Skip navigation

Gatekunst i Oslo - f5, 1/125, ISO 200

Jeg har vist dere bilder fra Brenneriveien i Oslo tidligere. Det er imidlertid så mye flott gatekunst der nede at jeg også må vise dere noe av det mer fargerike. Motivene er så mange at det i grunnen bare er å velge og vrake, og hver gang jeg er der nede oppdager jeg nye. 

For de av dere som sjekker EXIF-infoen må jeg gjøre oppmerksom på at blenderverdiene denne gangen er litt snodige. Det kommer av at «bracketing-funksjonen» var aktivert med ni bilder den dagen disse ble tatt.

Også denne gangen vil jeg linke til Anne-Sophie som viser oss så mye flott gatekunst fra bybildet i Oslo.

Anne-Sophie forteller for øvrig følgende i sin kommentar:

Bilde nr.4, 5 og 6 ovenfra står Cloudfather for. Han kaller seg også Mr. Mucho og er billedkunstner i det virkelige liv. (Øivin Horvei).
De to røde mennene i bilde nr.7 er laget av Pay2 og den grønne mannen nederst av Sean.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Gatekunst i Oslo - f4.8, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f22, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f25, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f5.6, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f18, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f11, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f10, 1/125, ISO 200

 

Gatekunst i Oslo - f13, 1/125, ISO 200

14 Comments

  1. De er så stilige og fulle av liv!
    Bilde nr.4, 5 og 6 ovenfra står Cloudfather for. Han kaller seg også Mr. Mucho og er billedkunstner i det virkelige liv. (Øivin Horvei).
    De to røde mennene i bilde nr.7 er laget av Pay2 og den grønne mannen nederst av Sean.

    • Så morsomt å vite hvem som har laget disse flotte kunstverkene Anne-Sophie.. hva du vet!! Tusen takk skal du ha, og all ære til dem alle! 🙂
      Har selvsagt oppdatert innlegget med denne informasjonen.

  2. disse var kjempeflotte… veldig fargerike og kule. Likte speselt den siste… med parkerings automaten i forgrunne ser en virkelig hvor stor den er og…

    • Den siste har lenge vært min favoritt, og den er kjempestor!! Bare synd at den nedre delen har blitt en smule ødelagt.

  3. Dette er kunst på veggene, skikkelig flotte farger på disse.

    • Ikke sant!
      Jeg er virkelig imponert over hva de får til disse kunstnerne.. og hvordan de så elegant gjør bruk av strukturen og elementer i veggen de maler på. Et godt eksempel på det kan du se i bilde nr 5.

  4. Färgrikt och gjort av de som kan sin sak!

    • Så enig jeg er Gärdsmygen! De som har malt dette er virkelig proffe!!

  5. Utrolig hva de klarer å skape med noen bokser med maling. Veldig flotte og fargerike bilder av gatekunsten. 🙂

    • Det er godt de ikke setter meg til å lage slik gatekunst, for det hadde garantert blitt grusomt.. og helt klart kommet inn under det jeg kategoriserer som «hærverk»!
      Dette derimot, er virkelig kunst!! 🙂

  6. Flotte utsnitt – og skikkelig bra farger 😀

    • Det er veldig, veldig mange flotte kunstverk å velge blant i dette området. Selv om jeg har beundret og fotografert dem ved flere anledninger oppdager jeg noe nytt hver eneste gang. Skikkelig spennende å gå på kunstutstilling der nede! 🙂

  7. Flott kunst! Flott viderformidlet med kamera…

    • Dette er virkelig flott kunst Hans. Her viser jeg dere bare små utsnitt. Egentlig hadde disse verkene fortjent å bli vist i sin helhet. Det blir imidlertid en utfordring å få til, men en vakker dag skal jeg forsøke.
      Tusen takk!!


Legg igjen en kommentar

