Skip navigation

Skilt - f4.8, 1/100, ISO 1250

Ved toppen av fossen på Modum ligger det blant annet en trivelig liten butikk med masse nytt og gammelt om hverandre. Jeg falt spesielt for alle de gamle skiltene som var hengt opp både utenfor på veggen og inne. Det er kanskje forbudt  med tobakksreklame, men i dette tilfellet må det vel kunne passere?

Kjører du forbi utsiktspunktet bør du absolutt ta deg tid til å stoppe – både for å nyte utsikten og for å ta en titt på alt det artige inne i denne lille butikken.

Jeg tok bilder av de fleste gamle skiltene, og har du lyst til å ta en titt finner du dem på hjemmesiden min.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Skilt - f9, 1/100, ISO 1250

 

Gamle sigarettpakker - f5.6, 1/100, ISO 1250

 

Skilt - f16, 1/100, ISO 200

 

Skilt - f22, 1/100, ISO 200

 

Skilt - f16, 1/100, ISO 200

12 Comments

  1. Flotte bilder…og…jeg samler på slike skilt!!

    • Jeg hadde veldig lyst til å kjøpe noen av disse, men de var visst ikke til salgs. Tror imidlertid ikke jeg snakket med den ansvarlige, så kanskje det lar seg ordne likevel hvis du tar kontakt? 😉

  2. Det er i alle fall lov å synge om Tidemannds Tobak ….. det er flott med slike butikker, blir kjedelig med alle kjedene som er dønn like.

    • Enig med deg!
      Det er så trivelig med slike små og annerledes butikker. De har liksom sjel, og måtte riktig mange av dem klare seg i konkurransen med de store «kjønnsløse» kjedene!!

  3. oisaannn.. så tøft!! Så bra at du knipset disse flotte motivene! Fine bilder

    • Selvsagt må jeg ta bilder når jeg kommer over slike spesielle steder. Jammen godt at disse skiltene får henge i fred der på utsiden.

  4. Åå, så masse fine ting! Jeg bare elsker sånne butikker 🙂

    • Her skal jeg love deg at det var mye som fristet! Tror jeg kunne gått innom denne butikken hver dag i en uke og likevel oppdaget nye ting ved hvert besøk. Håper du bor slik til at du får tatt en tur innom. 🙂

  5. Når man kommer på steder som dette kommer man seg nesten ikke ut igjen, spennende å gå å se på alt det de har å by på. Takk for titten. 🙂

    • Ikke bare det, det var liksom så koselig der inne også.. og en praktfull utsikt rett utenfor døren. 🙂

  6. Håper ikke disse er forbudt. Jeg har så sans for slike gamle skilt som bringer fram stemninger fra forgangne tider.
    Var forleden på en liten plass ute på Hitra hvor det av og til holdes utekonserter. Der har de hengt opp slike skilt også, og jeg knipset villig vekk. Har ikke fått gått gjennom de bildene nok til å legge ut noe fra besøket enda, men snart, kanskje.
    Deilige knipserier fra Modum. Neste gang jeg er i nærheten skal jeg ta meg god tid til å rusle innom.

    • Denne gamle reklamen er nok godtagbar selv i disse anti-tobakk-dager. Dersom noen mot formodning skulle forlange den fjernet, vil jeg vurdere å samle en «lenke-gjeng» for å forsvare den! Synes du ser meg.. ikke sant. *ler*

      Så artig at du også har tatt tilsvarende bilder. Det er virkelig flott at noen tar vare på og viser fram disse gamle skiltene. Gleder meg til å se dine når den tid kommer. 🙂


Legg igjen en kommentar

