Skip navigation

Morgendis - f8, 1/125, ISO 200

Det var ikke bare rimfrost jeg fikk se i morgentimene i går. Jeg fikk også oppleve en forrykende framføring av alvenes dans over vannflaten… virkelig noen øyeblikk med vakker og dampende kunst fra naturens side.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format… anbefales)

Morgendis - f8, 1/160, ISO 200

 

Morgendis - f8, 1/125, ISO 200

 

Morgendis - f8, 1/125, ISO 200

 

Morgendis - f8, 1/125, ISO 200

 

Morgendis - f8, 1/160, ISO 200

24 Comments

  1. Nydelig og trolsk! Og jeg ser faktisk et par alver….må visst begynne å tro på dem igjen!

    • Det må du Valkyrien, for bare se hva Lavina skriver! 😉

  2. Det sies at visst menneskene slutter å tro på alvene så dør de av sorg. Derfor så tror jeg på alvene, og ser at de danser i morgenbrisen! Nydelige bilder!

    • Visst tror vi på alvene Lavina. Noe annet ville være uhørt! 😉
      Jeg ser flere av dem jeg også.. både store og små.

  3. Nr 3 utmerker seg!

    • Det er bildet jeg også liker best. Valgte å sette det inn som nr 3 for å få en «flyt» i serien. 🙂

  4. Virklelig vakkert, og trollsk!!! Nyyydelige. Likte spesielt godt det der hvor du skimter blomstene igjennom… men vakre var dem alle sammen. Innmari kult!

    • Det blir en helt spesiell stemning med dis på vannet. Siden jeg ikke hadde vidvinkel-optikken med meg slik at jeg kunne ta stemningsbilder, ble det til at jeg like godt gikk tett på disen på denne måten. Synes selv at resultatet ble ganske spennende og liker det samme som deg aller best.
      Tror et par av de andre kan bli ganske mye bedre hvis jeg tar bort alt det hvite som flyter på vannet. En regnværsdag kanskje jeg gjør akkurat det.

  5. Flotte bilder! Fargene og tåka…disen gir bildene mystikk….

    • Det var så mange flotte motiver nede ved vannet i går morges Hans.. og jeg forsøkte å rekke over dem alle før sola fikk overtaket.
      Om jeg bare hadde kunnet fryse tiden skulle jeg dratt hjem etter både vidvinkel og macro. 😉

  6. Nååå ble jeg inspirert. Jeg har en tendens til å døgne (være våken mer enn 24 timer i strekk) om sommeren, så kanskje jeg klarer komme meg ut tidlig nok. Hm. Vi får se om det dukker opp noe spennende i phoggen min i løpet av sommeren ;D

    • Til og med jeg ble inspirert til å foreta flere fototurer grytidlig om morgenen.. og det sier ikke lite!!
      Kanskje jeg skulle følge ditt eksempel å døgne. Senkvelden og nattet byr jo også på mange spennende motiver. Kjempemessig ide Ithil! Kunne til og med samle noen fotovenner for felles hygge og inspirasjon. 😀

  7. Herlig stemning i bildene, og det finnes ikke tvil om at alvene danser for deg her. Skulle jeg valgt, hadde jeg tatt med nr tre hjem. Ser et hjerte i disen der, litt til venstre for senter av bildet, ganske stort et. Naturens eget kunstverk er vakkert, veldig fine bilder!

    • Nå når du gjorde meg oppmerksom på det, så ser jeg også det hjertet. Artig! Men jeg så også et par linselus som jeg må klone bort før det skrives ut. En venninne ringte nemlig nettopp og vil ha det bildet på veggen i huset de flytter inn i om et par uker. Passer fint som en liten innflyttingsgave.

      Jeg har enda tilgode å se noe menneskelaget kunstverk som kan måle seg med den fantastiske kunsten naturen stadig viser oss. 🙂

  8. Nydelig! Og jeg sier alltid til ungene at det er alvene som danser når vi ser frostrøyk. En gang med ekstra mye sa de at «se alvene har diskotek!»

    • Tusen takk skal du ha Gry!
      Alvene hadde nok ikke riktig diskotek denne morgenen, men flott og mystisk var det likevel.

  9. Du har virkelig fått frem en trolsk stemning i bildene!

    • Kjempefin tilbakemelding Anne-Sophie, for det var nettopp det litt mystiske jeg ønsket at bildene skulle formidle. 😀

  10. det ser ut som de danser svevende over vannet J;_)))

    • Det er akkurat hva de gjør, og for en flott oppvisning de hadde. 😉

  11. Heldige meg :-)))))

    • Gleden er på min side Siv!! 😀

  12. Magisk er det rette ordet, ja. Jeg ser for meg de gamle eventyrtegningene fra den gang da når jeg ser disse kunstverkene dine, Inger Johanne. Det er bare å sette seg godt til rette og nyte synet 🙂

    • Det var en helt spesiell stemning ved vannet den morgenen… som i et eventyr. 🙂


Legg igjen en kommentar

