Skip navigation

Sjøfly - f13, 1/400, ISO 400

Jeg forundres over ganske mye her i verden, både av smått og stort. Blant annet synes jeg det er forunderlig at en sjøflyhavn må ligge som nærmeste nabo til et naturreservat og flere vernede naturområder. Ja, ja.. det er i hvert fall artig å fotografere flyene der de kommer inn for landing rett over Lilløyplassen Naturhus.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Sjøfly - f13, 1/250, ISO 400

 

Sjøfly - f13, 1/800, ISO 400

12 Comments

  1. Flotte bilder av flyet i lufta, men hadde det ikke vært en ide å prøve å få tatt noen når den lander og sjøsprøyten står?

    • Det hadde sikkert vært mye mer spektakulært. Da må jeg imidlertid gå litt lenger ut på odden, for en liten hei og noen trær skjuler utsikten til landingspunktet fra Lilløyplassen. Skal se hva jeg får gjort med saken neste gang jeg er der ute. 😉

      Disse bildene har jeg tatt med macroen, så da forstår du sikkert at flyene kommer inn over plassen ganske lavt.

  2. Jeg er også ute og flyr litt i dag.
    Latte ble BIS på Burak i dag.Og det sto på dommersedelen at han var spektakulær,har du sett det før :-))))
    *stolt*

    • Du har all grunn til å fly i dag Siv.. og mye høyere enn dette sjøflyet!! Jeg har aldri sett en bedømmelse med et så sterkt superlativ. Men så er han jo flott også da. 😀
      Er kjempeglad sammen med deg!!
      Kan tenke meg at køen av frierinner ikke blir mindre etter dette. *ler*

  3. Uff ja , det tenkte jeg ikke på….Godt gutten bare er 4 mnd , så er det lenge til før det kan skje noe. Først blir det Zinnini og Dumle , det er ikke så dumt det heller. Å være 8 mnd og være JW og SW krever sin katt det også. Føler meg heldig
    Klem til deg i kvelden

    • Det blir kjempespennende med Zinnini!! Maset på en hjerteknuser fra den kombinasjonen vil nok bare øke på det også. Visst er du heldig, og at miljøet har fått øynene opp for den jobben du gjør er jo i grunnen bare enda en fjær i hatten og et luksusproblem. 😉
      God klem til dere alle sammen!

  4. Tusen takk.
    Det er jo stas at man sår frukter av all den energien man legger ned i arbeidet,for det er jo det det er. ..for noen, ikke alle desverre.
    Man får fie for sin egen dør-jeg passer på min :-))

    • Jeg er så enig Siv!
      Det er så visst ikke bare å velge den hannkatten som er nærmest.. slik mange beklageligvis gjør. Resultatet blir ofte også deretter. *sukk*
      Stå fram som du turer. At du er inne på den rette veien har du bevist gjentatte ganger nå. 🙂

  5. Ja du kan så si. Jovisst er det vakre fly, men aldri så vakkert som fugler på sine vinger! 🙂 Ha en flott dag!

    • Jeg forundres over så mangt og tar faktisk av og til også affære, men å få flyttet denne sjøflyhavna tror jeg neppe det er noen vits i å bruke krefter på. Fuglene har for øvrig kanskje blitt vant med sine store, bevingede naboer. 😉

  6. Flybilder er stas! 🙂

    • Jo da, men ikke de som er tatt rett over et naturreservat! :/


Legg igjen en kommentar

