Skip navigation

Rottweiler - f4, 1/320, ISO 200

Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde hatt denne hundens godmodige tålmodighet.

For resten.. til en viss grad har jeg vel det, men stort sett bare når det kommer til fotograferingen. I andre situasjoner skal det ikke så veldig mye til før jeg kjenner irritasjonen melder seg, og jeg føler meg nesten mannevond hvis jeg må stå lenge i kassakø. Neste gang skal jeg forsøke å tenke på denne hunden. Kanskje noe av dens tålmodighet da vil smitte over på meg. Det er i hvert fall verd et forsøk! 😉

18 Comments

  1. Hehe, et nydelig bilde da:)

    • Du kan le du *blunker smilende til deg*, men generelt misliker jeg faktisk å stå slik i kø for å få lov til å betale.. og du kan være sikker på at de må skifte papirrull i kassaapparatet når det omsider blir min tur.

      Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal hisse meg slik opp. Det er jo bare dumt og den eneste det går ut over er meg selv! Da er det mye bedre å tenke på denne hunden i stedet.

  2. Åh, så vakker! Skikkelig flott bilde 🙂

    • Så vakker, så tålmodig og så flink! 🙂

  3. Nydeleg bilde og nydeleg hund!

    Eg for min del har nå meir sans for veremåten til katten, han tar det «kuli», men gjer som han vil, hehe

    • Jeg er veldig glad i katter og har fem stykker selv. Dermed forstår du sikkert at jeg også har veldig sans for deres væremåte. Men de slipper å stå i kassakø!! Det er det jeg som må gjøre for å kunne tilfredsstille alle deres ønsker. I mitt neste liv vil kunne jeg godt tenke meg å være katt hos noen som meg. 😉

      Selv om jeg foretrekker katter er jeg veldig glad i hunder også, og denne rørte ved et ømt punkt hos meg. 🙂

  4. Nydelig hund og uttrykk.. Du, tålmodighet er en dyd! De fleste sliter med den, og jeg kan vente og vente uten å si noe som helst, men skjemmes over de utbrudd som andre lirer av seg. Men nå har jeg blitt litt flinkere til å si i fra, men i kassakø er det kun tålmodighet som gjelder..

    Kanskje det blir bedre jo eldre man blir?
    Klem i fra meg og ha en fin uke..

    • Som liten jente var jeg en skikkelig kruttønne. Min bror og hans venner veddet faktisk om hvem av dem som kunne få meg raskest sint. *ler*
      Etter hvert vokste jeg heldigvis av meg det.

      Jeg sier ingen ting der jeg står i kassakøen og nærmest koker innvendig. Dermed er det bare meg selv det går ut over. Har imidlertid veldig lyst til å si både dette og hint til ganske mange. 😉

      Såpass voksen som jeg etter hvert har blitt tror denne formen for irritasjon har blitt rotfast. Jeg får heller bare puste dypt og tenke på noe trivelig.. og denne flinke hunden.

      Kos deg videre i uken du også Lavina!

  5. I køer og slikt tror jeg alle har en vrimlete følelse i seg, og vist kan man fristet til å si noe, men… Det er bare å bytte fokus og overse det andre 🙂 Flott hund var det i alle fall 🙂

    • Fint å høre at det ikke bare er meg som reagerer urasjonelt Rune. «Bytte fokus» ga meg en aha-opplevelse. Heretter tror jeg faktisk kassakøer kan bli ganske artige. Tenk hvor mange fornøyelige motiver det står i selve kassakøen!! *ler*

      Og ja.. denne hunden falt jeg for. 🙂

  6. Ser nå mest ut som han venter på at noe godt skal skje da… fint bilde

    • Du har så rett Ivar!!
      Eieren står ikke så langt unna, og hunden vet at det vanker en godbit bare bildet er tatt. 😉

  7. Tjo..hooo.. Den var vakker:-))..vakkert fotografert…
    Kassakø er ikke noe d…!Jeg har faktisk for mye tålmodighet..ikke bra det akkurat heller..(var skikkelig kruttønne som yngre..)
    Superdeilig dag & Klem Randi

    • Da var vi kruttønner som yngre begge to Randi.

      For langt de fleste virker det nok som om jeg har en engels tålmodighet, og de ville sikkert blitt overrasket over at jeg i enkelte situasjoner faktisk bobler under overflaten. Utad virker jeg nemlig like rolig.

      Det er jo bortkastet å hisse seg opp på denne måten når det kun går ut over meg selv. Men nå tror jeg har Rune gitt meg de forløsende ordene. Skal bli artig å se om det fungerer neste gang jeg står i kassakø.

      Tror dette kommer til å bli en flott dag jeg Randi, og det håper jeg den blir for deg også! 🙂

  8. Utrolig godt blikk på den hunden! Den ser skikkelig koselig ut.

    • Den tenker nok som så at «den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves». Tror nemlig det vanket en godbit etter fotograferingen. 😉
      En vakker hund dette her, og den ser så snill og trygg ut.

  9. For et utrolig vakkert og talende bilde

    • Er den ikke fin Siv! Ikke rart jeg falt for denne herlige hunden. Den er jo nesten like søt som din. 🙂


Legg igjen en kommentar

