Skip navigation

Beagle - f29, 1/250, ISO 800

Jeg hadde tenkt å vise dere bilder fra GRESSHOLMEN i dette innlegget. I stedet blir det en herlig liten GODGUTT jeg møtte på GRESSET utenfor Samtidsmuseet på vei ned til båten igår. Han heter Laffen, fyller snart 9 uker, og når han blir stor har han tenkt å bli en GALANT herremann av rasen Beagle.

Denne lille GUTTEN er så nydelig at han langt overskygger de blåveis-, fiol- og fuglebildene jeg tok ute på øya. Jeg anbefaler dere imidlertid alle å ta en liten tur ut til en av øyene innerst i Oslofjorden nå i finværet slik at dere ved selvsyn kan oppleve bildene jeg egentlig hadde tenkt å vise dere.

Beagle - f22, 1/250, ISO 800

 

Beagle - f29, 1/250, ISO 800

 

Beagle - f22, 1/250, ISO 800

Jeg anbefaler også at dere besøker Petunia for å se flere innlegg i denne serien.

Hvis Laffens pappa har lyst på disse og noen flere bilder må han gjerne si ifra i kommentar her inne eller sende meg en mail.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

abc-i-ord-og-bilder

88 Comments

  1. Ja, det må jeg si er en ordentlig Godgutt! Så søt, da! Et flott G-valg! Fin helg til deg. Klem fra Randi**

    • Jeg synes Laffen er så søt at han fortjente å bli vist i et ABC-innlegg slik at riktig mange får se ham.
      Ha en riktig god helg du også Randi!

  2. Fantastiske billeder af en sød og dejlig hundehvalp 🙂

    • Jeg blir helt myk om hjerterøttene når jeg ser slike små deiligheter Helle! Dermed måtte det bli godgutten i stedet for blomster og fugler i dette innlegget. 😉

  3. Härliga bilder på en solande hund!Ha en bra helg!

    • Takk skal du ha Carina, og kos deg videre i helgen du også!

  4. Smelt! Han fortjener absolutt et innlegg!
    Når det gjelder Gressholmen, håper jeg du viser noen derfra senere.

    • Ikke sant Anne-Sophie.. Laffen er en hjerteknuser!!
      Først må jeg redigere bildene fra Gressholmen, så får vi se om det blir noen bra. 😉

  5. Vilken Gutt som koser sej i gräset!! Underbart söt.

    • Om jeg ikke hadde hatt kattene mine, hadde jeg nok vurdert å kidnappe denne gutten! 🙂

  6. Kjempesøtt G-bidrag. God helg!

    • Stort søtere en Laffen går det vel nesten ikke an å bli. Ha en flott helg du også Elisabeth!!

  7. Ååå nå får jeg lyst på hund igjen….. og jeg som hadde skyvd hundetankene litt lengere bak i hodet.

    • På Villmarksmessen idag så jeg en annen liten knusbedårende valp på samme alder som denne. Hun var imidlertid bitte, bitte liten med masse sort pels.. en blanding av pomeranian og pekineser. Jeg klarte nesten ikke å gå ifra henne. Du verden som jeg fikk lyst på en tilsvarende, men det får nok holde med kattene jeg har!

      Det er godt å ha en firbent (eller fler) i huset, og er det meningen du skal ha en ny hund nå så finner du forhåpentlig akkurat den som rett for dere. 🙂

  8. Å, for en nydelig hund 🙂
    Ønsker deg ei god helg

    • En skikkelig hjerteknuser, ikke sant! Ingen blåveis eller fiol på Gressholmen kan måle seg med ham. 😉

  9. Han er rett og slett til å spise opp:) Nydleig hund og herlig valg for bokstaven G.

    • Det synes jeg også Petunia. Så får det heller stå sin prøve at jeg også denne gangen kommer med et innlegg litt på kanten av ukens «oppdrag». 😉

  10. Han var nå grusomt vakker da!

    • Nesten til å spise opp Mette!!

  11. En utrolig vakker utgave av Beagle-rasen! Bringer tilbake gode minner om to herlige Beagler jeg kjente når jeg var yngre, Odin og Balder 🙂

    • Jeg falt pladask for alt ved denne lille tassen… det milde vesenet, de vakre fargene og fargefordeligen, den kraftige og fine kroppsbygningen og hvordan den strålte av både trygghet og livsglede. Fikk en ubendig trang til å «knuskose» med ham.
      Antar at både Odin og Balder var like go’e. 🙂

      • Valper har den egenskapen, man bare MÅ kose med de 🙂
        Odin var mer tilbaketrukken og moden, Baler var bare god og snill og ellevill og kosete. Men jeg var ufattelig glad i begge to 🙂

        • Ja, og slik er det med kattunger også. De har begge en egen evne til å smelte meg fullstendig. Selv har jeg flere katter, og alle er de veldig ulike av natur. Like glad er jeg i dem alle.. hver på sin måte.

  12. Ett flott og godt bidrag for bokstaven. Pent.

    • Laffen krøp langt inn i hjertet mitt Ivar, så det måtte bare bli ham denne gangen!

  13. Så nydelig, liten krabat!

    • Ikke sant!
      Han fortjener all den skryten han kan få. 😉

  14. Bare det å se Gress er en God G nå – alt annet tas som den Gode bonus det er 🙂

    • Er det ikke deilig at det grønnes Rune! Tenk snart kan vi legge bort alt det tykke og varme tøyet å sprade lettkledde rundt igjen. Hvilken lykke. 🙂

  15. Den var bare helt nydelig da, tenk om de kunne vært sånn litt lenger enn de er da 🙂 Fine bilder av krabaten hadde du tatt også.

    • Ja tenk om både valper og kattunger kunne vært små litt lenger! På den annen side har hver alder sin sjarm og de blir jo så flotte som voksne. 🙂

  16. Ååååååh! (som er alt jeg klarer å si hver gang jeg ser nuuuuuddelige dyr.)

    • Sånn har jeg det også Ithil!
      Det kommer bare et ømt sukk fra innerst i hjertet. 🙂

  17. Herlig. Rett og slett bedårende søt. Når jeg ser sånne bilder savner jeg tiden da jeg hadde en knusbedårende godgutt i huset. En vakker leonberger som smeltet hele hjertet på meg. Sukk… men jeg skaffer meg nok ingen ny hund selv om hundetiden var skikkelig kjekk.

    • Det blir nok ingen hund på meg heller GAWO, men du verden som lysten melder seg når jeg møter slike som Laffen. Vi får i stedet glede oss over de vi møter på vår vei.
      Jeg er dessuten veldig heldig som får være «tante» for den flotte Leonberger-tispen til en god venninne. 🙂

  18. Ja, det er virkelig en sjarmerende Gutte beagle.
    Men, hvordan ville det ha gått på Gressholmen, med alle «Ganinene»?

    Supert innlegg

    • Tusen takk skal du ha Tor. 🙂

      Det hadde nok gått bra på Gressholmen. Alle ganinene ble nemlig fjernet for noen år siden, og det var vel kanskje til det beste. Har inntrykk av at mange av dem ikke akkurat hadde en enkel tilværelse. Men hadde de vært der… !?!

      Ha en fortsatt finfin helg Tor, og måtte vi få sol og fint vær i morgen!

    • Pupziz (Kari-Anne)
    • Posted 18 april 2009 at 8:19 pm
    • Permalink
    • Svar

    ÅÅÅÅÅ! Den var søt ja! Skjønner godt du ble sjarmert! hihi=D
    God helg til deg=D

    • Jeg ble rett og slett sjarmert i senk Kari-Anne.. smeltet fullstendig 😀

  19. Åja, dette var virkelig et søtt G – bidrag. Ikke rart du byttet til Laffen. Takk for at du skrev til meg. God søndag! Fra Margit.

    • Så flott at du forstår meg Maly!! Jeg kunne rett og slett ikke stå for dette sjarmtrollet. 😀
      Håper du også får en alle tiders søndag.. med god og varmende vårsol.

  20. Han var da bare helskjønn! Og så flotte bilder du fikk tatt av ham.

    Ha en fin helg videre!

    • Denne tassen måtte jeg bare ta bilder av. På kameraet hadde jeg macrooptikken, men den kan heldigvis brukes til så mangt. 😉
      Måtte du få en finfin søndag!!

  21. Det var jo virkelig en søt vovs da!! Sku sååå ønske at jeg hadde hatt tid til å ha en hund, de er så søte, spes valpene da! Flott innlegg!!

    • Jeg har heller ikke tid til hund. I hvert fall ikke så lenge jeg har kattene mine. Derfor blir det til at jeg koser meg med venners hunder og hilser på veldig mange jeg ellers møter. Slike småtasser som denne mååå jeg bare fotografere dersom jeg har kameraet med. 🙂

  22. Søt hund og godt fanget motiv!!

    • Tusen takk Hans!
      Jeg har vært inne på hjemmesiden din og beundret mange av de flotte bildene du har tatt. Håper snart jeg får hjemmesiden min på bena igjen også, men denne fotograferingen og redigeringen tar jo nesten all tid. Døgnet skulle hatt 48 timer! 😉

  23. Det var litt av en sjarmør ja, helt nydelig! Forstår godt valget ditt.

    • Ikke sant Heidi! Bilder fra Gressholmen får heller komme etter hvert. 🙂

  24. Sånn bikkje hadde faren min. Nydelig rase som krever mye.

    • Ingen tvil om at dette er en nydelig rase… og at Laffen er en nydelig representant for den.
      Jeg kan ikke mest om hunder, men antar det er en jakthund og at de antagelig krever en god del alle sammen. Dermed er nok ikke beagle rasen som hadde passet best for meg.
      Da er det veldig greit å få en andel i den gjennom bildene i stedet.

  25. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    Tenkte ellers å nevne at vi aldri drar på geocaching uten kamera.
    Visste du foresten at det er cacher på mange av øyene i indre Oslofjord?

    • Det med geocaching høres igrunnen mer og mer spennende ut. Kanskje jeg etter hvert følger ditt eksempel og lar jakten på cacher få avgjøre hvor fototurene skal gå.. i hvert fall sånn av og til. 😉

  26. Så skjønn og herlig hvalp 🙂

    Finnes det egentlig dyreunger som ikke er søte, tro ?
    Tenker hardt, men klarer ikke å komme på noen….

    Veldig artig med denne ABC-tingen dere har, vurderer veldig å flytte fra vgb når jeg er i mål med 365-bloggen 😉

    Overlevde utdrikningslaget og planlegger en dag i hagen, håper du har det fint på Villmarksmesse 🙂

    Søndagsklem !

    • Jeg kan heller ikke komme på noen dyreunger som ikke er søte. Selv sothønekyllingene er jo det.. selv om ingen vel kan påstå at de er pene! *ler*

      Godt at du overlevde gårsdagens fuktige lag. Jeg overlevde Villmarksmessen også, og det ble mange nye medlemmer i BioFoto. I dag har jeg «fri», så om ikke lenge tar jeg kameraet med ut på tur.

      Du kan jo delta her du også… med den andre bloggen du har på vgb! Det er nemlig artig dette her.

      God klem og kos deg i hagen MadJoy 😀

      Er det for resten noe bloggtreff på gang? Vi snakket jo om et treff nede hos dere på vårparten.

  27. Hællandussen så søt da…… Ikke noe glad i dyr, men de er jo søte som små da…

    • Jeg er veldig glad i nesten alle slags dyr, og kommer nok alltid til å ha en firbent i huset.

      Søte er de som små alle som en, men jeg setter enda mer pris på dem som fullvoksne og flotte individer.

      Glad du liker bildene likevel Hilde!

  28. Å for ein skjønn sjarmør 🙂
    Ja ein skikkeleg GodGutt dette 🙂

    • Ikke sant Marie.. en hjerteknuser av rang! 🙂

  29. Ååå…den GODGUTTEN var herlig!!! Beagel er en flott rase! Flotte bilder!

    • Enig med deg i at Beagelen er flott, og tusen takk for at du liker bildene mine også 🙂

  30. Helledussen for en sjarmør. Deilige bilder hvor du har fanget blikket og valpegleden og -sjeln til den deilige krabaten. Smelt!

    • Uansett hvor søt Laffen er så kan han ikke måle seg med Daxán, og det må du fortelle godgutten din slik at han ikke blir sur på meg!
      Men jeg må vedgå at denne gutten smeltet meg også. 😉

  31. Åååå for en nyyydelig liten tass 🙂 Herlig innlegg dette her 🙂

    • Jeg måtte «jukse» litt for å få dette til å bli en G, men ville så gjerne vise dere Laffen her i ABC-serien. 😀

  32. Åååå, nå fallt jeg pladask her.
    For noen nydelige bilder av en alldeles bedårende hjerteknuser….sukk!

    • Jeg tror vi er like bløthjertet begge to når vi møter slike deiligheter som Laffen. Klarte slett ikke å gå forbi ham uten å ta bilder, og jeg håper pappan hans blir fornøyd med resultatet. Han var forståelig nok veldig stolt av gutten sin.

      Har for resten hatt det trivelig ved vannet i dag, og litt utpå dagen kom «monster-familien» innom også. Kjempekos!!

      Siden vg-bloggen ligger halvdød for tiden, lovet de å gi meg beskjed dersom det blir snakk om bloggtreff. Skulle vi ikke ha et nede hos dere på vårparten? Men det er kanskje vanskelig å samle folket nå etter omleggingen. Har uansett veldig lyst til å bli med vet du!

      God snookerklem til både deg og B. Regner med at dere også ser på Eurosport akkurat nå. 😉

  33. Godt valg av G-innlegg.
    Er nok en godgutt dette, selv om jeg hadde ville holdt noen meters avstand, da jeg er kronisk livredd hunder. Ser du ei som krysser gata når det kommer en hund imot, så er det meg…

    • Uff, så vondt det må være å ha en slik redsel for hunder. Tidligere var jeg panisk redd for edderkopper, så jeg har smakt på følelsen. Litt lettere var det selvsagt for meg, for man møter jo ikke edderkopper på hvert eneste gatehjørne.

      Håper du ikke har den samme redselen for alle dyr! Hver på sin måte kan de jo gi ufattelig mye glede i hverdagen.

  34. Dette var jo riktig ein skjønning og eit flott G – innlegg.

    • Tusen takk skal du ha 😀

  35. For en flott liten krabat da 😀 Kjempekoselige bilder 😀

    • Det er noe med små valper som gjør at jeg bare _må_ fotografere dem hvis anledningen byr seg. De utstråler en uskyld, tillitsfullhet og trofasthet jeg ikke kan stå for. 🙂

  36. Smelte, smelt.. For en bedårende liten tass dette..

    • Jeg smelter fullstendig av slike småtasser, og vil så gjerne ha en jeg også. Slik min hverdag fortoner seg må jeg imidlertid ta til fornuften. 😉

  37. Det der var en fotogen, liten krabat 🙂
    Skjønner godt at du prioriterte denne fremfor fiolbilder denne gangen.

    • Jeg bare måtte 😉

  38. Ja det var virkelig en god gladgutt,sjarmør i pels:))

    • Han er virkelig en sjarmør i pels denne gutten, men likevel kler han navnet sitt så godt.. en riktig «Laffen-gutt» 😀

  39. Neimen for en søt liten hund!

    He he, motorsykler er ikke helt hverdagskost i kirka, men vi er ikke de første som gjør det. 🙂

    • Ja, Laffen må være en av de aller søteste. 🙂
      Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat er en hyppig kirkegjenger, men dette med motorsyker der inne er det både første gangen jeg har sett og hørt om. Flott at noen våger å være litt utradisjonelle!!

  40. Skjønner godt at du valgte bilder av denne gromgutten. En smelter jo helt for sånne nusselige små nøster. Jeg har en tendens til å falle for alle dyr, og hadde det vært opp til meg hadde jeg bodd på gård. Vi har en liten firbeint som vi overtok fra omplassering når den var 5 år gammel. Kos deg videre med nøstet 🙂

    • Så flott at dere har tatt til dere en som trengte et nytt og godt hjem!
      Jeg støtter og hjelper dyrebeskyttelsen så godt jeg kan. Da er det som oftest katter eller kaniner det gjelder. Til enhver tid har jeg dessuten to fjernadopterte katter. Det koster så lite, men betyr veldig mye for de stakkars firbente som trenger hjelp.

      Ønsker dere alle en riktig fin uke 🙂

  41. Skjønner godt du ville fotografere denne skjønne hunden. Kjempebra løsning på oppgaven!

    • Tusen takk… og jeg fikk i hvert fall fortalt hva jeg egentlig hadde tenkt å vise dere. 😉

  42. Vilket liten charmör, så söt. Gjorde sig väldigt bra på bild, och med all säkerhet ännu bättre i verkligheten.

    • Du har så rett Marie. Ingen bilder kan yte en slik nydelig tass rettferdighet. Han var så utrolig god!!


Legg igjen en kommentar

