Skip navigation

Hester - f18, 1/200, ISO Lo1 (-2.0)

Mens heten ennå herjet som værst var det nok deilig for disse hestene å kunne nyte en sval kveldsstund i skyggen av trærne nede ved den lille og idylliske Sagdammen på Skullerud.

Det er ved Sagdammen jeg pleier å fotografere øyenstikkere og det var dem jeg egentlig jaktet på. Denne kvelden glimret de imidlertid med sitt fravær. Derfor satt jeg meg like godt ned og nøt synet av hestene i stedet.. og koste meg i den svale kveldsbrisen sammen med dem.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Hester - f18, 1/200, ISO Lo1 (-2.0)

 

Hester - f14, 1/200, ISO Lo1 (-2.0)

20 Comments

  1. Fy søren for noen blinkskudd. Dette var utrolig vakre bilder. Spesielt det nederste der man ser så mye speilbilde. Du er så utrolig flink!!!

    • Det var så stille og fredelig der nede ved dammen, og den gode stemningen var til å ta og føle. Synes hestene ble så fint opplyst av den lave kveldssolen.

      Takker for tilliten, men så flink føler jeg meg ikke. Stiller inn så godt jeg kan, knipser ivei og koser meg jeg.🙂

  2. Fikk litt eventyrfølelse når jeg så disse bildene – samtidig som bilder fra Ronja Røverdatter-filmer plopper opp i huet mitt. Flotte stemningsbilder som uttrykker stor ro.

    • Du uttykker med ord akkurat den stemningen jeg følte var tilstede den kvelden. Da har jeg jammen lykkes med å videreformidle den også.🙂

      Ble så betatt av bildene dine at jeg måtte legge deg til i favorittlisten min. Vi har visst en svakhet for fugler begge to.😉

  3. Hester er praktfulle dyr, og det beiter et par stykker ovenfor huset her. Naboen som har noen hester på beite.. Men kjæresten til sønnen min er hestgal og passer disse hestene i sommer. Jeg har hesteskrekk fullstendig, men fikk et bilde av hestene. Det ligger fortsatt på minnebrikken…

    Vet det er en innstilling på kamera hvor man kan justere selv.. Men jeg glemmer det rett som det er og skylder på synet. he,he..

    • Hester er dyr jeg heldigvis absolutt ikke er redd, og i mine unge dager red jeg ofte ut på Øvrevoll. Særlig flink til å ri var jeg aldri, men trivdes med det likevel. Siden jeg var av den uredde typen ble jeg gjerne satt opp på hester av det «heite» slaget. Det endte gjerne med knall og fall. Ble slett ikke redd da heller. Det var bare å sette seg opp igjen og håpe på det beste. *ler*

      Du får være like modig som det jeg var da og våge deg på det hestebildet.😉

      Så får vi begge skru på kameraet og se om vi får korrigert for synet. Rimeligere det enn stadig å måtte kjøpe nye briller!

  4. Veldig flotte bilder, vil tro du koste deg der du satt og beskuet dem, det er veldig flotte dyr.🙂

    • Det var slik en deilig kveld Rune, og så stille og fredelig med bare oss der… foruten myggen da.😉

  5. det siste der var utrolig stemningsfullt! Kjempebilde!🙂

    • Akkurat så stemningsfullt og fint var det ved Sagdammen den kvelden.🙂

  6. Absolutt noe av det mest stemingsulte jeg noen gang har sett.
    Fabelaktige bilder.
    Rene kunstverk, spør du meg.

    Jeg har bare noen katter lagt ut tirsdag…

    Men kommer kanskje sterkere tilbake til ABC – S ;-))

    • Jeg håper hestene koste seg akkurat like mye som meg denne kvelden. Det var virkelig en stemningsfull stund vi hadde.
      Tusen takk!
      Jeg har noen planer for ABC-S som jeg håper å få realisert i dag. Krysser fingrene for noen solgløtt midt på dagen!

  7. Hvilke nyyyydelige bilder av hestene! Det vakre gjenskinnet i vannet!🙂 Det må ha vært som plommen i egget, der du satt med dem.. Og en god erstatning på øyestikkere.😀

    • Det er et pes å fotografere øyenstikkerne i luften slik planen var denne kvelden. Derfor tenkte jeg omtrent de samme som du sier her.. det var like greit bare å sitte der på steinen å nyte det hele.🙂

  8. Kjempefine bilder!

    • Tusen takk skal du ha Linn.🙂

  9. Det nederste bildet var bare kjempefint! Liker hvordan du tar med hele speilingen i utsnittet ditt.

    • Jeg sliter som oftest litt med å velge «riktig» utsnitt i henhold til reglene. På det nederste blåste jeg i reglene og midtstilte alt. Av og til lønner det seg å følge hjertet i stedet.😉

  10. Jeg sitter og ser og ser – på det nederste bildet. Det bildet hvor du fulgte hjertet, og midtstilte alt🙂 det er virkelig et bilde man kan ha på veggen, på en veldig fin plass, og aldri se seg ferdig på, og man får en god stemning i hjertet hver gang man legger øynene på det. Flink er du. Dette er god kunst, som virkelig gir noe.

    • Dette er veldig, veldig hyggelig sagt av deg Levendel!
      Også i mine øyne har det nederste bildet noe helt spesielt over seg, og det er godt å hvile øynene på.🙂


Legg igjen en kommentar

