Skip navigation

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

Vårkveldene ved Østensjøvannet kan være en drøm for oss som fotograferer der nede. En slik kveld hadde vi sist fredag da lyset var ubeskrivelig flott. Enda bedre ble det av at den siste rest av is ble farget mørkeblå der ute, og at vannet reflekterte fargene fra det gule huset på Østensjø gård. Prikken over i’en ble  satt da svanefar bestemte seg for å fly forbi oss i lav høyde. Jeg sto imidlertid slik til at jeg måtte løfte kameraet med stativ opp fra bakken og ta bildene på frihånd. Derfor kunne de nok vært hakket skarpere, men hvem bryr seg vel om det når fargene og kontrastene ble så fine.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

 

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

 

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

 

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

 

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

 

Knoppsvane - f6.3, 1/2000, ISO 200

23 Comments

  1. Fantastisk bra! Bravo, bravo mange ganger. Tredje nederst falt jeg fullstendig for. Har selvsagt ingenting med svaner å gjøre men det ligner faktisk et amerikansk B1 bombefly.

    Uansett, Imponerende samling bilder av svanefar.

    • Nå skammer jeg meg nesten, for som løytnant i Luftforsvaret burde jeg vel ha sett den likheten jeg også!

      Jeg er så glad jeg fikk oppleve den flotte kvelden Bjørn-Erik.. og tenk.. allerede dagen etter var all isen borte. Dessuten er jeg veldig glad du liker bildene selv om de ikke er så skarpe som jeg gjerne skulle hatt dem.

  2. Oj, oj, oj, oj. Jeg er målløs.

    • *Smiler glad til deg Ithil*

  3. Nydelige bilder 🙂

    • Tusen takk Mariann! 😀

  4. Sier som Ithil jeg… wow wow og wow… kjempeflott bildeserie..

    • Det er noe med disse vårkveldene som nesten er magiske Ivar. Håper på blikkstille vann og samme lyset i kveld.. og at toppdykkeren skal komme opp med en stor fisk! Det er virkelig drømmen!! 😉
      Foreløpig har jeg bare sett den med småfisk.

  5. Han har flyt i flykten, det ser så härligt ut! Fantastisk bra bilder och vädret ser ut att ha varit njutbart.

    • Selv om svanefar er stor og tung er han likevel så elegant i bevegelsene, og mot disse fargene blir han enda flottere!
      Værgudene smiler til oss i dag også. Dermed håper jeg på like fine forhold i kveld. 🙂

  6. Inger Johanne: Du vet, av og til er stemningen i et bilde nok. Det trenger ikke alltid være fotografisk «perfekt» for at det skal gi inntrykk 🙂

    Jeg kan bare gjenta meg selv og si at jeg syns bildene av svanefar var veldig flotte (og et lite bravo en gang til)

    • Jeg er så enig med deg Bjørn-Erik!! Så lenge det er en god stemning i bildene eller at de har en spesiell historie å fortelle, blåser jeg i om de ikke er så perfekte.
      Du vil se at jeg ganske ofte legger ut slike bilder som mer «proffe» ville ha forkastet. For meg representerer de imidlertid et konkret bevis på at fotogleden fremdeles lever i beste velgående. Jeg håper av hele mitt hjerte at jakten på det perfekte aldri skal få ødelegge den fotogleden jeg kjenner boble i meg! 😀

  7. Nydelig!

    • Tusen takk Corvus!

  8. Blinkskudd igjen, gratulerer.

    • Blinkskudd eller ikke.. tusen takk skal du ha Morten 🙂

  9. hallo! Har aldri sett makan! Så flott å se fjærene på vingene der den slår dem ut! Tusen takk for at du deler!

    Godklem i våren til deg,, klart jeg skal komme snart! 🙂

    • Hei på deg!
      Måtte tipse deg om disse bildene slik at du får studert vingeslagene til akvarellene dine vet du. 😉

      Så kom du litt for tidlig for meg gitt. Vi får satse på å treffes der nede neste gang!!

      God klem til deg også 😀

  10. Superflott «take off» fra «Svanesjøen». 🙂 Nydelige bilder!

    • Det var så utrolig flott den kvelden Rune. Der skulle du ha vøri!!

  11. Det er bare ett ord: HERLIG!! 😀

    • Tusen takk skal du ha Viola!! 😀

  12. Nyyyydelige bilder!!! Kikket litt gjennom og du har en fantastisk fin bildeblogg!!! Fortsett med det gode arbeidet ditt 🙂


Legg igjen en kommentar

