Skip navigation

Fiskemåke - f6.3, 1/1600, ISO 200

På lørdag ettermiddag klokken 1600 skal jeg treffe noen bloggvenner fra VGB på den lille brygga i  sørenden av Østensjøvannet.  Sammen har vi tenkt å fotografere litt, kanskje spise litt medbragt niste og ellers bare ha det trivelig sammen.  Det hadde vært veldig koselig om noen av dere her inne også har anledning til å bli med.  Gi meg eventuelt beskjed slik at vi vet hvor mange vi skal vente på før vi beveger oss bort fra brygga.

Vi satser på at været blir sånn nogenlunde. Blir det regn utsetter vi treffet til en annen ettermiddag.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Fiskemåke - f6.3, 1/1600, ISO 200

 

Fiskemåke - f6.3, 1/1600, ISO 200

10 Comments

  1. en skravlete måke?😉 Vi kan vel ikke prate for mye når vi fotografere og lister oss innpå fuglene, vel??

    Jeg kommer, altså, hvis du lurte!😉

    • Visst kan vi prate. Fuglene er så vant med det så!
      Dessuten har jeg fotografert denne måka i Hundremeterskogen. Det ser jammen ut som om de har gjort skogsfugler av seg også.😉

  2. Fyflate for noen flotte bilder!!! Så klare og rene…

    • Tusen takk skal du ha Charlotte!🙂

      Denne måka og et par til holder ofte til inne i det jeg kaller Hundremeterskogen her på Lambertseter. Akkurat denne satt så fint til i solen med dype skygger bak seg. Dermed framstår den så klar og fin. Egentlig er de for resten noen vakre og ganske så heftige fugler disse måkene!

  3. Utrulig flotte bilder av måsa🙂

    • Så hyggelig at du liker dem Mariann!
      Må innrømme at jeg er litt svak for disse jeg også. Det er for øvrig ikke hver dag måkene stiller seg opp til portrettfotografering slik som denne gjorde.😉

  4. For noen flotte måke-portretter!🙂
    Bloggtreff høres gøy ut, men det krasjer med en jazzklasse som jeg har lyst til å sjekke ut. Dere får kose dere, jeg krysser fingrene for at det blir pent vær og masse fugler!

    • En staselig kar dette her, ikke sant!

      Vi pleier å treffes sånn dann og vann vi VGBere, og har det veldig koselig. Husker jeg synes det var veeeeldig skummelt den første gangen, men så viste det seg at alle var akkurat like trivelige som det de virket på bloggen.

      Nå er det litt stille ved vannet fordi mange av fuglene ligger på reir. Det spiller ingen rolle. Bare været blir sånn nogenlunde får vi nok fotografert fugler uansett.. og artig blir det selv om vi ikke tar så mange bildene.😉

      Kanskje passer det ved neste korsvei Ithil. Håper jazzklassen svarer til forventningene.🙂

  5. Veldig flotte portretter dette gitt… helt ned til de blodrøde øynene… stilig.

    • Jeg var heldig med disse.. både med at fuglen stilte seg opp der den gjorde og den skyggefulle bakgrunnen. Av og til skal man ha litt flaks.🙂


Legg igjen en kommentar

