Skip navigation

Snegle - f14, 1/125, ISO 200

I forrige innlegg viste jeg dere en liten snegle som hadde funnet seg et fint tilholdssted i tuppen av en nype. Denne sneglen var nok ikke like heldig med valg av oppholdssted, for av en eller annen grunn hadde den falt ned i en vannpytt. I mitt enfold trodde jeg at den ikke ville ha noen som helst problemer med å komme seg opp av pytten på egen hånd og gikk derfor videre etter å ha tatt bildet. 

Så feil jeg tok! Jeg fikk nesten dårlig samvittighet da jeg senere på dagen igjen passerte vannpytten, for der lå sneglen.. druknet!!

10 Comments

  1. En lærer noe hver dag…..

    • Ikke sant! Min dumhet fikk beklageligvis fatale konsekvenser for denne lille stakkaren da.

  2. Du er litt som meg du…. 🙂 Jeg hadde nok følt det samme.. Jeg trodde kanskje snegler kunne komme seg opp av vann også..? Nå ser jeg hvor vakker den egentlig er! 🙂 Peace & love 🙂

    • Visst er den pen.. på sin måte, og den fortjente i hvert fall ikke denne skjebnen.
      Take care Viola 🙂

  3. Kansje en tankevekker?
    Man skal spørre om man kan hjelpe , også til de som ser ut til å overvinne my ,og kan mestre alt

    Det ble en blogg med noe større bilder
    http://josimo-josimo.blogspot.com/

    • Du har helt rett i det Siv!
      Vi kan alle komme til et punkt hvor vi kunne trege hjelp og støtte. Det vet vi ganske mye om. 😉

      En riktig delikat side du har fått deg!!

  4. Men bildet av den var flott…!

    • Jeg tok dette bildet og så meg fornøyd med det. Dermed gikk jeg altså videre. Hadde jeg måttet streve litt mer hadde jeg kanskje sett at jeg måtte redde denne stakkaren. Men slik ble det ikke. 😉

  5. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, er på prøve stadiet fortsatt, mer tekst og tips kommer etterhvert

    • Kjenner jeg deg rett så blir denne bloggen helt super! Kos deg med den, og måtte den gi deg massevis av glede. 🙂


Legg igjen en kommentar

