Skip navigation

Knust vindu - f13, 1/200, ISO 320

Et knust VINDU på en rivningstomt. Mange ville kanskje bare ha gått forbi det, men i mine øyne var det veldig spennende. Jeg ser nemlig utallige motiver i slike ting, og her får dere et utvalg bilder jeg tok av nettopp dette vinduet.

Så er det vel ikke rart at mappene mine snart flyter over av alt mulig rart.😉

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Knust vindu - f10, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f14, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f10, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f14, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f16, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f13, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f16, 1/200, ISO 320

 

 

Knust vindu - f18, 1/200, ISO 320

Jeg anbefaler at dere besøker Petunias temablogg for å se flere innlegg i denne serien.

abc-i-ord-og-bilder

63 Comments

  1. Rett og slett kunst dette. Flotte bilder!!!

    • Så hyggelig!!🙂
      Jeg var en smule i tvil om knuste vindusruter egnet seg til å bli vist fram her. Var redd dere kanskje bare ville oppfatte det som søppel. Derfor er jeg veldig glad for denne flotte tilbakemeldingen akkurat nå!! Tusen takk skal du ha!

  2. Var noen av de rutene knust da du kom😉

  3. ÅÅÅ så vakkert…jeg ville uten tvil prøvd å få med meg disse flotte vinduene jeg…

    • Skulle gjerne hatt dette vinduet med nye fine glass i, men det hadde nok blitt et litt for stort prosjekt å løsne det der og da.
      Det var for resten to av disse vinduene som fremdeles sto der. Gjett om de kunne blitt noen flotte doble dører!! Kanskje ikke dumt å ta kontakt med rivningsfirmaet.😉

  4. Tenk så vakkert ødelagte ting kan være bare man titter etter : )

    • Dette vinduet sto i et gammelt industribygg. Det får meg til å fabulere over alt som har foregått bak disse rutene.. om menneskene som har arbeidet der.. alt slitet.. hvordan de kanskje har sett lengtende på naturen der ute.. hørt bruset fra Akerselva like nedenfor.. osv.
      Da blir dette gamle vinduet liksom noe mer.

  5. Det er meget smukke billeder, du har taget! Forfaldets skønhed er jo pitoresk😉

    • Av og til kan faktisk forfallet være ganske vakkert.. i hvert fall når man ser på de enkelte delene. Helheten er ikke bestandig like vakker.😉

  6. Skikkelig stilige bilder – utsnittene dine er jo perfekt og fasinerende🙂
    Ja, det er ikke bare det som synes fint for øyet som er vakre fotografier :))

    • Av en eller annen grunn er jeg litt svak for knuste ruter som motiv. Tror det må være noe med stemningen de skaper. Jeg vet for resten om et annet og flott vindu. En fin solskinnsdag bør jeg ta bilder av det også.. før huset blir revet!

  7. Likte spesielt godt det nederste🙂

    • Det har en egen stemning det bildet. De regnfulle skyene som er i anmarsj passer på en måte sammen med de knuste glassene.

  8. Så vakkert kan altså knuste vinduer bli og så enkelt kan man altså gjøre kunst:) Du har også noen flotte utsnitt her!

    God helg til deg Fotoboksen🙂

    • Men så er det et vakkert vindu i seg selv også da.😉 Tusen takk for denne flotte tilbakemeldingen, og kos deg i helgen du også.
      I morgen skal jeg bli med på en liten fotoutflukt og det er alltid spennende!🙂

  9. Så fine bilder! Godt sett av deg å knipse dette.. Er kanskje slike vinduer en skulle hatt de varmeste sommerdagene? God lufting🙂 God helg!

    • Ja, her kan det i hvert fall ikke klages på utluftingen!!
      Tusen takk, og ha en fortreffelig helg du også.. kanskje til og med i solskinn!🙂

  10. Så vackert du har gjort detta sönderslagna fönster. Det får ju upprättelse nu🙂

    • Det har i hvert fall fått evig liv her inne, og jeg er veldig glad du liker bildene! Tusen takk🙂

  11. Forfald kan være smukt…

    • Det kan det Rimkoger, men helst bare i små porsjoner.😉

  12. Du er fantastisk flink, ikkje berre til å ta bilder – men til å finne motiva🙂
    Rett og slett fantastisk flott kunst dette her🙂

    • Du verden for en tilbakemelding! Tusen takk!!🙂
      Jeg ser fine motiver nesten over alt Mariann. Derfor er jeg nok av og til en pest og en plage å være sammen med når jeg har kameraet i hånden.😉

  13. Knuste ruter kan faktisk være vakkert. det har du vist oss med disse bildene:)
    Vinduer var flott valg på V:)

    • Jeg synes knuste ruter er fascinerende motiver, og det ble litt spesielt i og med at jeg denne gangen kunne ta bildene «innenfra» og ut. Ikke så ofte jeg har hatt den muligheten. Liker å se naturen der ute, og stemningen det skaper.🙂

  14. Flott kunst i knust glass. Sjarmerende gammelt vindu, gjorde seg veldig godt i dine bilder. Flott løsning på V.

    • Et flott, gammelt vindu dette her.. og sammen med det tilsvarende vinduet på motsatt vegg ville det kunne resultatet bli noen lekre doble glassdører.😉

  15. Du er ikke alene om å se mye rart i slike ting, det kan studeres i evigheter, og til mer man ser på det til mer dukker det opp. Stilige bilder.

    God helg Inger Johanne!

    • Jeg har for lengst lagt merke til at du også ser fine motiver i det meste. Så får vi heller begge slite med «overfylte mapper» og stadig flere eksterne harddisker.😉

      Gleder meg til i morgen. Skal bli med på en foto-dagstur og krysser fingrene for fine naturmotiver. Finner vi ikke det vi har i tankene, blir det uansett sikkert noe annet spennende å fotografere. Denne gangen skal jeg i hvert fall være forberedt på det meste. Tidligere har jeg nemlig brent meg på at jeg ikke har hatt med all optikken. Nå ligger rubbel og bit i sekken sammen med tomme brikker og fulladede batterier.🙂

      Ønsker deg også en alle tiders helg Rune, og jeg er sikker på at du også kommer til å finne noen flotte motiver!

  16. Det finns oändligt med motiv, överallt!!
    Jag gillar den här serien och speciellt gillar jag att det finns fönster som är öppna, det ser ut som om någon varit där nyss eller att någonfått lämna det hela väldigt fort.

    • *Smiler til deg*
      Jeg funderer også på hva som har skjedd her, og hva som ellers har foregått inne i dette industrilokalet. Det er spennende med motiver/bilder som setter tankene i sving. Ikke alltid like lett å videreformidle det man selv tenker og føler, men du har helt tydelig fanget opp den samme stemningen som meg.🙂

  17. Nyydelege bilder:0)

    • Tusen takk skal du ha Line, og ha en riktig fin helg!

  18. Utrolig flotte bilder. Det er en kunst å tenke «utenfor boksen» når man tar bilder, og dette var en innertier :))

    • Vet du, dette er veldig hyggelig sagt av deg.. og det inspirerer en hel masse til å forsøke seg på flere litt «annerledes» motiver. Tusen takk Siw Aina!🙂

  19. Utrolig lekre bilder du fikk ut av det vinduet!

    • Jeg ble så fascinert av dette vinduet og ikke minst den stemningen det formidlet til meg. Tror jeg må ta turen tilbake dit for å ta nye bilder av det i solskinn. Har nemlig en mistanke om at stemningen jeg følte vil tre enda bedre fram da. Får bare krysse fingrene for at det fremdeles finnes.

  20. For et flott motiv du har funnet…og så bra utført fotojobb!!! Supert!!

    • Ja, er ikke dette vinduet flott Hans!! Jeg kunne jo ikke bare gå forbi det uten å brenne av noen megabyte.😉

  21. Jeg er i fotojobb nå, på Storås, beklager min fraværenhet…blir bedre etter hvert….Ha ei flott helg du!!

    • Lykke til med jobben! Håper værgudene smiler til dere slik de gjør det her hos oss nå. Skal selv ut på en liten fotoutflukt om ikke så alt for lenge. Sekken er pakket med alt som finnes av utstyr i heimen, for denne gangen skal jeg være forberedt på det meste.🙂

  22. Flott motiv det der, kunst finner en overalt… tilogmed der det skal rives.. Ha en fin helg.

    • Jeg liker å fotografere detaljer av forfallet slik som dette. Mange synes bilder av større felt kan være veldig flotte. I mine øyne er de imidlertid stygge, og virker ofte ganske deprimerende. Men nettopp de motivene brukes ofte og høster stor anerkjennelse i konkurranser. Så er det vel mine «øyne» det er noe galt med.😉
      Ønsker dere en fortsatt flott helg alle sammen!

  23. Joda…man kan se mange fine motiver…bare man ikke leter så veldig etter de. Likte best nest siste bildet.
    Ha en forts fin helg🙂

    • Takk skal du ha, og kos deg videre i helgen du også.
      Jeg skulle ha vært på foto-utflukt i dag, men den ble beklageligvis avlyst i siste øyeblikk. I stedet har jeg hatt en alle tiders dag med macro i fouks.🙂

  24. Det øverste er klart min favorit, fordi man kan se, at murværket mangler til den ene side, og at graffiti er udøvet, men vel også at noget har brændt i bygningen!

    Du har valgt de helt rigtige vinkler, og dine billeder er flotte, set med mine nærsynede øjne😉

    • Ikke bare har vi 13 som lykketall begge to, men vi er også nærsynte!

      Jeg har ikke vært i nærheten av postkassen min på mange uker, men nå er den tømt og der var de søte marihønene fra deg. Alle kom vel fram, og nå pynter de opp på altanen min. Senere skal de få pynte opp på kjøkkenet.🙂

      Tusen, tusen takk både for premien og kommentaren Anjoe, og kos deg videre i helgen!!🙂

  25. Fint bilde, og godt blikke for spennende motiver. Mange ville nok gått rett forbi, ja.

    • Jeg tar unektelig mest bilder ute i naturen. Dermed blir det spesielt artig å rette fokus mot noe helt annet og se med andre øyne.🙂

  26. Hei!
    Her er du!
    Nydelige bilder synes jeg. Jeg liker selv slike litt rufsete motiver.:)
    Ha en fin helg!

    • Ja visst, her er jeg vet du.. og jeg trives veldig godt her inne!🙂

      I og med at jeg stort sett ferdes i roligere områder enn bymiljøet, er det ikke så ofte jeg kommer over plasser som denne. Slike «rufsete motiver» som dette synes jeg er veldig spennende. De andre jeg fotograferte sammen med, konsentrerte seg i stedet om helheten. Den synes imidlertid jeg blir litt for deprimerende. Derfor tok jeg bare med en liten smakebit av den i det første bildet.;)

  27. Mange flotte motiver du har fanget, og du har øye for detaljer. En flott fotoserie dette!

    • Takk skal du ha Lavina. Det er nettopp detaljene som fenger meg. Helheten får andre ta seg av. Den liker jeg nemlig ikke like godt.

  28. Hehe, du finner motiver i alt. Utrolig bra!

    Kom forresten over ei fotonettside i dag som en tysk medforumist har. Blir helt lamslått av de bildene han og kona tar.
    Sjekk ut siden:
    http://www.helwig-naturfoto.de/index.html

    Ha en finfin dag videre!
    Go klem*

    • Visst finner jeg motiver over alt.. og alt for mange av dem.

      Du veren for en side du viser meg!! Lekre bilder fra noen som tydeligvis ferdes rundt om og kan sitt fag både når det gjelder fotografering og redigering.

      Etter så mange timer på farten i går, tror jeg at jeg skal unne meg en veldig rolig og avslappende dag i dag.. og kose meg.🙂

      God klem til deg også snille du!!

  29. Hei igjen🙂
    Er det ok om jeg linker til deg fra siden min? Du inspirerer meg, vet du🙂

    • Ikke bare er det ok.. det er kjempehyggelig av deg!! Tusen takk🙂

  30. FANTASTISK flott!
    Likte spesielt no 2!

    Jeg er som deg, går rundt med fotoblikk…. men jøss for noen bilder DU får til!

    • *Smiler glad til deg*
      Det er bildene med det åpne vinduet som er mine favoritter her. Hos meg setter de igang tankevirksomheten på en helt annen måte enn de andre.
      Vi skal være glade for at vi har det fotoblikket. Vel blir det mange bilder, men skitt au.😉
      Og tusen takk skal du ha for en flott tilbakemelding Mette!

  31. Denne har gått meg forbi. Men det er fordi jeg ikke får til å kommentere andre enn de som har kommentert hos meg. Dette pga at jeg ikke får lagt inn ABC-innleggene mine selv (ser ingen grønn link)og dermed heller ikke får oversikt over alle som har meldt seg på..

    Javisst er dette flott, hvertfall bildemessig! Vinduet! Du er flink med å finne motiver🙂

    • Så rart at du ikke får lagt inn på Mr Linky. Akkurat nå ser det ut som om V’en er avsluttet, men se etter det lille “Mr-Linky-banneret” på Petunias blogg for W (etter hun har lagt det ut senere i kveld). Når du klikker på banneret kommer registreringsskjemaet opp. Håper du får det til denne gangen.

      Selv har jeg ikke hatt overskudd til annet enn min egen blogg denne siste uken. Håper og tror at formen har tatt seg opp litt igjen nå slik at jeg får kommentert alle de nye ABC-innleggene denne uken som kommer.

      Synes dette vinduet hadde så mange spennende motiver… i hver eneste lille rute. Måtte bare ta mange bilder av det.🙂


Legg igjen en kommentar

