Skip navigation

Prestekrage - f16, 1/60, ISO 320

Naturen har unektelig hatt godt av alle regnbygene som har pøst ned over oss i den seneste tiden, og er preget av alt vannet. Nå tror jeg imidlertid den har fått nok, og jeg antar den.. som meg.. håper vi snart vil bli velsignet med mange, lange, deilige, solvarme dager igjen!

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Prestekrage - f14, 1/100, ISO 200

 

Løvetann - f9, 1/160, ISO 640

 

Løvetann - f7.1, 1/160, ISO 640

18 Comments

  1. Det gjør jeg også i mellom tiden kan vi kose oss med dine bilder av vakre blomster og litt løvetann.

    • Jeg antok at det ville være flere enn meg som håper på stabilt og godt vær igjen. Synes vi fortjener det nå!
      Fint du kan kose deg med bildene mine Morten! 🙂
      Enn så lenge får vi gjøre det meste ut av de små solstundene vi får.

  2. Helt enig med deg at både vi og naturen trenger litt sol og varme for å reise oss litt igjen, lenge siden det har vært dager med sol og varme. Vi får krysse fingrene for at det snart dukker opp 🙂 Ha en fin søndag.

    • Sola titter i hvert fall fram litt nå, så jeg får vel sette macroen på kameraet og gjøre det meste ut av stunden.
      Kos deg videre i søndagen du også Rune 🙂

  3. Heia

    Nydelige bilder, i fra din kant. Synd at dere henger med hodet p.g.a regn og ustabilt vær, jeg har visst knabba sola og varmen.. Er inne litt å kjøle meg ned..
    Var uten nett i ei uke, og fikk det nye modemet i går så jeg har ikke fått besøkt deg hver dag I.J. men jeg har sett på alle dine vakre bilder.. Ha en flott søndag..
    Lavinaklem..

    • Dere fortjener virkelig sol og varme på din kant også. At vi deler på finværet er ikke mer enn rett og rimelig.
      Man får nesten abstinens hvis man ikke kommer på nettet, så det var jammen godt du ikke måtte vente lenger på modemet.
      Stikker innom deg senere i dag. Nå må jeg se å komme meg ut til den lille solen som er. Hadde noen huslige plikter som måtte ordnes nå tidlig på dagen. Endelig ferdig med det, så nå stikker jeg ut med macroen. 🙂
      Kjøl deg ned litt du.. og nyt finværet i fulle drag mens det er der!!

      God klem til dere i nord!

  4. Hadde håp om litt sol idag, men nå regner det søren meg igjen…. Flotte bilder du hadde her

    • Her fikk vi heldigvis en del sol, så jeg føk ut så fort jeg kunne og fikk tatt en del sommerfuglbilder. Spesielt var det en virkelig stor tistelsommerfugl som var veldig samarbeidsvillig. 🙂

  5. De to øverste var definitivt mine favoritter. Vakkert! 😀 Den øverste blomsten virker liksom litt sånn «I surrender»-aktig. (riktig skrevet?)

    Og så lurer jeg på en ting angående å vise frem bilder på bloggen sin; – Er det bedre å ha en svart bakgrunn fremfor en lys en? Eller er det rett og slett smak og behag? Regner med det siste;) Men jeg ser jo at bildene noenganger kommer bedre frem når jeg ser på bloggen din, eller andres blogger med mørk bakgrunn.

    Og så må jeg bare få lov til å si enda en gang at jeg digger overskriftene dine! Herlige! 😀 Gleder meg til mer! Du må ALDRI, ALDRI slutte å fotografere eller å blogge bildene dine her.

    For da blir jeg trist, og det vil du vel ikke at jeg skal bli? 😉 hihi

    Masse koselige klemmer til deg!:D

    • Visst er det riktig skrevet Lavynnia. Den øverste har nok resignert ja. 😉
      Mitt favorittbilde her er faktisk det første av løvetannen. Liker så godt den diffuse stemningen det har med bare litt i fokus.
      Det er nok bare smak og behag hvilken bakgrunnsfarge man foretrekker å vise bildene på. Jeg synes som oftest at de kommer best til sin rett på en mørk og ellers rolig bakgrunn. Derfor valgte jeg akkurat dette temaet.
      Så kan du ta det helt med ro Lavynnia. Jeg kommer garantert ikke til å gi meg med bloggingen med det første. Men en eller annen gang i framtiden må det nødvendigvis ta slutt. Lever ikke evig vet du. *ler*
      Tusen takk for de gode klemmene, og her kommer det noen susende til deg fra meg også. 🙂

  6. Vidunderlige bilder Inger Johanne. Veldig stilrene. Den pjuskete skjøønheten nederst er min favoritt, men de andre var også veldig bra.

    Når jeg ser bildene du tar, så skjønner jeg at du har en fantastisk fotoglede. Tror du må kose deg noe helt intenst når du er ute og rusler med kameraet og så har du et øye for detaljer og fine komposisjoner.

    Two thumbs up 🙂

    • Vet du, jeg er så glad du ser fotogleden i bildene. Den er nemlig aller viktigst for meg. Og ja.. jeg storkoser meg absolutt når jeg er ute med kameraet. Som oftest glemmer jeg både tid og sted mens jeg holder på.
      Tusen, tusen takk for denne flotte tilbakemeldingen Bjørn-Erik!! 🙂

  7. Der har du fått inn regnet og hva det gjør! Supert fanga!

    • Alt vær byr på sine helt spesielle motiver, og noen «våte» bilder må man jo også ha i samlingen. Glad du liker bildene Hans! 🙂

  8. Innom igjen.. Har lagt inn noen bilder hos meg blant annet en bille jeg er litt usikker på. Kan du se på den?

    Det kommer inn flere bilder på min blogg, men nå er det hett.. Jeg må ta sånt når det blir noe svalt..

    Regner med at du er ute å knipser igjen!!

    • Men Lavina da.. du vet jo hvor lite jeg kan om disse insektene. Jeg er sikker på at Phalloides kan hjelpe deg mye bedre enn meg. Hadde selv hatt behov for hans hjelp mht mange av insekten jeg har lagt ut i det siste.
      Stikker selvsagt inn til deg om litt. Mot formodning kan det jo hende at jeg finner ut av hva du har fotografert.
      Visst har jeg vært ute og knipset. Måtte jo benytte solen mens den var her. Det ble sommerfugler i dag. 🙂

  9. Nu borde solen komma igen till glädje både för människor och djur. Idag har jag fotat insekter:)

    • Ikke sant Gärdsmygen. Nå vil vi har sol og vindstille slik at vi får tatt mange fine macrobilder!!
      Jeg benyttet dagens solgløtt godt, og fikk tatt en god del sommerfuglbilder. Gleder meg til å laste dem opp og se resultatet av dagens fangst. 🙂


Legg igjen en kommentar

