Skip navigation

Regnvåt nyperose - f14, 1/160, ISO 320

I løpet av den siste uken har jeg vært så heldig å få to «awards». Den første fikk jeg fra eiegode Ståle som jeg også tidligere har fått slike oppmerksomheter av, og like etter fikk jeg en veldig overraskende og gledelig award fra Lappedamen.  Slikt varmer virkelig, og det inspirerer! Tusen takk til dere begge to!

For oss med ME kan ting som MÅ gjøres av og til være litt vanskelig å få gjort. Dette kan til og med inkludere noe så enkelt som å glede andre ved å videresende awards. Denne gangen klarer jeg det heldigvis!

 

Award - You Don't Say?  Denne fikk jeg fra Ståle, og i «statuttene» står det å lese:

«We give and get awards for having a great blog and being a good friend. What I want to award is those people whose comments have meant THE WORLD to me. It takes time to visit a blog and leave a comment … I wanted to recognize some special bloggers whose comments have made such an impact on me. The “You Don’t Say?” Award is awarded to these special bloggers in hopes that they will pass the award along to 5-10 of their best commenters!

Selv har jeg ikke bestandig særlig overskudd til å gå på bloggbesøk, men jeg gjør så godt jeg kan. Jeg setter derfor veldig stor pris på at dere likevel stadig kommer innom og legger igjen hyggelige ord her inne hos meg.

Ståle er en selvsagt kandidat og får den med stor glede tilbake fra meg.

Like selvsagte er både Rune og Ivar. Både bloggene deres og kommentarene inne hos meg gir meg stor glede. Jeg vil også gi denne oppmerksomheten videre til Anne-Sophie og Ithil for all inspirasjonen de gir meg.  Videre er det to bloggere som har gitt meg mye hjelp og lært meg veldig mye både på denne bloggen og på bloggen som ligger i bero på VGB. Disse to fortjener egentlig mange awards for både dette og hint, og jeg anbefaler dere alle å besøke dem. Jeg snakker om gledessprederne og de nærmest allvitende Nunzio og Phalloides.

 

Award - Friendly  Dette er rosen jeg fikk av Lappedamen. Bortsett fra at den skal gis videre til åtte, finner jeg ingen spesielle kriterier. Derfor velger jeg å sende den med en varm og god sommerhilsen til noen av de andre bloggvennene mine som ikke er nevnt over. Det er så mange av dere som fortjener en vennskapsrose for gleden dere sprer, men jeg må altså begrense meg:

  • Ilmy – en sann bloggvenn som jeg etter hvert også har lært å kjenne privat
  • Lavina – som deler min fotoglede, som er en god bekjent fra VGB og som nettopp har etablert seg på Blogspot
  • Morten – for alle bildene hans som oser av fotoglede
  • Naturglede – som virkelig viser en oppriktig naturglede og som videreformidler den på en herlig måte både i ord og bilder.
  • MadJoy – som jeg deler fugleinteressen med og som er så utrolig livsbejaende
  • Gärdsmygen – som klarte å inspirere meg til det nesten umulige.. å være ute med kameraet før klokken seks en morgenstund
  • Daxeé  – han er kanskje liten, men du verden for en nydelig gledesspreder
  • John – som gleder med alle sine utrolig flotte bilder.

 

Jeg sender også en hilsen til alle dere andre og ønsker hver især en fortsatt finfin sommer. Nyt den slik jeg kommer til å gjøre!

22 Comments

  1. Først vil jeg gratulere deg med flotte awards!
    Du og din blogg fortjener sannelig disse flotte premieringene.

    Vil berømme din måte å blogge på. Du har maktet å skape en atmosfære inne på bloggene dine man blir glad i, -og man føler seg vel inne i «stua» di. Bildene dine slår pusten fra en betrakter uttate, men du har også selve ordet i din hule hånd.

    I tillegg har undertegnede vært så heldig å personlig hilst på bloggeieren, og fant raskt ut du var like hyggelig og omgjengelig «live», som på nett.

    Du nevner du er en «gladamatør». Med slik en kreativ ydmykhet har du lært deg utrolig mye, og kommet enormt langt. En slik innstilling, har gjort at du er blitt ufattelig dyktig i det du driver med, og stadig lamslår du oss med dine «kunstverk».

    Du har vært med på å «trigge» meg til å begynne med macro selv, -så du har vært til stor inspirasjon, og ikke minst skapt en stor interesse for fotoet som «kunst»
    Inntil for halvannet år siden var fotografering for meg noe ubetydelig.., -men så fikk jeg mitt første kamera med macro, og da var det gjort, hehe… Nå blir det like mye av det, som tegning.

    Må takke for de flotte tilbakemeldingene du gir på min blogg, og du skal vite at undertegnede lærer like mye av deg vettu.;)

    En go gratulasjonsklem, med skjeggstubb fra Nunzio.

    Ha en nydelig dag! 🙂

    • Vet du, jeg ble så satt ut, overveldet og glad av denne flotte tilbakemeldingen da jeg så den i går kveld at jeg måtte la den «synke» over natten før jeg kunne svare. Vet ikke riktig om jeg fortjener alt dette, men takker og takker og takker igjen Nunzio.. av hele mitt hjerte!!
      Og den skjebbstubbklemmet var god å sovne med. 😀

  2. Gratulerer med awardsene! Med dine vakre og inspirerende bilder og informative og beskrivende tekster fortjener du de virkelig!
    Det må gi deg mye inspirasjon tilbake å få slike tilbakemeldinger, uansett om det gjelder awards eller kommentarer 🙂
    Gleder meg til fortsettelsen, jeg er innom daglig som vanlig 🙂

    • Kommentarene jeg får av dere gir meg tonnevis med inspirasjon Kjersti, og det å få en award er ekstra hyggelig!
      De siste dagene har jeg vært opptatt med litt av hvert, så det har ikke blitt så veldig mye tid til bloggingen. Antagelig går også dagen idag med til andre ting. Blant annet må jeg søke hjelp for å få bort støv fra kamerabrikken. Våger nemlig ikke å gjøre det selv! Men kanskje blir det noe nytt til kvelden.

      Tusen takk Kjersti, og du hadde virkelig fortjent en award du også.. sammen med mange andre. Det er faktisk vanskelig å trekke fram enkelte av en stor gruppe som fortjener oppmerksomheten like mye!

      • Skjønner godt at du ikke tukler med kameraet selv, det tør ikke jeg heller!

        Og takk for koselige ord, de varmer godt på en ellers varm dag 🙂

        • Uff, jeg fikk ikke renset kameraet i dag. Får nok prøve selv likevel.. med en slik blåser du vet.
          Jeg fikk imidlertid ordnet med optikken jeg skulle bytte. Testet nemlig ut en 10-24mm vidvinkel, men den var ingen ting for meg. Valgte i stedet en 24-120mm fullformat.

          Så nå må jeg i gang med å selge 18-200DX-optikken min. Den er helt ok, men siden den ikke er fullformat passer den ikke særlig godt til min D3. Tror jeg blir myyye mer fornøyd nå. 🙂

          • Vet hva du mener, men jeg vet at jeg ikke hadde forsøkt meg på det selv. Jeg har en tendens til å kløne til sånne ting, og da blir det mye dyrere for meg enn om jeg hadde satt det bort til å begynne med 😉

            Gratulerer! Skal bli spennende å se resultatene! Min neste investering blir et makroobjektiv, men som vanlig er utgifter til hobbyting nedprioritert, har et hus og et bryllup som har førsteprioritet 🙂

              • fotoboksen
              • Posted 27 juni 2009 at 1:04 pm
              • Permalink

              Noen av resultatene fra den nye 24-120 ser du i neste innlegg. Trives (som jeg antok) mye bedre med denne optikken enn den som ikke er i fullformat!

              Det er alltid så mange hull og putte pengene i.. og nå har du jo riktig trivelige ting å investere i!! 😀

  3. Stort Grattis! Du har verkligen gjort dej förtjänt av en award. Fantastiska njutbara bilder som kräver både skicklighet och tålamod (tänker på alla dina fågelbilder) för att få fram. Ändå håller du en låg profil.

    Det är alltid lika spännande att gå in på din blogg för jag vet att jag aldrig blir besviken.

    Tack! för rosen jag fick. Jag skrattade gott när jag läste raderna. «Det omöjliga». Visst är det kul att vi kan inspirera varandra. Men vet du…jag viskar….jag har haft sovmorgnar i en hel vecka…har semester och har inte gått upp förrän efter kl.10….hi,hi,…inte likt mej.
    Ha det riktigt skönt! Firas det St Hans idag?
    Kram!

    • *Smiler til deg*
      Godt å høre at du ikke er oppe like tidlig hver eneste morgen Gärdsmygen, og du fortjener virkelig en avslappende ferie med anledning til å kose deg under dyna så leeenge du vil! I så måte er vel jeg for et luksusdyr å regne.

      Etter mange år med en ansvarsfull og krevende jobb, trives jeg best med å holde en lav profil nå. Men føler jeg at det kreves av meg så kan jeg absolutt kjempe på barrikadene jeg også… tro det eller ei. *ler*

  4. Gratulerer med prisene!
    Og kjempehyggelig at du synes jeg er en så stor inspirasjon at du nevner meg! Takk skal du ha 🙂

    • Jeg er så imponert over alt du får til Ithil. Om jeg bare hadde klart en fjerdedel hadde jeg vært overlykkelig!! Du setter mål jeg kan strekke meg mot, og det er utrolig inspirerende. 🙂

  5. Gratulerer, selv om jeg synes det florerer av disse prisene. Synes nok du er en av de få som fortjener det alikevel. 🙂

    • Det spiller ingen rolle om det er mange awards ute og går. Jeg synes uansett at det både er hyggelig og inspirerende å bli tilgodesett med en slik oppmuntring.

      Og uansett ditt syn på prisene, så er du i mine øyne en selvskreven mottager! Det er ikke mange jeg har besøkt som evner å vise så mye fotoglede i bildene sine som det du får fram. 🙂

  6. Gratulerer, Inger Johanne! Og tusen, tusen takk for dine gode ord!

    • Tusen takk, og bare hyggelig Anne-Sophie!
      Jeg er virkelig imponert over alt du viser oss i bloggene dine. Det er ikke mange som klarer å inspirere meg til å ta byturer, så sliten som jeg blir etter dem, men det klarer altså du med alt det flotte du viser oss fra hovedstaden!

  7. Gratulerer kjære Inger Johanne, du fortjener adwards og er det noen som inspirerer er det deg! Nå har jeg fulgt deg i noen år, og sett det meste du har lagt ut av bilder, og sett en fantastisk fotoglede og stor fortellerkunst i ord. Men du har en så stor medmenneskelighet og empati både med mennesker og dyr som bare er helt unik. Jeg har en fotodrøm, og det er å gå tur sammen med deg å fotografere ved Østensjøvannet! Takk for at du har nevnt meg og min nye blogg. Må sette meg i sving i morgen, noen ganger har dagen for få timer. En varm god klem til deg!

    • Tror vi to er ganske like jeg Lavina, både når det kommer til å formidle videre det vi ser og opplever og når det gjelder omtanke for de vi møter.. enten de er to- eller firbente.

      Det hadde vært helt utrolig morsomt om vi kunne fotografere sammen ved Østensjøvannet. Mest spennende er det fra slutten av mars og utover i april, men hele året er det jo fugler der og jeg stiller opp uansett!! Hvor artig hadde det ikke vært om vi kunne samles en hel gjeng.. Ilmy, MadJoy, Katten, Carpe, Ragdollen, Argus osv, osv.

      Hvis du kommer til Oslo, og eventuelt bare har et par timer til rådighet, så ordner det seg også. Jeg kan hente og bringe vet du.

      Har for resten en litt feil ordstilling når jeg nevner deg og bloggen. Den skal bli rettet opp umiddelbart!

      En sommervarm klem er på vei nordover til deg 🙂

  8. Gratulerer så mye med dine Awards Inger Johanne, du av alle fortjener virkelig oppmerksomhetene for alt du deler med oss, både av bilder og lærerike tekster. Og ikke minst for den du er, alltid blid,hyggelige kommentarer og har så hyggelig tone både her på bloggen og ellers hvor vi treffes i bloggeverden. Og at jeg får være blant de heldige som får denne av deg, setter jeg veldig stor pris på. Tusen takk! 🙂

    • Dette er veldig varmende ord Rune, tusen takk!!
      Du skal vite at jeg setter stor pris på deg, de flotte bildene dine og ikke minst den herlige humoren du stadig gleder oss med! 🙂

  9. Du fortjener virkelig disse utmerkelsene for bloggingen din, gratulerer masse 🙂
    Støtter Nunzens vakre kommentar over her, og kan ikke finne ord som er bedre selv..
    Tusen,tusen takk for nydelig omtale, *rødmer*, og er litt stolt over at jeg fikk komme på den lista 🙂
    Også er det litt forunderlig og koselig å tenke på at jeg har «kjent» deg siden «Kattebloggens» spede begynnelse i hine hårde dager på vgb. Det er helt utrolig hva blogging kan føre til egentlig, heheheheh…
    Sender veldig gode sommerklemmer herfra og håper formen tillater at nyter sommeren i fulle drag !

    (PS. Måkemor – og far fant et litt sikrere sted, men det nyttet ikke det heller…. nå ligger de sammen på lyktestolpen og legger nye planer ser det ut som… )

    • Jeg ble helt satt ut av Nunzios ord jeg, og er veldig, veldig stolt over at du stiller deg bak dem. Kjempetakkskalduhaklem kommer susende!! 🙂

      Ja, husker du hvor mye «nedsettende» omtale den Kattebloggen fikk i begynnelsen! Men det tok jammen ikke lange stunden før andre «nedverdiget» seg til å blogge om de firbente vennene sine.. og dermed ble det plutselig helt et verdig tema likevel gitt. 😉

      Får håpe måkemor og måkefar finner på noe riktig lurt før det blir alt for sent for familieforøkelse i sommer! Ved senteret vårt spankulerer det en halvstor unge rundt.. i år som ifjor, og foreldrene skriker og kommer som stupbombere mot intetanende sjeler som kommer for nær ungen. Flere av de episodene burde vært filmet *ler*.


2 Trackbacks/Pingbacks

  1. By Daxiania » Vennskapets rose on 29 Jun 2009 at 10:45 pm

    […] Inger Johanne har gitt meg min første pris. Og for en pris! På utenlandsk står det “With friendship this […]

  2. By Cat-a-strophes on 03 Jul 2009 at 12:09 pm

    Awarder…

    Jeg har vært så heldig å få flere awarder og jeg har samlet dem her. Opprinnelig laget jeg det som en side og ikke en bloggpost, men da fungerer ikke pingbacks. Og det vil jeg jo gjerne at det skal.
    Denne har jeg fått av av Mytteristen for bloggen Mag…

Legg igjen en kommentar

