Skip navigation

Hettemåke - f7.1, 1/2000, ISO 200

Tenk alt de kan se der de flyr høyt over oss!

Disse hettemåkene så helt sikkert mye av det samme som meg der de svevde over Østensjøvannet… gresset i skyggen som fikk solstrålenes spotlight rettet mot seg… flua som grådig forsynte seg av blomstens nektar… og speilbildet av vakre fru Stokkand.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Strå - f6.0, 1/1250, ISO 200

 

Flue - f9, 1/320, ISO 200

 

Stokkand hunn - f6.3, 1/2000, ISO 200

16 Comments

  1. Nydelige bilder, som vanlig!🙂 Skal lytte til rådet ditt og øve meg så godt jeg kan:)

    Tusen takk for at du deler bildene dine med oss, får ikke sagt det ofte nok😀

    Klem til deg!

    • Fotograferingen hadde slett ikke vært den samme Nelly, dersom jeg ikke hadde kunnet dele bildene med noen.
      Vi får trene iherdig begge to, hver på vår kant. Det gir mange a-ha-opplevelser og etter hvert også resultater.🙂
      God klem til deg også og kos deg videre i kvelden!!

  2. Nydelige bilder, særlig nr 3.. Innlegget ditt nederfor fikk meg til å grøsse, og jeg våget ikke dvele ved det! Derfor må man skaffe seg et overblikk å nyte naturens praktfulle skapninger! Ha en fin søndag!

    • Så heggspinnmøllen klarte å skremme deg bort!😉

      Disse bildene er i hvert fall helt ufarlige.

      Har vært langt ute i «ødemarken» med kameraet idag. Akkurat kommet hjem og er veldig spent på resultatet. Det var nemlig ikke akkurat pent der vi var, og fra slike steder har jeg vanskeligheter med å få formidlet stemningene som råder. Jeg får bare krysse fingrene og håpe det blir noen bilder igjen etter at jeg har sett dem i stort og slettet unna.😉

      Kos deg videre i kvelden Lavina!

  3. Kjempefine bilder, ja det hadde vært noe å hatt den utsikten de har når de flyr over oss🙂

    • Vi kunne jo begynt med hanggliding Rune. Antagelig vil vi kunne få noe av den samme følelsen og utsikten da.. men det våger i hvert fall ikke jeg!
      Tror nok jeg passer best til å begge bena trygt plantet på landjorda.😉

  4. Flotte bilder alle 4. Komposisjonen og fargene, bærre lækkert!

    • Ofte ender jeg opp med enkeltbilder som liksom ikke passer inn i en serie.. slik som her. Men så ordnet det seg jammen likevel.😉
      Veldig glad du liker dem alle fire, for det gjør i grunnen jeg også.🙂

  5. Åhhhhh🙂
    Det første bildet ! Herlig, nydelig og gjennkjennelig !
    Stakkars måkemor og far på jobben strever veldig i år, det ser ut som de er kommet i kraftig konflikt med kråkene og de prøver seg stadig med nye reirsteder…

    Sender noen gode søndagstanker til deg, her jeg tusler rundt på hytta og går amok min første sommer med «ordentlig» kamera ! (Amok = 70 bilder på et kvarter).

    Forsommerklemmer til deg fra meg🙂

    • Stakkars måkemor og måkefar. Skjønt, kanskje det er dette som skal til for at de etter mange år i livsfare kan finne seg et trygt hekkested. De vil jo slett ikke høre på fornuft fra oss!

      Jeg kjenner meg igjen fra da jeg fikk mitt første skikkelige kamera. Det er jo så mange motiver over alt, og alt må prøves! Bare gå amok du.. det er jo en enkel sak å luke bort igjen senere.
      Dessuten blir dere raskere kjent med hverandre, kameraet og du, når dere tar slike intensivstunder sammen.😉 Lykke til MadJoy.. og nyt dagene på hytta!!

      God klem🙂

  6. Stilige overblikk! Likte alle veldig godt, men dvelte lengst ved fluen…fasinerende!

    • Takk skal du ha Turid!
      Det er noe spesielt med macrobilder. De åpner døren til en verden de fleste av oss ikke kjenner så godt, og i hvert fall for meg er det veldig fascinerende med disse små glimtene inn i det ukjente.

  7. Jeg får mest av alt lyst til bare å sitte og gape når jeg ser på disse bildene dine. Allsidig og naturlig skjønnhet, er det.
    Jeg ble litt ekstra betatt av stråene i solspoten. Måten stråene bøyer seg som i et repeterende mønster. Grønn balsam for sjelen.

    • Igjen og igjen faller jeg for motiver som blir opplyst mens alt annet rundt ligger i dyp skygge. Det er liksom solen vil vise meg disse tingene.. og for meg oser det bildet av saktmodighet og ro.
      Ellers er det også noe med stemningen i bildet av hettemåkene som tiltaler meg veldig. Tror det må være de diffuse skyene som gir meg en følelse av dette noe som ikke kan beskrives med ord.

  8. Nydelig! Ja, de ser sikkert veldig godt :)Lurer på hvordan det føles å fly slik? Veldig spesielt bildet av de grønne bladene! Og hjertevarmende å se anden kose seg i vannet, men – det ser jo ut som du har stått halvveis under vann?! For meg ser det ut som jeg ser både over og under vann på bildet, – vakkert og spesielt!🙂

    • Det hadde sikkert føltes deilig å kunne flyte på vinden, men jeg tror jeg foretrekker å være trygt nede på landjorda likevel. Fallet ned kan jo eventuelt bli både hardt og vondt. *ler*

      Jeg kan forsikre deg at jeg ikke sto i vannet da jeg tok bildet av andemor. Derimot har jeg snudd speilingen på hodet. Da blir kanskje synsinntrykket litt forvirrende.😉


Legg igjen en kommentar

