Skip navigation

(N) Josimo Vakre Vilma, Norsk Skogkatt - f5.6, 1/250, ISO 320

Jeg var en tur i Tønsberg i går hvor jeg blant annet hilste på noen store og flotte 11 uker gamle kattunger av rasen Norsk Skogkatt. Det er min gode venninne med oppdrettet (N) Josimo som har æren av dette kullet. Foreløpig har jeg bare fått redigert noen ganske få av bildene jeg tok. Derfor blir det bare dette situasjonsbildet av «Vakre Vilma» denne gangen. Hun hadde nok ikke regnet med at fluen hun jaktet på skulle sette seg på snuten hennes. 😉

For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at alle de tre ungene i kullet for lengst er lovet bort til gode hjem.

(Før markøren over bildet for EXIF-info, og klikk for å se det i større format.)

24 Comments

  1. Helledussen! Ler… man skjønner bedre hvor liten hun må være med fluen på snuten. Flott situasjon!

    • Du skulle bare sett hvor forvirret hun ble! Må le bare jeg tenker på det. 🙂
      Ellers er hun stor til bare å være 11 uker gammel. Det er jo ganske heftig at hun allerede veier like oppunder 2 kg!!

  2. jeg har lenge ønsket meg et kattekrek men vurderer ENNÅ… er en forpliktelse å ta seg av noe som kan leve i 100 år… dette bildet ga meg ikke akkurat MINDRE lyst på pelsdott.. flott bilde og bra fanget den flua!

    • Hopp i det du! Jeg er sikker på du ikke kommer til å angre i det hele tatt. For øvrig er det faktisk enklere å ha to enn bare én. Da har de nemlig selskap med hverandre, og deler ellers både matfat, reisekasse og evt tissekasse. Dessuten blir det dobbelt så trivelig. 😉

  3. Morsomt bilde det der. Virkelig fanget situasjonen!

    • Av og til er det lov å ha litt flaks. Dybdeskarpheten er ikke mye å skryte av her, men det holder i grunnen med bare flua og snuta. 🙂

  4. Et tøft bilde rett og slett!
    Vilma ELSKER og sitte i vinduskarmen og fange fluer.
    Du vel vel at Vilmas Oldefar heter Undulat Dræper 🙂 En flott Norsk Skogkatt som bor i Danmark

    • Jeg visste ikke at Vilmas oldefar er Undulat Dræper, men jeg kan i hvert fall skrive under på at han er en flott katt!!

      Nå har jeg fått hjelp mht den feilmeldingen, og den var ikke farlig i det hele tatt. Har derfor nettopp satt igang med Catte Latte. Det er litt sent, så jeg får nok ikke sendt deg noen bilder før i morgen.

      God klem til deg og familien, og koz til alle pusene fra oss 🙂

  5. Hehe, da dukker det brått opp et problem når fluen lander på nesen 🙂 Stilig bilde!

    • Ikke sant! Midt på snuten er jo ett av de få «trygge» stedene fluen kunne sette seg.
      Fluen kom seg for resten unna også til slutt. 😉

  6. Flott fanget. Det skal jo litt til å få tatt bilde akkurat der og da.

    • Det ble et artig bilde, men ellers er det jo bare flaks at flua satt seg slik akkurat da jeg knipset.

  7. Gleder meg til de andre bildene, de så spennende og flotte .
    Jo du – jeg har klart og få Aristo Limaz- Europas, Mar Michels,Felis Jubatus og gode Nortske linjer(Skaujenta Dovre) i en pakke , det er nok mye derfor jeg har hatt STOR etterspørsel etter dette kullet fra utlandet 🙂
    Jeg er sååå stolt av «barna» mine ,en ting er at de er flotte,men gemyttet deres er det som jeg setter høyest

    • Nå er bildene av Catte Latte ferdige og sendt, så sjekk mailen. 😉
      Hadde jeg fremdeles holdt på med NFO, så vet jeg om en sølvgutt som antagelig hadde flyttet hit. *ler* Du vet jo at Elmer krøp langt inn i hjertet mitt allerede første gangen jeg så ham!
      Og koseklumper er de virkelig alle sammen. 🙂

  8. Ja, Elmer «fant» du først 🙂
    I dag veide gutten 2120 gram 🙂 og han blir 12 uker til mandag. Jeg er stolt av det!
    TUSEN takk for flotte bilder, holder på med mappene til kattungene, det er både hyggelig og vedmodig på en gang..

    • Det er godgutten sin det! 🙂
      Jeg har litt av hvert på programmet i kveld. Derfor er det ikke sikkert jeg blir ferdig med de siste bildene før i løpet av morgendagen. Håper det holder i forhold til din timeplan med mapper/levering.

  9. Snakk om å ta bildet i det rette øyeblikk… flott knipset, herlig

    • Jeg hadde unektelig flaks med dette bildet. 🙂

  10. For en søt kattepus! Nydelig situasjonsbilde 🙂

    • Ikke sant!! Alle kattungene i dette kullet er noen utrolig søte og flotte skogkatter, og det blir nok lenge til jeg får anledning til å ta et tilsvarende artig situasjonsbilde. 🙂

  11. Skjønne pusen, og moro situasjonsbilde.. Gleder meg til å se resten! Kunne ha tenkt meg alle pusekattene, men du vet at jeg koser meg når jeg kan se de på skjermen også!!
    Ha en fin kveld.. Jeg har vært på treningsstudio i dag.. Jammen har jeg kjørt meg, he,he..

    • Jeg vet, Lavina.. men disse skulle du ha sett «live». De er bare helt utrolig fine!!
      Jammen er du flink som både har blitt røykfri og trener! Bare ikke overdriv treningen nå da. Du må jo orke å komme deg ut med kameraet også. *ler*
      God, imponert klem med snev av dårlig samvittighet fordi jeg ikke kan skryte av å være flink som deg!

  12. Norsk skogskatt er den peneste rasen jeg vet om, jeg øsnker meg så en slik katt, og hennes katter var nydelige alle sammen. Der skal jeg følge med i tilfelle det kommer flere kull etterhvert 🙂 Takk for linken 🙂

    • Josimo har bare hatt et par kull, men du verden for noen flotte barn de har fått fram!!
      Jeg synes du skal sende Siv en mail slik at dere kan prate litt og bli kjent. Som meg må hun nemlig først og fremst føle seg trygg på at kattungene får et godt liv i et trygt og godt hjem.


Legg igjen en kommentar

