Skip navigation

Blomst i Botanisk hage - f16, 1/200, ISO 200

Jeg gratulerer dere alle sammen med nasjonaldagen vår, og håper at dagen måtte bli akkurat så fin som dere ønsker den skal bli!

Valget av blomster er kanskje ikke så passende, for de burde selvsagt ha vært både røde, hvite og blå. I stedet får disse gule lyse opp og gi dere masse lys og varme. 🙂

Blomst i Botanisk hage - f16, 1/160, ISO 200

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

22 Comments

  1. Gratulerer til deg også. Flotte påskeblomster! 🙂

    Sommeren er her snart …. hurra….

    • Tre ganger tre hurra for det Morten! 😀

  2. For noen flotte bilder du tar. Moro å se slike vakre naturbilder. Takk for titten.

    • Jeg blir veldig glad for kommentarer som denne! Tusen takk skal du ha, og stikk mer enn gjerne innom så ofte du vil! 🙂

  3. Gratulerer med dagen til deg også 🙂 Ha en fortsatt fin dag. Og valget av blomster var veldig fint, flotte bilder!

    • Takk skal du ha Rune.
      Jeg fant ingen skikkelig røde og blå blomster i botanisk hage, så derfor valgte jeg disse solstrålene i stedet. 🙂

  4. hipp-hipp-hurra 🙂
    og gratulerer med dagen, gult er da kult det 😀

    • Ja visst… gult ER kult 😀
      HURRA!!

  5. Vel overstått dag og valg av blomst passet helt ypperlig til dagen! Sol over hele landet, og en nydelig dag! Nydelig lys det var i bildene så det var du heldig med!!
    Men du, og du hvor tettpakket det var i byen. Fikk se russetoget og mye morsomme innslag men ikke lett å ta bilder i trengsel.. sukk..

    Kos deg videre i kvelden Inger Johanne! Og ha en flott uke!

    Klem fra Lavina

    • Jeg våget meg ikke ned til byen i det hele tatt jeg Lavina. Var i stedet sammen med en gjeng gode venner, spiste godt, hygget oss og så barnetoget på TV. Antar du er rimelig utslitt etter alle inntrykkene nå, så slapp av resten av kvelden du også!

      Jeg skal for resten «jukse» mht russebildene av datteren min. Hun og de beste venninnene hennes får ikle seg stasen på nytt slik at jeg får tatt noen skikkelige bilder av dem. Da kan vi jo velge en dag med fint lys og dessuten finne en rolig og fin bakgrunn. 😉

      Når du sier det på denne måten passer det med de gule blomstene likevel, for det er ikke ofte værgudene smiler til hele det langstrakte landet vårt på denne måten!

      Jeg har planer for uken som garantert kommer til å gjøre den fin. Ikke de helt store tingene, men trivelige!

      Kos deg du også.. og god klem 😀

  6. Nydelige close-up bilder!!

    • Jeg synes det er veldig morsomt å drive med macro-fotografering, og gleder meg til innsektsesongen virkelig setter inn! Burde ha jaktet på noen sommerfugler som svinser rundt nå, men foreløpig har det blåst såpass mye på de fine dagene at jeg heller har prioritert fuglefotograferingen.

  7. Håper du har hatt en fin dag. Flotte bilder as always 🙂

    • Har hatt en finfin dag i gode venners selskap.
      Nå gjør det imidlertid godt å slappe av igjen foran PCen. 😉
      Håper dagen har svart til forventningene for dere også John!

  8. Flotte sommerlige bilder dette, flotte farger

    • Som oftest «ser» jeg det ferdige bildet før jeg knipser, men det er jammen ikke bestandig så lett å få det til å bli slik. Disse er i hvert fall sånn nogenlunde riktige i forhold til det sluttresultatet jeg forestilte meg.

      Føler at jeg er litt ute av trening mht macrofotograferingen, så den skal snart prioriteres høyere igjen… og det bør skje før insektsesongen er over oss for fullt!

  9. Synes du skal be russen kle seg og stille opp som modeller.. Jeg har tatt noen, men i går var de trøtte.. he,he.. Noen bilder ble bra, og litt fiksing så kommer det seg.. Lykke til og så er det bare å glede seg til insektene kommer, og du og du hvor svære humla er blitt.. Skal jakte litt i ettermiddag..

    • Datteren min var helt utkjørt etter russetoget, så noen fotografering ble det i hvert fall ikke da. Det er for resten ikke rart luften gikk ut av henne etter all natteranglingen. *ler*

      Her har det vært grått og duskregnet i hele dag, så jeg får nok drøye fotograferingen til det letner igjen. Krysser fingrene for at din fangst ble bra!!

  10. Jeg fikk dessverre et dødsbudskap og utsatte fotograferingen. Et nært familiemedlem som tapte kampen mot kreften. :-((

    • Nei men Lavina da, så utrolig trist! Kondolerer!!
      Sender deg massevis av varme, trøstende og medfølende tanker.

  11. Takk skal du ha. Kreft er en fæl sykdom.

    • Jeg vet Lavina. Mistet nemlig både min mor og far på grunn av den. 😦


Legg igjen en kommentar

