Skip navigation

Prestekrage - f9, 1/800, ISO 200

De står faktisk buret inne disse prestekragene, og de er til og med sikret med en stor hengelås. I borettslaget vårt har vi noen inngjerdede «båser» hvor man kan banke tepper. Der inne vokser disse blomstene. Men ikke spør meg hvorfor det skal være nødvendig med hengelås på porten. Kanskje er det bare noen utvalgte som skal få bruke denne plassen. Jeg er nemlig ikke blant de heldige som har fått utlevert nøkkel!😉

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Prestekrage - f9, 1/800, ISO 200

 

Prestekrage - f9, 1/800, ISO 200

10 Comments

  1. Nydelig blomst, men synd at den er buret inne! Flotte bilder!

    • De har i hvert fall selskap med hverandre, Lavina.. og de små røde insektene.😉

  2. Pene utsnitt og lys på dem! Godt det er store masker i nettingen så de kommer seg ut i friheten🙂

    • De kan i hvert fall strekke hodene sine ut gjennom nettingen og følge med på hva som foregår utenfor. Buret inne eller ikke.. de må ha gode vokseforhold der inne, for de er virkelig store og flotte disse prestekragene.🙂
      Litt irriterende med den hengelåsen, for jeg skulle så gjerne ha fotografert dem fra den andre siden av gjerdet!

  3. Hallooo.

    Som alltid flotte bilder!

    Ser at du har fått med noen «jentelus».. Da vi var små, påsto bestekompisen at det bare var jenter som hadde jentelus. Han hadde nemlig aldri sett noen blå..!

    Ville bare innom for å fortelle at det planlegges et bloggtreff for VGB-bloggerne(og helt sikkert andre også om de har lyst), lørdag 18. juli.

    Link: http://isdronningen.vgb.no/2009/06/28/blir-du-med-pa-bloggtreff-i-oslo-18-juli/

    Håper du har mulighet til å komme.

    Klem

    • Hei på deg Monstermor!!

      Tusen takk for at du gir meg beskjed. Jeg har selvsagt meldt meg på, og gleder meg. Det er alltid hyggelig på slike treff!!😀

      Jentelus er flotte lus *ler*

      God klem til dere alle sammen!

  4. Nydelige bilder og jeg liker spesielt det siste hvor man ser den lille røde lusa (?).

    • Jeg aner ikke hva slags insekter det er som krabber rundt på prestekragene, men siden de var der måtte jeg jo fotografere dem også.
      Overfor Monstermor ble det i sin tid hevdet at disse røde krypene er «jentelus».😉

  5. Vakkert! Ser til og med små røde insekter på den!🙂 Luftegård/tepperisting burde da vært for samtlige?!🙂

    • Ifølge Monstermor er disse små røde insektene «jentelus». *ler*
      Visst skal disse avlukkene være for alle. Jeg fikk imidlertid ikke utlevert noen nøkkel da jeg flyttet inn her, og har i grunnen ikke hatt det helt store behovet for den heller. Men jeg skal faktisk be om den nøkkelen en av dagene.🙂


Legg igjen en kommentar

