Skip navigation

Refleksjoner - f8, 1/200, ISO 200

For et par dager siden hadde jeg et ærend nede i byen, og da måtte jeg selvsagt benytte anledningen til å ta noen refleksjonsbilder. De ble litt annerledes denne gangen, og for en gangs skyld ble jeg glad for skyene som etter hvert begynte å trekke over.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Refleksjoner - f11, 1/250, ISO 200

 

Refleksjoner - f14, 1/160, ISO 200

 

Refleksjoner - f20, 1/80, ISO 200

 

Refleksjoner - f16, 1/160, ISO 200

22 Comments

  1. Stilig! Jeg likte veldig godt det første. Det ble så veldig naturlig på en måte.

    • Ja, det ser faktisk ganske naturlig ut. Har ikke lagt merke til det før nå. Selv liker jeg nok kanskje den litt mer «hemmelige» stemningen i de andre bildene bedre.😉

  2. Det här är så annorlunda dina naturbilder. Men det är riktigt snyggt och jag gillar det! Dem sista är riktigt snygg!

    • Jeg synes det er skikkelig fascinerende å ta slike refleksjonsbilder. Hver gang jeg holder på med dette ser jeg nye muligheter for å få fram andre stemninger og uttrykk. På den måten blir det ganske utfordrende også. Med andre ord virkelig morsomt.
      Problemet er bare at jeg så sjelden har overskudd til byturer. Dermed blir det nødvendigvis mest natur for mitt vedkommende.😉

  3. gøy med refleksjoner, du har et godt øye for detaljer!

    • Det er mye spennende å finne i refleksjonene. Jeg ser i hodet mitt hvordan jeg egentlig vil ha dem, men det er vanskelig å finne de riktige vinduene (som gjengir refleksjonene klart) og at episodene jeg ønsker skal utspille seg akkurat der og da. Gir ikke opp, for en eller annen gang vil jeg lykkes.
      I mellomtiden er det artig å prøve seg på nye innfallsvinkler og stemninger slik som her.

    • Flabben unplugged
    • Posted 1 oktober 2009 at 9:31 pm
    • Permalink
    • Svar

    Flotte bilder Hanne. Likte godt det tredje.

    Flink du🙂

    • En stor og god klem lander på Flabbekinnet akkurat nå. Tusen takk skal du ha😀

  4. Himmel og hav!! Dette er da heeeelt utrolig?!!!! Det er noe av de flotteste refleksjoner jeg har sett, på denne måten! At du fikk det til?! Jeg er kjempefascinert!!!!🙂

    • Så flott da!!
      Du får det garantert til du også. Akkurat slike er ikke så vanskelige. I hvert fall ikke hvis det er litt skyet.
      Synes resultatet ble best når jeg brukte lukker mellom 11 og 16.😉
      (Som du vil se av EXIF-infoen, brukte jeg ulike innstillinger på disse bildene.)

  5. Har du sett, så stilige bilder Inger Johanne. Knallbilder jeg har stor sans for!

    • Jeg synes selv at det ble en fin og annerledes stemning i de fleste av disse bildene.. overnaturlig på et vis.. takket være skyene.
      Det øverste tok jeg i grunnen med for å vise stemningsforskjellen.
      Veldig glad du liker disse bildene Rune!

  6. Ja dette var noe å reflektere over!

    • Ikke sant Morten.😉

  7. Morsomt bilde. Godt komponert!

    • Takk skal du ha Hans.
      Jeg strever fremdeles litt med komposisjonen i bildene mine, men føler meg på noe tryggere grunn nå. Det hjelper tydeligvis å trene, og trene og trene igjen.😉

  8. Stilige bilder.. jeg liker refleksjoner jeg.

    • Synes det er veldig artig å titte inn i vinduene for å se om de fanger noen spennende hverdagssituasjoner. Gjør de ikke det, kan man jo gå for noe ala dette i stedet.
      Liker refleksjoner jeg også!

  9. SCHTILIG!!!

    • Liker disse jeg også. Det er bestandig artig å prøve noe nytt. Derfor kan det i grunnen være greit at de motivene jeg har planlagt å ta ikke er der. Da tvinges jeg på en måte til å tenke i andre baner og se med andre øyne.🙂

  10. Wow, disse bildene er kjempekule!🙂

    • Så hyggelig at du liker dem Corvus. Det begynner å bli lenge siden sist jeg tok kameraet med til byen nå. Må få gjort noe med den saken også.. bare sola titter fram igjen. Vi så den heldigvis en liten stund i går, men da hadde jeg «bestilte» oppdrag på programmet.😉


Legg igjen en kommentar

