Skip navigation

Prestekrage - f13, 1/250, ISO 640

Disse prestekragene står også på det lille området bak huset her jeg bor. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å legge dem ut sammen med insektbildene i forrige innlegg, men de passet liksom ikke inn der. Derfor kommer de som et lite tillegg nå i stedet.

Jeg er glad i prestekrager, og liker stemningen de gir sammen med strå. I vasene her hjemme finnes det dermed også som oftest buketter med prestekrager og strå.. sammen med litt kløver og blåklokker. Det gir sommer i stua det!!

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Prestekrage - f20, 1/200, ISO 400

10 Comments

  1. Veldig delikat, spesielt det første bildet falt i smak. Jeg syns de står fint på egen hånd, jeg.

    • Visst står de fint på egen hånd også, men jeg liker dem sammen med strå slik som i disse bildene.
      Det er imidlertid litt irriterende med den skjemmende stilken i bakgrunnen på det nederste.

  2. Jeg likte det første bilde best, det er rolig omgivelser også ser det ut til at den begynner å få noen ‘år’ på seg. Den har levd en stund og første tegn på at vi begynner å nærme oss en ny årstid. Den har en personlighet.

    • Det er nesten synd å tenke på, men vi nærmer oss faretruende en litt kjøligere årstid. Fotomessig blir det spennende dager det også, men likevel!
      Med hensyn til bildene er jeg helt enig med deg.

  3. Likte ditt første bilde av prestekragen. Flott fanget!
    Får mange andre prestekragebilder på denne tida av året…la ut et par i går!

    • Det første er så absolutt det beste bildet. Jeg liker imidlertid den naturlige stemningen i det andre også. Det er jo slik det er på denne plassen.. litt vilt og rotete.

      Stikker innom litt senere i dag og titter på dine prestekrager. En vakker blomst er den!

  4. jättefina foton du tar!

    Kram Gunilla i Singapore

    • Så hyggelig med besøk helt fra den andre siden av jorden Gunilla!
      Glad du liker bildene mine. Jeg var som snarest innom siden din, og du verden så trivelig den ser ut til å være. Skal ta meg litt bedre tid der inne senere.🙂
      En gråværsklem kommer susende!

  5. Det første bildet var flott! det var en sliten kar

    • Ser ut som den savner høsten, men det er aaaaalt for tidlig!!😉


Legg igjen en kommentar

