Skip navigation

Ilder - f14, 1/60, ISO 200, flash

I går besøkte jeg noen gode venner som har ildere, og for ikke mange uker siden ble den lille ilderfamilien deres utvidet med en herlig, nysgjerrig og veldig leken liten jente. Henne måtte jeg selvsagt sikre meg noen bilder av. Hun føk rundt som en liten tornado på gulvet, og det var ikke før hun oppdaget den lille ryggsekken min at hun stoppet opp. Dette var tydeligvis veldig spennende!! Dere skulle bare sett hvordan hun romsterte nedi den og sjekket om det var noe der hun kunne «stjele». Men aller søtest var hun hver gang hun stakk det lille hodet sitt ut av sekken for å se om hun gikk glipp av noe som de andre holdt på med.

Gjett hvem som hadde lyst til å lukke sekken og ta henne med hjem!?!

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Ilder - f10, 1/60, ISO 200, flash

 

Ilder - f10, 1/60, ISO 200, flash

 

Ilder - f10, 1/60, ISO 200, flash

 

Ilder - f10, 1/60, ISO 200, flash

 

Ilder - f10, 1/60, ISO 200, flash

 

Ilder - f10, 1/60, ISO 200, flash

24 Comments

  1. herlige bilder🙂
    Vi hadde ilder når jeg var tennåring. Etterhvert to, slik at det ble barn. Herlige små krabater, som min brors kompiser var livredde (ilderungene likte å løpe opp på innsiden av buksebeinet, inni boksa altså…)

    Gi de en godt brukt støvvel og de er i himmelriket. Lukta og det innestengte var toppers husker jeg😀 Også er de så skjønne når de begynner å sprette, krummer ryggen og spretter bortover gulvet🙂 herlige energifulle krabater😀

    • Kan tenke meg gutta var redde ja!! *ler*
      De er noen artige krabater, og vi fikk se dem i full fart i går.
      Eieren har laget et lekeslott til dem.. med hemmelige ganger og tunneller, altan, spisestue, graverom og mye annet som er spennende for en liten ilder. Det fine er at huset hele tiden kan utvides og ominnredes.
      Artig er det også å se hvordan de i det ene øyeblikket fyker rundt som villmenn, for så i det sovne som steiner.🙂

  2. uff, glemte jo rent bort å skrive at nei, desverre så veit jeg ikke noe om tilbakegang av ekornbestanden.

    • Antagelig er det vel bare at fler og fler av de grønne lungene har blitt bebygget. Nå skal de ta enda fler av dem her i mitt område.😦

  3. Åh, disse dyrene er noen artige krabater!😀 Så heldig du er osm fikk hilse på denne jenta🙂

    • Veldig artige, og veldig søte Ithil! Vi kommer til å hilse på disse krabatene ved flere anledninger, og det skal bli artig å se hvordan denne lille jenta utvikler seg.🙂

  4. Så søt den er, flotte bilder! Og jeg skjønner at du hadde lyst til å bare lukke sekken og ta den med hjem ja.

    • Det hadde nok gått meg ille om jeg hadde tatt stjålet den. Ville nok mistet noen gode venner da gitt!😉

  5. Guriland så nydelig liten tass. Ser jo ut som en kosebamse. Kjempe fine bilder du har tatt av den også!

    • De fleste dyreunger er noen store hjerteknusere, og denne er intet unntak. Synes hun ligner en liten kosebamse jeg også.

  6. Nydelige bilder av den lille ilderjenta. Sannelig en aktiv krabat, og skjønner godt at du ville ta den med..
    Ha en fin uke..

    • Du skulle bare sett hvor mye hun hadde i bestilling Lavina!
      Og gjett om hun hadde lyst på en bit av kokoskaken vi koste oss med!! Hun benyttet alle tenkelige og utenkelige knep for å sikre seg en smak.. til og med å stjele fra munnen vår. *ler*

  7. Skjønne bilder av en skjønn krabat! Likte spesielt det hvor bare bakbeinet og halen synes, selv om «tittei»-bildene også var herlige🙂

    • De to bildene du nevner, pluss det nest siste, er mine favoritter her. Det er noe med det blikket og den snuta på det nest nederste som jeg ikke kan stå for.😉

  8. Artig liten krabat… flotte bilder og med nr 5 som favoritten

    • Hun var så innmari søt når hun stakk hodet fram på den måten bare for å sjekke ståa i stuen. Så måtte hun skynde seg tilbake ned i sekken for å undersøke nærmere der.🙂

  9. Stilig liten krabat det der :)Flotte bilder av den, og for et blikk den sender fotografen, hvem hadde ikke smeltet her.

    • Er det rart jeg hadde lyst til å ta henne med meg hjem Rune!!?!!🙂

  10. Å! Se det fjeset og det blikket!
    Ja, jeg skjønner godt at du gjerne ville tatt henne med deg hjem.

    • Ikke sant Anne-Sophie!!
      Hvis jeg ikke hadde hatt kattene mine, hadde nok faren for ildertyveri vært temmelig stor.😉

  11. Så deilig! Sånne små pelsdotter er da ubegripelig søte, nesten uansett art (sier han som ikke kan kose seg nok med sitt nyankomne nurk😉 )

    • Tror vi er ganske like i så måte Ståle. Små dyr er noen hjerteknusere de lux!

      Nå er du for resten vitne til en sensasjon. Klokka er ikke halv seks på morgenen enda og jeg er oppe!! Siden jeg for en gangs skyld våknet i otta skal jeg benytte anledningen til å fotografere morgenstunden ved vannet. Håper virkelig jeg får noe igjen for dette!!
      Gi det lille nydelige nurket ditt en morgenkos fra meg også!🙂

  12. Åååh! *sjarmert i senk*

    • Det ble jeg også Monica!!


Legg igjen en kommentar

