Skip navigation

Tigeren i Oslo - f10, 1/1250, ISO 320

Nesten hver gang jeg er nede i byen må jeg hilse på denne flotte tigeren som etter hvert har blitt selve symbolet på Tigerstaden Oslo. For dere som ikke vet det, bør jeg vel fortelle at den er laget av kunstnerinnen Elena Engelsen. Flere av hennes arbeider kan dere se her.

Jeg savnet faktisk tigeren i perioden den var «ville veier»… akkurat som jeg fremdeles savner å se Holmenkollbakken der borte i åsen.

(Før markøren over bildene for EXIF-info.)

Tigeren i Oslo - f10, 1/1250, ISO 320

10 Comments

  1. Flott bilde. Ja tigerstaden må jo ha sin tiger!

    • Denne tigeren som Elena Engelsen har laget synes jeg er veldig, veldig flott.. nesten naturtro!
      Et alle tiders symbol for byen.🙂

  2. De ble veldig dominerende når du tok bildet så nært og det er det som gjør at disse bildene er så fine. Tigrene blir nesten litt levende her.

    • Jeg synes motivene ofte vinner på å bli fotografert fra så lavt nivå som mulig. Skulle gjerne lagt meg helt ned på hellene, men på grunn av det lyse antrekket valgte jeg bare å huke meg ned så godt jeg kunne.
      Ønsket at tigeren skulle se akkurat så mektig ut som den er i virkeligheten.

  3. Tigern er stilig den. Flotte vinkler du har valgt🙂

    • En så flott skulptur fortjener å se stor og mektig på bildene.🙂

  4. Det var et flott Tiger🙂 Likte vinklene du valgte her jeg også, det fikk Tigeren skikkelig godt fram.

    • Neste gang jeg fotograferer tigeren skal jeg sørge for at lyset kommer inn fra en bedre vinkel.. og da skal jeg legge meg helt ned for virkelig å få den til å se mektig og majestetisk ut!
      Kanskje klarer jeg da å unngå husene i bakgrunnen også.

  5. Flotte bilder du har tatt av den!
    For flere år siden var det jo mange tigre og de sto på plassen bak Rådhuset.
    Èn av dem står i et vindu hos et firma i Middelthuns gate. To andre er oppstilt i kafeen på Bymuseet.

    • Jeg husker at det i sin tid var flere av disse tigrene, men ante ikke hvor resten hadde tatt veien. Nå vet jeg i hvert fall hvor jeg kan finne noen av dem. Tusen takk skal du ha Anne-Sophie!!

      Tror snart du bør utgi en bok om alt det artige du etter hvert har kommet over i denne fine byen vår!


Legg igjen en kommentar

