall så lenge lysforholdene ikke var for vanskelige. Det er kanskje slik du føler med din D60 også, som du slett ikke skal nedvurdere!!

      Optikken jeg har til rådighet kunne nok strengt tatt ha vært bedre, men for meg holder den i lange baner.

      Krysser fingrene for at julenissen er ekstra snill i år Tor, for makrofotograferingen er noe helt for seg selv og veldig morsom. Selv er jeg veldig glad i den 180mm Sigmaen jeg har.

  12. Syns dette var meget vakkert og delikat. Fint med boblene som har samlet seg rundt frukten 🙂 Flott bidrag 🙂 Morsomt at du har valgt Farris også 🙂

    • Siden dette er F-uken, måtte det jo være Farris i glasset. Nei da, jeg bare tuller. Dette med Farrisen var nok bare en ren tilfeldighet. 😉
      Det var faktisk overraskende å se at kreftene som var i sving her kunne løfte druene og kaste dem rundt omkring i glasset! At kullsyregassen skulle klare det hadde jeg ikke en gang drømt om!

  13. Utroligt Flot billede og selfølgelig skal Frugt med.
    Fortsat god påske 😀

    • Jeg var nok ikke så kreativ denne gangen. Derfor er jeg oppriktig glad for at dere mottar bidraget mitt så positivt. Tusen takk, og ha en fortsatt finfin påske du også… og ha en riktig herlig ferie! 😀

  14. Utrolig friskt og delikat, nydelig foto!
    Ønsker deg en fortsatt god påske!

    • Tusen takk skal du ha Heidi, og kos deg videre i påseken du også.
      Været er helt topp hos meg, så bare handleturen er unnagjort skal kameraet så visst bli luftet igjen. 😉

  15. Wow – for et flott og sprudlende fruktbilde! Jeg elsker frukt og fikk ikke mindre lyst på det etter det flotte bilde.

    Ha en fortsatt fin påske!

    • Frukt er sunt året rundt. Dermed er det bare av det gode at du lar deg friste denne gangen. 😉
      Ha en fortsatt flott påske du også!

  16. Dette var jo en kreativ og lekker løsning… Håper det smakte like godt som bildet tilsier.

    • Det smakte aldeles fortreffelig Ivar! Morsomt var det å fotografere glasset også. Dermed kunne det ikke blitt bedre. 🙂

  17. Det der så forfriskende og innbydende ut. Lekkert Inger Johanne 🙂

    • Tusen takk Bjørn-Erik.. og det smakte deilig. 😀

  18. Skikkelig stilig bilde 🙂

    • Takk skal du ha Mariann 🙂

  19. Et skikkelig sprudlende innlegg! Fint arrangert! Takk for kommentar hos meg. Ha det godt. Hilsen Margit.

    • Bare hyggelig Margit 🙂

  20. Forfriskende bilde med nydelige farger. De farris-bobblene ser virkelig kraftfulle ut…herlig bidrag. Takk for koselig kommentar hos meg.
    Påskeklem fra vanja

    • Jeg kan skrive under på at de små boblene virkelig var kraftfulle.. overraskende kraftfulle faktisk!
      Glad du liker dette lille bidraget mitt, og ha en fortsatt fortreffelig påske Vanja!

  21. Forfriskende herlig!

    Bruken av farris ga en fantastisk effekt!

    • Du burde forsøke dette du også Tor, for det var både artig å fotografere og smakte deilig i etterkant.
      For resten kan man sikkert putte mye rart i et glass med brus og få mange stilige effekter. 😉

  22. Stilig, og veldig lekkert! :)))
    Du er en èner! 🙂

    • Du er nå snill Ida!!
      Tusen, tusen takk 😀

  23. Kreativt og stilig bilde du har fått til.

    • Tusen takk skal du ha Annette!
      Jeg følte meg imidlertid ikke særlig kreativ akkurat der og da og var fullstendig tom for ideer. Løsningen sto imidlertid på bordet rett foran meg, og dermed ble denne frukten i glasset F-bidraget mitt. 😉

  24. For et stilig bilde:) Det var virkelig kreativt å finne på den måten å vise fram frukt på og selvvfølgelig i Farris:)

    • Jeg må innrømme at dette bildet er et resultat av rene tilfeldigheter, men like fullt oppfyller det kravene til et F-bidrag på en grei måte. Litt flaks skal man av og til ha. Glad du liker det Evami 🙂

  25. Friskt, flott fruktbilde – fryktelig fin F:-)

    • Fy fla.. for fornøyelig formulering 😀

  26. Kjempestilig bilde! Så friskt og innbydende! Det var en flott idé og bidrag på F! 🙂

    • Tusen takk Viola. 🙂
      Enda har jeg ikke funnet ut hva G’en skal være, så jeg får legge hodet i bløt. H’en derimot, den har jeg planer for. 😉

    • Pupziz (Kari-Anne)
    • Posted 16 april 2009 at 10:54 am
    • Permalink
    • Svar

    Takk for koslig kommentar.
    Nydelig bilde!
    (Endelig på nett igjen jeg også;))

    • Bare hyggelig Kari-Anne!
      Takk skal du ha.. og fint å ha deg på nett igjen 🙂


Legg igjen en kommentar

