Skip navigation

Ragdoll, brun colourpoint, Gina - f7.1, 1/200, ISO 500

Dette har vært en travel helg med mye fotografering og enda mer redigering. Akkurat den jobben er jeg for resten ikke helt ferdig med.

På fredag tok jeg bilder av et herlig Ragdollkull. Ungene er nå 14 uker gamle og noen skikkelig hjerteknusere.. bare sååå kosete og uskyldig rampete. Foreløpig tilhører de oppdrettet (N) av Azzi’s, og er du riktig heldig kan det fremdeles være mulig å sikre seg en av disse.

På det første bildet ser dere Gina, en brun colourpoint jente. Bildet under viser Gabriella som er en blåtabbymasket colourpoint.

Ragdoll, blåtabby colourpoint, Gabriella - f8, 1/200, ISO 500

Her har dere kullets eneste gutt, Gabriel, som er en bruntabbymasket colourpoint. Han har litt av en oppgave med å holde styr på alle søstrene sine.. for det går bare ikke!😉

Ragdoll, bruntabby colourpoint, Gabriel - f8, 1/125, ISO 500

Gaya er den andre brunmaskede colourpointjenta i kullet…

Ragdoll, brun colourpoint, Gaya - f8, 1/200, ISO 500

.. og til slutt ser dere Gracie som er en blåmasket colourpoint.

Ragdoll, blå colourpoint, Gracie - f6.3, 1/160, ISO 500

Mer av det jeg har vært opptatt med denne helgen kommer etter hvert. Noe kan dere for resten allerede se på hjemmesiden min.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

14 Comments

  1. En utrolig vakker rase, og utrolig vakre bilder som vanlig🙂

    • Dette er den katterasen som ligger mitt hjerte aller nærmest. Derfor er det også denne rasen jeg konsentrerte oppdrettet mitt om.
      Glad du liker bildene Kjersti!🙂

  2. Flotte kattebilder. Katter er søte dyr!!

    • Takk skal du ha!
      Jeg er selv veeeeldig glad i katter, og kommer nok bestandig til å ha en eller to her hjemme.

  3. De var da utrolig søte. Du fotografere dem jo, så de blir enda vakrere. Du er strålende med kameraet ditt. Ønsker deg en fin høstuke.

    • Så hyggelig sagt av deg!
      Disse kattungene er imidlertid akkurat så søte som det du ser på bildene. Her får de nemlig ikke noe «hjelp» fra fint lys eller noe som helst annet. Måtte nemlig ta bildene ute på en veranda mens det var grått og regnet bak ryggen min. Egentlig er det overraskende at resultatet ble såpass.
      Nå har vi blitt lovet fint vær denne uken, så jeg satser på en trivelig uke med både fotografering og soppturer. Kos deg du også!!🙂

  4. De er bare så herlig da, ikke lett å motstå slike små nøster🙂

    • Det er vanskelig å stå imot slike sjarmtroll. Uansett hvor søte de er så må jeg likevel klare det, for her hos meg er det allerede flere firbente enn tobente familiemedlemmer.😉

  5. De ble veldig flotte med den bakgrunnen du valgte.

    • Bakgrunnen betyr unektelig mye når man skal vis fram kattunger. Det gjør seg faktisk ganske fint med lys bakbrunn til lyse katter og mørk bakgrunn til de mørke. Ellers gjør Ragdoll seg også veldig godt mot en blå bakgrunn som henter opp øyenfargen.

  6. Så nydelige disse var! Og for noen øyne! Kjempefine bilder🙂

    • Ragdollene er noen vakre katter, og de vil ha blå øyne som voksne også. Blåfargen vil sannsynligvis bli mye dypere og klarere enn dette bare ungene blir eldre. Som oftest er nemlig øyenfargen temmelig blek når de er i denne alderen.

  7. Har du sett! Så nusselige! Og DE skjønne blå øynene!🙂

    • Ikke sant! Er det rart at det var Ragdoll jeg konsentrerte oppdrettet mitt om. De er noen herlige, snille, robuste og vakre skapninger!😀


Legg igjen en kommentar

