Skip navigation

Fra gamle Lier sykehus - f9, 1/3, ISO 200

I forrige innlegg fortalte jeg at en del ungdommer ofte har gamle Lier sykehus som sitt tilholdssted. Det var ikke særlig mange spor etter dem der jeg gikk rundt, verken av søppel eller rot. En eller flere av dem hadde imidlertid laget noen fine og ganske fornøyelige veggmalerier.  I mine øyne er disse kunstverkene så fine at de også fortjener å bli vist fram her inne.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Fra gamle Lier sykehus - f9, 1/3, ISO 200

 

Fra gamle Lier sykehus - f9, 1/25, ISO 200

16 Comments

  1. Du finner nå kunst over alt. Disse var jo riktig fine.

    • Visst gjør jeg det Morten.. både naturens små kunstverk og de menneskeskapte.
      Har virkelig sansen for disse.

  2. Ja det vet jeg 🙂
    Som du sikkert har skjønt så har vi vært der flere ganger. Det først og det siste har jeg også. Flotte bilder as always 🙂

    • Tror aldri de får tettet de höla lenge av gangen. *ler*
      Jeg skal i hvert fall krype gjennom dem flere ganger akkurat slik dere har gjort. 😉
      Neste gang vil jeg imidlertid ha følge med noen!!

      (Det midterste motivet er for øvrig malt på veggen mellom vinduene i samme rommet som det første motivet.)

  3. Flott fanget dette. Viktig å ha med seg øynene når en er ute med kamera….

    • Jeg har sansen for slike kunstverk, og spesielt det øverste synes jeg er veldig fint laget.

  4. Jeg er så glad i slike litt utenom-det-vanlige blikk på verden, som disse maleriene er. Favoritten min her var kanskje nr. 2, mye pga den underfundige teksten 🙂
    Takk for titten inn i det gamle sykehuset.

    • Unge mennesker kan ofte vise oss noe utenom det vanlige, og den/de som er ansvarlig for disse har virkelig penselstrøkene i sin makt. Slagferdige med ord er de tydeligvis også.
      Har litt mer på lager fra Lier sykehus, så det kommer etter hvert. Akkurat nå må jeg imidlertid gjøre ferdig en ny bildevising jeg skal ha på torsdag. Bildene er lagt i egen mappe, men må sorteres. Tror dessuten jeg har plukket ut litt for mange, så nå stilles jeg overfor valgets kval igjen. 😉

  5. Ja jeg husker tegningen på veggen men jeg er ikke sikker på om jeg har festet det på minnebrikken 🙂 Du får ta med deg noen neste gang, for det er lite trivelig å være der alene. Jeg er ikke skugge redd, men jeg tror ikke jeg ville ha gått rundt der alene… uhuuu.

    • Jeg kommer absolutt til å ta med meg noe neste gang jeg drar til Lier. Vil jo gjerne få med meg resten også, og da kan jeg ikke være alene. Jeg vet jo hvordan det eventuelt kommer til å ende. Synes selv jeg var ganske modig den dagen.

      Tenkte kanskje de hadde malt denne veggen etter at dere var der sist.. derfor forklaringen. 😉 Siden den er så høy, klarte jeg ikke å få med hele uten samtidig også å få med et av vinduene. Det er forstyrrende med alt lyset som kommer inn på høyresiden, men det får heller stå sin prøve.

  6. Nå har visst «alle» snart vært på Lier Sykehus bortsett fra meg 🙂 Det var litt av noen tegninger. Likte spesielt det første..

    • Det virker som om mange har vært der ja, noe også de ansatte ved sykehuset rett nedenfor bemerket.
      Jeg synes alle disse tre er fine, men det første er virkelig flott laget.. og det er stort! 🙂

  7. Et guffent ,trist sted,derfor er det ganske så utrolig at noen klarer å være kreative der,flaks for e at de finness slike om deg om både finner og oppdager slik små under

    • Ungdommene mangler kanskje et tilfredsstillende tilbud i nærområdet. I så fall kan det jo hende energiene der inne «tar vare på» dem… hvem vet?
      Kreativitet mangler de i hvert fall ikke!

  8. Stilige bilder, og at det er hull i gjerdet er det ikke i tvil om,hehe.

    • Ingen tvil i det hele tatt, og det kommer sikkert til å være hull der neste gang jeg tar turen også. 😉


Legg igjen en kommentar

